Porsche: Estimăm vânzări de 50.000 de unităţi pe an pentru Cajun

Publicat marţi, 17.01.2012 17:17 de Sebastian Toma

Matthias Mueller, şeful Porsche, a declarat că viitorul Cajun este aşteptat să fie vândut în 50.000 de unităţi pe an.

Oficialii Porsche estimează că noul Cajun va fi vândut în 50.000 de unităţi pe an. Debutul noului model are loc în 2013, constructorul urmând să investească 500 de milioane de euro în uzina din Leipzig pentru a pregăti producţia noului model. Cajun este un crossover de lux, destinat clienţilor tineri şi este bazat pe platforma lui Audi Q5. Modelul va fi oferit alături de o gamă de propulsoare deja cunoscute publicului, revizuite de inginerii Porsche.

Versiunea entry-level a modelului este aşteptată alături de un motor 2.0 TFSI, iar gama ar putea include şi un diesel V6 de 3.0 litri cu două turbine şi 313 CP. Modelul ar putea fi oferit ulterior într-o versiune hibridă şi într-o versiune cu trei uşi, pentru a răspunde provocării numite Range Rover Evoque. Linia de asamblare a lui Cajun ar fi trebuit să găzduiască şi noul model entry-level al mărcii Porsche, dar respectivul proiect va fi amânat până în 2014, anunţă Wirtschaftswoche.

Cei de la Porsche au decis să amâne acest model în aşteptarea următoarei generaţii de clienţi, care ar putea fi mai deschisă la ideea unui roadster entry-level de la acest constructor. Pentru moment, cei de la Porsche se tem că un asemenea model ar putea dilua imaginea mărcii, deşi respectivul vehicul face parte din planul constructorului de a comercializa 200.000 de unităţi pe an până în 2018, în condiţiile în care în 2011 au vândut 118.867 unităţi.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • Adi, marţi, 17.01.2012 19:37
    Eu zic ca o sa vanda mai mult de 50 de mii. E cel mai asteptat model.

    Acum toata lumea vrea 3 in unu....sa tina loc si de masina sport, si de limuzina si de masina de teren. Dimensiunile lui Cayenne sunt totusi prea mari. Ex. Audi....Q3 prea mic si nu e asa dorit....Q7 prea mare....Q5 e cel mai ok si cel mai dorit model. Asa o sa fie si la Porsche. Unde mai pui ca o sa fie cu niste zeci de mii mai accesibil fata de Cayenne iar calitatea-imaginea-performantele tot la fel pote chiar mai bune. Sigur consumul va fi mai mult decat decent. Sper sa nu ii faca lampile asemanatoare cu ale Cayenne-ului ca nu sunt frumoase. In rest ma astept la perfectiune. Clar o sa fie cel mai bun din clasa lui..

  • Luci, miercuri, 18.01.2012 11:05
    Pacat de motorizari

    Probabil vor scoate si un 2.0 diesel,ca oricum acel 3.0d cu 2turbine probabil va consuma aproape cat cayenne si e greu sa-l vand pe ala;) decat sa iti iei Cajun de 3.0d mai bine iti iei Cayenne asa zic eu:d

  • Adi, miercuri, 18.01.2012 14:21
    @Luci De ce sa fie mai bine ?

    Cajun de 3 litri o sa fie mai performant decat Cayenne de 3 litri. Si iti spun sigur ca nu va consuma cat Cayenne....diferenta va fi de 2 litrii la 100 de km intre ele.

  • luci, joi, 19.01.2012 12:05
    @Adi

    iti dai seama ca e bine sa aibe orice motor pe ea,dar ar trebuii sa faca si un 2diesel si sa vezi apoi vanzari foarte bune;) daca un om vrea un diesel mic si ii casuna pe Cajun si vede ca are doar 3.0d probabil si muta privirea spre Evoque cu acel 2.2d sau X3 Q5 GLK....oricum daca iti cumperi masina asta care probabil va fi peste 40.000e sigur nush daca te uiti la motor (nu in Ro) dar daca te duci ca roman si o cumperi te uiti si la motor sa fie cat mai mic ca au pus astia niste texe/impozite incredibile si pretul motorinei deja a ajuns ENORM !!!

  • Adi, joi, 19.01.2012 14:28
    @luci Nu m-ai inteles.....

    1 -Tu ai spus ca o sa consume Cajun de 3 litri cat cel de pe Cayenne 3 litri diesel. Eu iti spun sigur ca va avea un consum mult mai mic fiind mai usor Cajun + ca o sa fie un motor clar mai eficientizat ca cel actual de la Cayenne. Ex: Audi Q7 3.0 TDI si Q5 3.0 TDI. La Q5 consumul e semnificativ mai mic. Asa o sa fie si la Porsche.... 2- Sunt multi care nu vor SUV pt. ca e prea mare si opulent ci corssover (suv mai mic) fara sa faca compromisul la cilindree. Evident ca 2.0 o sa fie un motor excelent si suficient de performant. Dar diferenta de consum intre 2.0 si 3.0 diesel nu o sa fie o problema pt. un cumparator de Porsche nou indiferent de cat costa motorina sau taxele. Poate pt. cei care le cumpara second si nu au bani de unul nou o sa fie o problema consumul si taxele....asta am vrut sa spun.

  • Adi, joi, 19.01.2012 14:31
    ps. normal ca e bine sa puna cat mai multe motorizari....

    si stai linistit ca o sa aiba si motor de 2.0.