Porsche 718 Cayman T și 718 Boxster T, prezentate oficial: versiuni minimaliste cu accent pe sportivitate
Porsche combină cel mai mic motor din gama 718, 2.0 Turbo cu patru cilindri, cu un pachet de sisteme și soluții sportive care nu erau disponibile împreună cu acest propulsor. Rezultatul este versiunea T a lui Cayman și Boxster.
Porsche a dezvăluit astăzi o galerie foto oficială și informații tehnice legate de cea mai nouă versiune dedicată gamei 718 (Cayman și Boxster). Denumite oficial 718 Cayman T și 718 Boxster T, noile variante reprezintă un amestec interesant între versiunea de motorizare de bază disponibilă pe cele două modele (un motor turbo cu patru cilindri de 2.0 litri) și o serie de sisteme și soluții tehnice oferite de Porsche de obicei pe versiunile super sportive ale gamei. Printre acestea, șasiul sport și pachetul Sport Chrono, opțiuni care nu puteau fi comandate până acum împreună cu această motorizare.
Versiunile Cayman T și Boxster T sunt lansate în urma succesului pe care Porsche l-a înregistrat cu versiunea 911 T, asemănătoare din punctul de vedere al filosofiei. În istoria Porsche, indicativul T vine de la termenul Touring și oferă, spun germanii, mașini construite pentru plăcerea pură a condusului.
Sub capota noii game 718 T este așezat motorul cu patru cilindri de 2.0 litri prezentat în aceeași versune de putere: 300 CP și 380 Nm. În ciuda faptului că vorbim de cel mai mic motor disponibil pe Boxster și Cayman, accelerația 0-100 km/h este realizată în doar 5.1 secunde pe versiunea manuală, ajutată de o schimbare a rapoartelor, care devin mai scurte, și de sistemul Porsche Torque Vectoring (PTV) disponibil standard. Mai mult, versiunea automată PDK are nevoie de doar 4.7 secunde pentru accelerația 0-100 km/h. În cazul versiunii cu transmisie PDK, Porsche pune la bătaie și sistemul Launch Control.
La fel ca în cazul versiunii 911 T, noile Boxster T și Cayman T se concentrează pe plăcerea condusului, eliminând elemente de confort și tehnologie în favoarea unei scăderi a masei proprii. De exemplu, display-ul de pe consola centrală dispare, lăsând în urmă un bord simplificat. Cu mențiunea că viitorii clienți care-și doresc neapărat acest element îl pot comanda gratuit în momentul în care îți configurează mașina. Tot la capitolul "simplificare" intră și înlocuirea clanțelor interioare clasice ale portierelor cu o soluție textilă inspirată din motorsport. De asemenea, versiunile T primesc standard volanul Sport GT și un schimbător pe care harta treptelor este desenată cu roșu.
Dacă exteriorul "semnalizează" faptul că vorbim despre o versiune specială prin jantele standard de 20 de inch, carcasele gri Quartz ale oglinzilor și prin emblemele de pe aripi, sub caroserie avem modificările care fac toți banii: pachetul Sport Chrono își face apariția standard și îi permite celui de la volan să aleagă cu ajutorul unui selector aflat pe volan între modurile de rulare Normal, Sport, Sport Plus și Individual. Șasiul sport este coborât cu 20 de milimetri față de versiunile standard cu motor de 2.0 litri.