Porsche Carrera GT, rechemat din cauza unor probleme la suspensie
Porsche a inițiat o campanie de rechemare pentru hypercar-ul Carrera GT din cauza unor probleme la suspensie. În total, sunt afectate 489 de exemplare ale modelului de performanță.
Porsche Carrera GT este un hypercar produs între 2003 și 2006 și este considerat a fi ultimul supercar ce oferă o experiență pură de condus. Modelul, produs în numai 1270 de exemplare, este propulsat de un motor V10 de 5.7 litri, aspirat natural, care dezvoltă 612 cai putere. Ceea ce îl face pe Carrera GT să fie special este faptul că acesta este echipat doar cu o cutie manuală cu 6 trepte și nu beneficiază de niciun sistem de asistență pentru șofer. Nu are nici măcar ABS.
De-a lungul timpului, Porsche Carrera GT s-a dovedit a fi o mașină dificilă de condus la viteze mari și a dobândit o reputație periculoasă. Nu putem uita, evident, că Porsche Carrera GT este mașina în care s-a stins regretatul actor Paul Walker din seria Fast & Furious.
Acum, constructorul german tocmai a inițiat o campanie de rechemare pentru hypercar-ul său. Campania vizează înlocuirea unor componente ale suspensiei, care sunt vulnerabile la coroziune și uzură excesivă. Problema se află la articulațiile sferice ale brațelor de suspensie. Potrivit mărcii germane, aceste articulații sunt compuse din materiale care nu oferă suficientă rezistență atunci când acestea sunt supuse la stres mecanic sau când sunt expuse la sarea depusă pe șosea.
Această problemă afectează 489 de exemplare, toate vândute în Statele Unite și în Canada. Porsche ar fi descoperit această problemă încă din 2019, în timpul unei inspecții de rutină a unui exemplar. La acea mașină au fost descoperite articulațiile sferice fisurate ale unui braț al suspensiei. Drept urmare, constructorul german a demarat o investigație pentru a vedea dacă aceasta este o problemă generală sau doar un caz izolat.
La sfârșitul lui martie 2023, Porsche a inițiat campania de rechemare din motive de siguranță. Din fericire, nu au fost raportate incidente legate de această problemă. Chiar și așa, Porsche a descoperit la mai multe exemplare ale lui Carrera GT urme de coroziune excesivă la articulațiile brațelor suspensiei.
Deocamdată, piesele afectate nu pot fi înlocuite cu unele noi. Constructorul de la Zuffenhausen va trebui să producă din nou aceste piese folosind materiale mai durabile. Până atunci, clienții exemplarelor afectate sunt rugați să nu conducă mașinile până când noile piese vor fi disponibile.
via Motor1
ar trebui ca toti constructorii pentru toate modelele sa ofere garantie zeci de ani. UE doarme?!