
Polestar primește o investiție de 200 de milioane de dolari de la fondatorul Geely
Polestar a anunțat că a obținut o investiție de capital de 200 de milioane de dolari de la principalul acționar, PSD Investment, o companie controlată de fondatorul Geely Holding, Li Shufu.
Producătorul suedez de vehicule electrice va vinde peste 190 de milioane de acțiuni către PSD Investment, care va deține acum 44% din Polestar. După tranzacție, Li Shufu va deține un total de 66% din Polestar prin PSD Investment și filiala suedeză a Geely.
Producătorul suedez de automobile s-a confruntat cu provocări în creșterea cererii pentru vehiculele sale pe fondul unei piețe mai slabe și al unei competiții intense și, asemenea multor altor producători de vehicule electrice, a avut nevoie de finanțare suplimentară.
Deși producătorul auto a primit împrumuturi de la diverse bănci în ultimul an, sprijinul financiar suplimentar din partea Geely și a lui Li Shufu, cunoscut și sub numele de Eric Li, nu s-a materializat până acum.
Tranzacția va reduce, de asemenea, participația Volvo în Polestar de la 18% la 16%, după ce producătorul auto suedez și-a redus deținerea și a oprit sprijinul financiar anul trecut, pe fondul criticilor analiștilor cu privire la povara pe care Polestar o punea asupra resurselor sale.
Polestar a declarat că tranzacția PIPE este menită să ofere capital de lucru și să finanțeze obiective generale corporative.
via Automotive News
Ce să mai salveze Volvo… are Volvo propriile necazuri. Am întrebat în urmă cu două luni dacă-mi aduc (pe comanda) un XC60 mild hibrid, ca cică pur ICE nu se mai fac… și au fost categorici ca doar PHEV și BEV pentru zona unde locuiesc. Am încercat cu “șeful” de la vânzări, dar același rezultat. Nu in ultimul rând 75.000 de USD pentru un XC60 PHEV… este ceva semnificativ și este concurență serioasă. Oricum nu eram convins că o să-mi iau un alt XC60 așa că am last-o baltă, dar surpriza săptămâna trecută m-au căutat dacă mai sunt interesat că au stocuri mari în Europa și în 6 săptămâni am mașina. Din păcate prea târziu, am ales altceva… vremurile grele sunt aici pentru toți, iar cei mai “sensibili” vor suferi primii. Chiar mă întreb cui a folosit genul de declarații… 100% electrici din 20XX? Cred ca Volvo a “accelerat” prea rapid spre electrificare… vom vedea. Polestar sunt intr-o situație mai mult decât dificilă și cam rămân fără opțiuni. Practic sunt pe perfuzii.