Popularitatea motoarelor diesel continuă să scadă: cota de piață a scăzut în Europa la numai 30% în luna august
Doar 30% dintre mașinile înmatriculate în Europa în luna august au avut motor diesel, în timp ce popularitatea mașinilor electrice și hibride a crescut la aproape 8%.
Clienții europeni se îndepărtează din ce în ce mai mult de mașinile diesel, în ciuda faptului că numeroși constructori continuă să dezvolte astfel de motoare.
Datele analizate de compania Jato pe cele mai importante 23 de piețe din Europa arată că scăderea este departe de a se încheia.
Astfel, doar 30% dintre mașinile înmatriculate în Europa în luna august au avut motor diesel, în scădere puternică de la cota de piață de 42% din august 2017 și de 35% din august 2018.
Cei mai mulți clienți care renunță la diesel se îndreaptă în mod natural spre motoarele pe benzină, care au avut în luna august o cotă de piață de 61%.
Pe de altă parte, există o cerere din ce în ce mai mare și pentru mașinile electrice și hibride. Astfel, cota de piață a acestora a ajuns în luna august la 7.8%, în creștere de la 5.6% în august 2017 și de la 6% în august 2018.
"Este clar că criza diesel nu se va opri prea curând. Cererea pentru mașini electrice se stabilizează la un nivel ridicat. Totuși, chiar dacă mașinile electrice devin mai populare, prețurile ridicate rămân principala limitare pentru clienți", explică Felipe Munoz, unul dintre analiștii Jato.
Potrivit unor date anterioare furnizate tot de Jato, Tesla Model 3 a fost cea mai populară mașină electrică în Europa în luna august cu peste 5.200 unități înmatriculate, în timp ce Mitsubishi Outlander PHEV domină segmentul plug-in hybrid, iar Toyota Corolla se impune în segmentul hibrizilor clasici.
Via Jato
-
inexorabil, luni, 30.09.2019 15:26
Trebuie să inserez o paralelă. Sistematic (adică zi de zi), Iohannis recita același șablon mediatic, la ore de maximă audiență, și anume cât de "rău" este PSD în general, "Dracnea" în special. Ideea strategică de la care au pornit ingenioșii securiști locali din slujba Ocultei Mondiale era să asedieze insistent scoarța cerebrală a prostimii valahe, astfel încât aceasta să "ajungă" (nu prin propriile eforturi intelectuale, evident) la "concluzia" dorită de prestidigitatorii mecanismelor psihologice: "Măi, dacă însuși primul om din stat susține întruna și încă vehement chestia asta, atunci înseamnă că știe el ce știe, deci are dreptate, nu te poți îndoi de cuvântul lui, că doar un președinte de țară este obligat de însăși natura postului său să aibă o ținută demnă, să păstreze o distanță obiectivă și să-și filtreze vorbele cu atenție"...În realitate, "cunoscătorul" și "realistul" președinte se comporta pur și simplu ca un cyborg inflexibil, fără expresie pe chip, rece ca un dulap metalic și programat mintal în mod impecabil..."Neamț adevărat", de! Rezultatele? S-au (prea) văzut la "europarlamentare"...Nu voi relua discuția asupra lor. Cert este însă că, dacă n-ar fi fost introdusă în ecuația rafinatei manipulări populare cea mai înaltă autoritate a statului român, atunci, în mod categoric, efectul public n-ar fi fost cel scontat. De ce am apelat la această analogie? Pentru că datele problemei sunt identice în cazul înfierării planetare a Diesel-ului, doar că diferă protagoniștii: înlocuim ființele (politicienii PSD) cu obiectele/fenomenele (în speță, Diesel-ul), iar cea mai înaltă instituție a României (președinția) cu principala entitate politico-juridică de pe bătrânul continent (firește, UE). Păpușării din culise nu se schimbă însă...Iar "victoria" este din nou asigurată. Repet: dacă Oculta s-ar fi bazat exclusiv pe eco-oengiștii pe care îi sponsorizează "gras" și "pe la spate", tot n-ar fi izbutit să stârnească oprobriul de asemenea dimensiuni împotriva acestui sistem de propulsie auto. Prin urmare, "cheia succesului" este să te folosești cu abilitate de o instituție de drept public, dar nu oricare, aleasă la nimereală, ci neapărat de aceea față de care știi prea bine că oamenii obișnuiesc să "investească" încredere și să se încline cu respect, venerație și chiar frică, închipuind-o pogorâtă direct de la Dumnezeu...
-
Anonim, luni, 30.09.2019 15:58
@inexorabil foarte tare comentariul . Asta incerc sa arat si eu spalarea pe creier a individului superficial si a tot stiutor . In Romania e plin de ei . Nu sunt impotriva progresului a dezvoltarii dar am prostul obicei sa cern informatia . Un alt lucru pagubos pentru tara si democratie este individul care daca nu ai aceias parere ca a lui te clasifica imediat si esti minim 2 trepte sub el . Au trecut 30 de ani de la asa zisa revolutie si nu am deprins chestiunea elementara a democratiei MULTITUDINEA DE OPINII ! Numai la comunism gandeam toti la fel si laudam tovarasul maret....
-
FiltruDePSD, luni, 30.09.2019 16:47
si cum va merge "analogia" dupa de dl. Iohannis va fi reales si toapa nationala se va face (inca odata) de ras ?
-
andrei, luni, 30.09.2019 16:59
oi fi tu inexorabil, dar la politica esti PRAF. ARUNCA-TE DE LA ETAJ! n-ai treaba cu politica. n-ai inteles nimic. Iohannis repeta placa? adica astia fura cu miliardele, suntem datori vanduti si tu il critici pe presedinte? vai ceapa ta! rezuma-te la masini, dar nici la alea nu te pricepi. mai si scrii kilometri dupa ce ca scrii prostii.
-
inexorabil, luni, 30.09.2019 17:55
@Filtru, comiți o confuzie, dragule...După întemnițarea "justă" și "bruscă" (fix a doua zi după alegeri...a dreaqu coincidență) a "inamicului public nr. 1" (în viziunea lui "mainstream media"), PSD a fost pur și simplu confiscat de Securitatea globalistă aripa dâmbovițeană. Rahatul blond cu fustă a regretat vreun pic ce i s-a întâmplat șefului legitim al partidului? Vax, nici urmă de suferință colegială. S-a văzut "eliberată" de un "stres", adică s-a trezit ca găina in vârful grămezii. Ea oricum este marioneta noilor stăpâni (de data asta din umbră) ai "ciumei roșii", care au avut grijă să se debaraseze de toți incomozii (a se citi: suveraniștii) din partid. Se crede o conducătoare "hărăzită"...și când colo este doar o cârpă, o slugă, bașca incurabil de tembelă (tocmai de aceea hărăzită...înaltelor sfere ale manipulării). Care "sfere" au ales-o tocmai pe ea candidata PSD...de ce oare? Este la mintea cocoșului în ce scop: ca Joiannis să profite de imaginea ei meșterit...știrbită și, astfel, să câștige în mod detașat...Iar nea Bârnă, iarăși, are rolul de a obstrucționa electoratul tipic pesedist. Așa că cioace de genul "Iohannis vs. Dăncilă" eventual doar pe autiști/oligofreni/#rezistenți să-i poată amăgi...Oricum, pentru prima dată de la dobândirea dreptului legal de a vota, moș inexo va sta cumințel și nesupărat acasă, în ziua în care cică trebuie să-ți arăți/încordezi mușchii "democrației". La fel voi proceda și în 2020 și oricâtă vreme se vor insinua asemenea mârșăvii în inima spectrului politic. Iar pe un dobitoc sadea precum @andrei, care reia, senin, niște clișee de acuzare cu care m-am superfamiliarizat pe AM, de ce l-aș băga în seamă? Eventual în zeamă. Țara a fost furată preponderent și sistematic din exterior (inclusiv cu largul concurs al...PSD), dar ce să priceapă tolomacul? Mestecă și el, cu făcălețul limbii, aceleași sloganuri neostalinist-soroșiste uzate, de sinistră amintire în România recent "stradală", "revoluționară", corporato-cheguevaro-strunită, masa principală de manevră fiind formată de "tinerii frumoși și liberi" (de toate atributele minții rodnice), aceia pe care nici măcar capitalismul tradițional nu-i putea mulțumi pe deplin, găsind mereu de ce să se agațe ca să "protesteze", de pildă "agresiunea" SUA asupra Vietnamului. Mă văd nevoit să precizez din nou: fără "dujmani", viața e pustiu... Punct și de la capăt.
-
dan_grc, luni, 30.09.2019 18:50
Mai ACE, ti-ai cam dat cu firma in cap la comentariul de mai sus, nu ca era mare firma, dar pueril oricum.
-
Edikkk, luni, 30.09.2019 20:28
Nu mă interesează Iohannis sau Veorica.... dar Veorica e proastă rău... încurcă oraşe judeţe, capitale,... L-a susţinut pe Dragnea puşcăriaşul, o pupa undeva pe fufa lui Draknea, deşi era mai tânară decât fiu su... O susţine pe Plumb care declaraţia ei de avere este o bătaie de joc.... Acum lucruri mai serioase :))) Motorul diesel a fost un motor extrem de bun, dar şi Nokia făceau telefoane foarte bune, până au venit Apple şi Samsung.... Numai azi, în oraș , am văzut 4 maşini Toyota RAV4 hibride noi...!! Lumea se schimbă... Următoarea etapă în 10-20 de ani, o să fie decăderea, NU falimentul, dar decăderea sistemelor de producţie şi distribuţie a gazului metan! Din 2021 România trebuie să liberalizeze piaţa gazului cu 50% liber şi 50% reglementat iar din alt an 100% liber... preţul va creşte cu 30-50% dar ÎNDEAJUNS DE MULT să facă o schimbare radicală în piaţa de încălzire!! Adică.... pompele de căldură apă - apă şi sol - apă deja sunt mai ieftine în KW decât gazul metan, dar cu liberalizarea gazului şi pompele de căldură aer - apă şi cele aer - aer vor fi sub preţul de încălzire gaz metan !!! Investiţia iniţială pe pompe de căldură este mare , dar dacă ţeava de gaz principală este mai departe deja ajunge la acelaşi preţ. Există deja un dezvoltator măricel din Bucureşti care face proiectul de instalaţii cu o firmă care momentan fac cu gaz, încălzirea la apartamentele din blocul în construcţie, dar URMĂTORUL proiect îl vor face bloc cu apartamente toate încălzite cu pompă de căldură ! Ce să mai spunem de vile care dacă are o vilă frumoasă poate face trecerea la pompă de căldură oricând, dacă are banii şi voinţa ! Mai pui şi fotovoltaicele să susţină puţin şi deja... altceva. Scuze de off topic dar sunt puţin corelate, pentru că lumea se schimbă! PS de exemplu AC cu inveter (marci consacrate japoneze) au cost pe KW încălzire în lei mai mic decât centrale gaz cele non condensație azi, mâine vor fi şi ele sub gaz!
-
mircea badea, marţi, 01.10.2019 08:47
psd e singurul partid care mai tine cu tara. daca se reintoarce ciuma basista/ciolosista emigreaza toti.. and diesel must die faster!
-
Kirotractor, marţi, 01.10.2019 09:07
Strict ontopic întâi, eu cel puțin cred că scăderea procentului diesel se va stabiliza undeva la 25% -- doar pe termen mediu însă, că orizontul 2040-50 e inevitabil (și inexorabil :-)) planificat deja electric. Nu mai repet convingerea... nu doar a mea despre originea ABIOTICĂ a petrolului (cei tineri n-au cum să-și amintească previziunile apocaliptice din anii 70 ref. la epuizarea garantată cică a rezervelor în max. 30 de ani), da-i clar că tranziția spre electro-mobilitate nu poate fi prea rapidă. Nici digresiunile politicoide ale *orbilor prin Gaza* cu haștaguri lipite și pe ce mai au sub frunte :-) n-are sens să le mai disec, că-i pierdere de timp / energie inutilă. Aș putea doar rezuma regia perversă a falsei polarități dreapta-stânga (tot un drac ambele) prin indicațiile răposatului meu antrenor de box, sport abandonat totuși înainte să-mi zdruncine creierii iremediabil: *Lovește alternativ dreapta-stânga, fraiere, dar fără vreo regulă fixă, că altfel devii previzibil !!!...* (disclaimer) Cine crede că politrucii (de orice culoare) ne-ar fi prieteni și nu adversari, e mai naiv decât cățelul meu border-collie -- mai deștept decât unii comentatori d-aici, dar și mai ușor de păcălit. :-P
-
Kirotractor, marţi, 01.10.2019 12:31
Aplaudacii NWO văz că-şi arată deja pălmuţele roşii. :-) ...Băbăieţi #electro-fleţi, voi vreţi să "salvaţi planeta" (sau România cel puţin), când nici pe vieţişoarele voastre penibil-consensuale n-aveţi vreun control?! Acu n-am timp, dar aştept ultima ştire... planetar promovată de ştim-noi-cine (aia cu Schwartzenneger, Tesla-3 şi Greta Thunberg) ca să vă mai trezesc o ţâră. În fine, să-ncerc măcar o semi-trezire, chiar dacă-n final o să strig iar ca surdu-n clopote şi voi o să vă uitaţi ca curca-n crăci. :-)
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Ultimul dieselMAN fan din lume va fi descoperit, intr-un garaj din Romania, asfixiat de noxele preamarite, mesterind la anularea/curatarea DPF....cu regretul ca nu SI-A LUAT si el o masina PUR ELECTRICA care .... MINUNE ...CHIAR NU EMITE GAZE DE ESAPAMENT.....