Polestar a testat o baterie care se încarcă de la 10 la 80% în 10 minute
Suedezii de la Polestar au testat, împreună cu producătorul de baterii StoreDot, un acumulator care se încarcă de la 10 la 80% în doar 10 minute. Bateria a fost montată pe un Polestar 5.
Chiar dacă timpii de încărcare ai mașinilor electrice au scăzut semnificativ, pentru unii tot nu este de ajuns. Dar este important că producătorii din industrie experimentează în continuare pentru ca timpii de încărcare să scadă și mai mult.
Polestar și producătorul de baterii StoreDot tocmai au realizat primul test cu o baterie care utilizează tehnologia Extreme Fast Charging. Aceasta are o capacitate de 77 kWh (poate fi extinsă la 100 kWh) și a fost montată pe un Polestar 5.
Sesiunea de încărcare a început cu o putere de 310 kW, iar maximul a fost atins la 370 kW. În aceste condiții, bateria s-a încărcat de la 10 la 80% în doar 10 minute.
Potrivit celor două companii, cele 10 minute ar însemna o autonomie de 320 de kilometri în cazul unei mașini electrice de dimensiuni medii.
Tehnologia Extreme Fast Charging va fi implementată pe viitoarele modele Polestar.
via Polestar
-
Trilulilu, marţi, 30.04.2024 01:14
Puteau să bage 1 MW și o încărcau în 15 secunde.
-
@trilu, marţi, 30.04.2024 08:43
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-27092000-nerd-alert-coreeni-invetat-bateria-incarca-secunde-tetris-inspirat-descoperire-industria-nucleara-pacino-rol-inedit-nou-film.htm
-
M, marţi, 30.04.2024 09:49
Stie cineva unde gasesc in Romania o statie de incarcare de 370 kW? Pentru masini electrice, desigur.
-
@M, marţi, 30.04.2024 10:46
Nu, dar știu ca lumea e mai mare decât România.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 30.04.2024 11:20
@M Intreaba la Cernavoda poate au ceva de genu. Stirea asta e precum cea cu acceleratia de 4 secunde pentru KIA EV9, o masina de 2.5 tone si tine de capacitatea de incarcare/descarcare a bateriilor. In cazul de fata au bagat vreo 53kwh intr-o baterie de 77kwh in 10 minute adica au incarcat la 6C pe cel mai facil interval de incarcare a bateriei adica 10-80%. Nimic spectaculos. Esentialul ramane acelasi, bateriile sunt inca grele, scumpe, voluminoase incat niste masini de oras cu baterie de 100kwh sau un segment D cu 200kwh sunt nefezabile. Daca nu avem baterii cu care sa putem face niste masini adevarate, ne spargem in acceleratii si incarcari la puteri fantasmagorice ca sa dam impresia ca nu stam degeaba.
-
@Seriff, marţi, 30.04.2024 16:09
Pentru tine nu exista masina electrica buna. La tine daca nu e dizal si nu pute cand dai cheie, nu merita banii. Poti sa iti pui si pampers sa faci pipi pe tine cand conduci cate 1000 km continuu, ca tu ai autonomie mare la dizal, nu ca saracii care isi permit mașini electrice.
-
Mihai, marţi, 30.04.2024 16:12
Polestar e firma aia care urmeaza sa dea faliment conform expertilor romani? La fel ca Volvo care trec pe full electrice si nu vor mai avea clienti? Adevarul e ca daca nu are semn de Bemveu si nu pute cand pornesti motorul, nu e buna pentru Romania. Poate sa se incarce si in mers, tot nu merita daca nu e diesel.
Dutz, marţi, 30.04.2024 19:00Și asta-i dovada irefutabilă ca NU dau faliment… vânzări varză și asta înseamnă ca trăiești pe credit. Poate ne spui tu geniule cât se poate așa? În cazul unora, nu primim bani de la părinți, adică avem viața noastră. Tu cum naiba să pricepi… este greu!!! Eu am spus (bănuiesc) ca vor da faliment dacă nu vând, deci nu “unii” și BMW cel mai probabil ca nu vor da faliment pentru ca vor vinde peste 2,6 milioane de masini in 2024… adică își folosesc peste 95% capacitățile de producție, de aia nu vor da faliment și nu ca au sigla pe capota, ci pentru ca peste 2,6 milioane de oameni le cumpără mașinile. Este doar cu cifre…. nu vise umede cu zero emisii!!!
-
@dutz, marţi, 30.04.2024 21:07
procentele tot cresc de la an la an, tehnologia la fel. ce note aveai la matematica?
Dutz, miercuri, 01.05.2024 02:39Vorbim de Polestar sau de rezultatele mele din școală? Hai cu cifre, EBIT etc… altfel doar poluezi inutil. Creșteri de la mai nimic la nimic… doar in procente arată ok… bani in banca ZERO. Polestar “ard” bani și nu au nici o perspectivă in viitorul apropiat. 50% minus valoare acțiuni in aprox 4,5 luni. Poate ma intrebi și ce note aveam la Sport… este la fel de relevant ;)
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", miercuri, 01.05.2024 11:36
A ieșit expertul savant din peștera unde "noaptea NU bate vântul" să mai mănânce niște kkt despre Tesla și Polestar. "dovada irefutabilă" că e un prost frustrat cu obsesii compulsive de grandomanie și deșteptăciune închipuită, pe care nu l-a dus mă-sa la psihiatru când era mic. PS: ținând cont de halul în care scrii nu te întreabă nimeni de notele de la sport. Sunt, într-adevăr, irelevante. Mai bine spune-ne cu cât ai picat bacul.
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | miercuri, 27 noiembrieBMW: noile modele asamblate se conduc singure în interiorul fabricilorBMW a lansat o nouă tehnologie de conducere autonomă, care permite mașinilor proaspăt construite să se conducă autonom în interiorul uzinelor. De această tehnologie beneficiază și Mini. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | marţi, 24 septembrieMercedes-Benz: noile modele se vor putea conduce singure până la 95 de km/hMercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 20 septembrieNissan lansează o tehnologie nouă care îl avertizează pe șofer să elibereze benzile de depășireNissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 5 septembrieBMW: tehnologia de schimbare a culorilor ar putea intra în producție până în 2027BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustNissan testează o vopsea specială care scade temperatura din habitacluConstructorul nipon de automobile testează o vopsea specială care scade temperatura la nivelul caroseriei, dar și în habitaclu. În prezent are o grosime de 120 de microni, dar faza de dezvoltare nu s-a încheiat. Citeste tot
Mie îmi ia doar 5 minute sa fac pipi. 10 minute când fac în bidon.