Porsche, Daimler și Bosch riscă și ele amenzi în dosarul trucării emisiilor: Volkswagen a primit deja o amendă de un miliard de euro
Porsche, Daimler și Bosch se află pe lista companiilor ce riscă să fie amendate de autoritățile germane în dosarul trucării emisiilor diesel. Volkswagen a primit deja o amendă de un miliard de euro în același dosar.
După amenda de un miliard de euro primită de Volkswagen pentru trucarea emisiilor diesel, una dintre cele mai mari sancțiuni impuse vreodată de autoritățile germane, și alte companii precum Porsche, Daimler sau Bosch se află sub investigația procurorilor.
Potrivit Reuters, mai mulți angajați ai celor trei companii sunt suspectați de implicarea în trucarea emisiilor diesel în Germania, în același dosar care a vizat și Volkswagen.
Autoritățile germane derulează o investigație în acest caz, existând posibilitatea unor amenzi consistente pentru Porsche, Daimler și Bosch.
Amintim că, de curând, grupul Daimler a fost acuzat de trucarea emisiilor diesel în cazul mai multor modele Mercedes. Deși nu au primit nicio amendă până acum, Daimler a primit ordin să cheme în service un total de 774.000 de mașini din Europa, pentru actualizarea softului motoarelor.
Via Reuters (înreg.)
-
Parere, vineri, 15.06.2018 15:38
Da' niste dosarele penale pentru directorii aia nu se deschid? Eu cred ca merita cu varf si indesat, ce au facut ei este de domeniul penalului.
-
q, vineri, 15.06.2018 15:52
Bun,dar unde merg acesti bani rezultati in urma acestor amenzi?Oare???!!!
-
Edikkk, sâmbătă, 16.06.2018 10:13
Q aceşti bani din amenzi se duc în buzunarul statului german care vor vindeca doar germani Restul UE nu primesc nimic. Rămân cu hârburile şi oxigenul consumat şi noxele lăsate în locul oxigenului
-
Vali, sâmbătă, 16.06.2018 21:19
Partea proasta e ca românii le vor importa jafurile. Partea și mai proastă e că unii români de la care ai pretenții se bucură de această situație creată pentru a cumpăra astfel de mașini. Și mai ciudat e că au copii pe care ii condamnă la boli de bună voie. Dar cum țara noastră domină în clasamente la morți și prostie, nimic nu mă mai miră.
-
VJ, duminică, 17.06.2018 04:26
@Vali Asa faci parca numai masinile nemtesti polueasza, iar celelalte masini nu... Masinile americane, japoneze, franceze, engleze, suedeze, etc nu polueaza, numai cele nemtesti?? Si pana la urma care e treaba cu poluarea?? Daca ne gandim mai bine si omul polueaza pt ca respira, si elimina dioxid de carbon prin intermediul expiratiei... Insa acum ce facem, stam si omoram oameni pt ca si rasa umana elimina dioxid de carbon, adica polueaza si ca suntem prea multi?? Toata treaba asta cu poluarea este doar o propaganda, pt a introduce masinile electrice, parca daca s-ar folosi masini electrice atunci am invinge poluarea, blablabla... Dar putin stiu faptul ca, daca se introduc masinile electrice, este necesara cresterea productiei energiei electrice, care la randul ei polueaza extrem de mult, pt ca cele mai multe centrale electrice functioneaza pe carbune... Insa ce le pasa multora, pt unii care sunt m@nipul@ti, si batuti in c@p, doar masinile pe combustibil polueaza...
-
@VJ, duminică, 17.06.2018 16:07
Toate masinile polueaza, insa nu toti producatorii ascund cat !!! E, aici apare diferenta. Dar cei ca tine, fani TDI, sunt mai greu de convins ca mai exista si alte masini in lume. Vezi cate masini hibride vinde Toyota.
-
VJ, duminică, 17.06.2018 18:05
@@VJ Nu, nu sunt fan TDI. Imi plac masinile pe benzina. In familia mea sunt 2 masini pe benzina. Si sunt fanul motoarelor TFSI. Sunt motoare 1.2 sau 1.4 TFSI care sunt mult mai bune si mai puternice decat un TDI si polueaza mai putin. Insa, ce ma deranjeaza pe mine, este tot tam-tam-ul creat pe subiectul poluarii.. Pt ca orice am face nu putem reduce poluarea la zero... In al doilea rand, nu doar cei de la VAG au recurs la pacaliri in ceea ce priveste poluarea, ci si Daimler... Si sunt sigur ca exista si mai multi producatori care au recurs la acest lucru, dar inca nu au fost prinsi. Dar odata cu trecerea anilor va veni si randul lor, si atunci multi altii vor fi surprinsi, asa cum multi au fost surprinsi si in cazul lui Mercedes.
-
Green_Alex, luni, 18.06.2018 09:45
@VJ, trecand peste teoria conspiratiei cu manipularea o sa incerc sa-ti spun ce s-a mai spus deja poate intelegi si tu. Trecerea catre masini electrice are multe beneficii: 1.Mutarea poluarii din orase unde sunt concentratiile mari de masini si oameni, catre zonele relativ izolate unde se genereaza curentul. 2.Reducerea poluarii prin simplul fapt ca in UE curentul se genereaza doar in proportie de 48% din combustibili fosili (nu majoritatea asa cum ai zis tu).http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Electricity_production,_consumption_and_market_overview#Electricity_generation 3.procese de fabricatie mai simple pentru masini. (intradevar inca mai trebuie usurate bateriile, dar asta este o chestie care vine incet incet, asa cum a fost si evolutia motoarelor Otto si Diesel). Deci nu, trecerea catre electric nu este o conspiratie ci o evolutie fireasca.
-
Ara, luni, 18.06.2018 09:59
Tare mi-e teama ca le ia pe o parte si le da pe alta parte prin subventii, ajutoare, etc, etc. Nu-s nemtii atat de prosti sa nu-i sustina pe ai lor.
-
VJ, luni, 18.06.2018 19:22
@Green_Alex DA, in momentul de fata in UE, 48% din curent este produs din combustibil fosili. DAR, asta DOAR in momentul de fata... Pt ca, atunci cand vom ajunge sa avem numai masini electrice, este necesara cresterea productiei electrice, iar acel procent de 48% va creste implicit... Tu iti imaginezi cate milioane de masini sunt in UE, daca aceste masini ar fi numai electrice, ar fi necesara o crestere masiva a curentului, ceea ce ar majora ceel 48%. Iar in al doilea rand, daca va fi nevoit sa se recurga la cresterea energiei elecrice, prin acest fapt, curentul se va scumpii foarte mult, si implicit acest lucru va dauna si va avea un efect major si pt consumul casnic, si atunci implicit si facturile la curentul electric vor fi mai scumpe... Dar ce le pasa unora, care nu se gandesc la consecintele scumpirii energiei electrice...
-
GigelPurcel, marţi, 19.06.2018 21:59
Pfoaaaa ... vestea buna e ca a mea mai e in garantie ... nu Porsche-ele, ca din ala nu am gasit culoare pe gustul meu ... Verde actiune tata cu electrificarea asta ... aruncam / reciclam masini functionale, fabricate de pitici si troli in padurea magica, fara urma de poluare, si ne luam toti masini electrice, cu singura diferenta ca la acelea bateriile au fost produse de unicorni, pe un atol virgin. Oameni buni voi va auziti ?!?!? Daca de miine trecem toti pe GPL, mai ales autobuzele si traficul greu, sa vezi atunci reducere a poluarii ... in rest ... corectitudine politica, apucam rahatul de partea curata ... Niste inconstienti din Elvetia au facut niste calcule, e drept pur teoretice, comparind poluarea dintre o masina clasica si o electrica, din momentul cind sunt doar minereu de ... ce vreti voi ... si pina ajung la reciclat, rezultatele au fost neasteptate...da' elevtienii aia sunt cam vai de capul lor ... nu vedeti ce tara au ?!?!
-
@VJ, marţi, 19.06.2018 22:06
@VJI - hai, uita-te in ochii mei si mai explica-mi odata, fara sa ma faci sa rid, cit de performante sunt TFSI-urile in comparatie cu diesel-urile ... de acum 50 de ani Vorbim discutii... Cel mai putin poluez eu, ca merg pe jos la lucru :) nu folosesc nici macar transportul in comun ca pute Comparam mere cu pere si ne bagam in seama - daca ai face naveta 100-200km zilnic sa te vad atunci ce ai mai zice ... o masina daca o iei ca utilitate practica ar trebui sa fie adaptata scopului in care o folosesti ... ca un hemi de 5,6L folosit in oras, sa te dai mare :D
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
da' despre SHcoda nu se Audi nimica? sau personagiile astea (momentan, uncredit) urmeaza sa apara intr-o serie viitoare, ca si eroi principali, a binecunoscutei ecranizari on-line "Dieselul, marire si decadere".... PS pentru cei care erau mai curiosi, da, mi-am cumparat capac de toaleta. Mirosul rezista....