Porsche 911 ajunge la a opta generație: clasic la exterior, tehnologizat la interior
Cea mai de succes mașină sport a tuturor timpurilor se prezintă astăzi într-o nouă generație. Noul Porsche 911 păstrează caracteristicile estetice ale predecesorilor săi, dar plusează la interior și tehnologie.
Porsche a prezentat astăzi la Los Angeles, în preziua Salonului Auto care se desfășoară anual în orașul californian, noua generație a lui Porsche 911. Cea mai iubită mașină sport din toate timpurile ajunge la a opta generație - denumită intern 992 - și demonstrează faptul că strategia evoluției în locul revoluției rămâne coloana vertebrală a modelului și la al optulea "descălecat". Altfel, deși estetic vorbim de o mașină conservatoare, așa cum ne așteptăm să fie orice 911, noul model devine cel mai rapid și în același timp cel mai eficient 911 produs vreodată.
Cele mai importante modificări estetice exterioare se regăsesc în partea din spate, acolo unde stopurile care par o evoluție a generației anterioare sunt unite de o bandă LED de culoare roșie. Luneta primește un design nou și integrează a treia lumină de frână, în timp ce evacuările ovale se mută spre centru, la stânga și dreapta plăcuței de înmatriculare.
Linia profilului li se va părea modificată doar celor care caută detaliile minore în design, noua generație fiind un 911 autentic ușor de recunoscut pe șosea indiferent de situație. În zona frontală, modificările includ apariția unor faruri Matrix LED și un design general în care domină liniile orizontale.
La interior, 911 primește însă modificări substanțiale față de modelul pe care-l înlocuiește. Inspirate de ceea ce am văzut deja pe Panamera, Cayenne și Macan și ancorate în realitatea digitală a anului 2018, schimbările vizează în special simplificarea bordului și a consolei centrale, care scapă de armata de butoane fizice prezentă pe actuala generație a modelului. Sistemul multimedia este subliniat de prezența unui display touch orizontal cu diagonala de 10.9 inch, iar zona instrumentarului de bord se digitalizează aproape complet, singurul element analog rămânând turometrul central flancat de ecrane personalizabile.
Consola centrală este un element interesant deoarece schimbă total tot ceea ce cunoaștem în actuala gamă 911. În locul celor câteva zeci de butoane anterioare apare o zonă "curată", iar levierul se mișcorează vizibil în dimensiuni, transformându-se într-un joystick pe care predomină liniile angulare. Și volanul ăși schimbă designul general, scopul fiind același: scăderea numărului de butoane. Apare în plus un satelit de comandă cu care șoferul va putea comuta între diferite moduri de rulare ale mașinii.
Debutul noii generații Porsche 911 are loc în două versiuni: Carrera S și Carrera 4S, ultima reprezentând versiunea cu tracțiune integrală a primeia. Ambele beneficiază de un motor boxer turbo de 3.0 litri cu șase cilindri opozabili, puterea maximă generată de acesta fiind de 450 CP. Nu există deocamdată transmisie manuală disponibilă pe aceste versiuni, singura opțiune fiind o automată PDK cu dublu ambreiaj care oferă 8 rapoarte.
Accelerația 0-100 km/h are loc în 3.7 secunde pentru Carrera S și 3.6 secunde pentru Carrera 4S, iar pachetul Sport Chrono disponibil opțional îmbunătățește performanțele cu 0.2 secunde. La capitolul viteză maximă, vorbim de 308 km/h pentru Carrera S și de 306 km/h pentru Carrera 4S. Ulterior, 911 va fi derivat în celelalte versiuni clasice din care nu vor lipsi GTS, Turbo, Turbo S și GT2/GT3. De asemenea, începând de anul viitor vom vedea lansările versiunilor suplimentare de caroserie ale modelului, 911 Cabrio și 911 Targa făcând parte din planurile Porsche pentru această generație.
Noua generație 911 se modernizează și la nivel tehnologic, modelul german beneficiind acum de sisteme de asistență activă precum asistență automată la frânarea de urgență, un pachet Night Vision sau Cruise control adaptiv cu funcție Stop & Go care oferă și rulare autonomă în traficul aglomerat. De asemenea, sistemul de navigație integrează acum serviciul "Road Trip", care îi oferă șoferului sugestii de șosele și itinerarii potrivite pentru o escapadă sportivă, în timp ce pachetul denumit "360+" aduce asistentul personal în universul Porsche, acesta fiind la dispoziția celui de la volan la o simplă apăsare de buton.
Intr-o lume unde aproape toti au ajuns sa fie impresionati si doritori sa cumpere masini din ce in ce mai spectaculoase ca design, plin de muchii si ,,muschi'' cu fel si fel de artificii de design, Porsche inca tine 911-ele intr-un invelis clasic si curat. Nu pot spune decat ca ii felicit ca nu au intervenit brutal in schimbarea design-ului. Eu dintotdeauna am vazut 911 ca fiind masina perfecta. Aerodinamica tipica picaturii de apa si simplitatea lui o face sa fie perfecta inca de la prima generatie. Acum cred ca a atins perfectiunea din toate pct. de vedere. Are si tehnologie de ultima ora dar pare ca nu exagerata gen S class :) , are motoare extrem de performante si eficiente mai nou, calitatea e la un nivel inalt de materiale iar pretul sunt sigur ca nu va ajunge pt. o vesiune simpla usor dotata la mai mult de 130 de mii de inceput. Ceea ce o face un vehicul sport oarecum accesibil in comparatie cu Ferrari, Lamborghini, Aston etc. Pt. mine e cel mai frumos Porsche construit vreodata (cu toate ca am un respect deosebit pt. 959 ) si cea mai frumoasa masina noua. ( de ce spun noua ? ) Pt ca eu sunt fan clasice de prin anii 20-40. Cred ca e singura masina scumpa pe care as da banii daca am avea infrastructura. Ar mai fi si R8-ul nou dar tot 911 cred ca mi-as alege. Din pacate masina asta prin Romanica e total inutila. Nu degeaba 95% din posesorii de Porsche de la nou au ales Macan si Cayenne.