Podul Calafat - Vidin, al doilea pod dintre România şi Bulgaria, a fost deschis circulaţiei
Trecerea din Bulgaria în România şi invers poate fi făcută şi cu ajutorul celui de-al doilea pod peste Dunăre între cele două ţări, care leagă Calafat de Vidin. Taxa de traversare este de şase euro.
Autorităţile bulgare şi române au inaugurat un nou pod peste Dunăre între România şi Bulgaria. Acesta leagă Calafat de Vidin şi face parte dintr-un proiect de infrastructură mai important, care facilitează transporturile rutiere între cele două ţări şi nu numai. Practic, şoferii pot alege să travereze Bulgaria şi România fie prin ruta Ruse-Giurgiu-Piteşti-Borş, fie prin ruta Vidin – Calafat – Nădlac. Taxa de traversare variază între şase şi 37 de euro, în funcţie de tipul autovehiculului care traversează podul. Veniturile din încasări sunt împărţite între cele două state în funcţie de contribuţia financiară a acestora la proiect, respectiv 83% Bulgaria şi 17% România.
Proiectul a fost executat între 2007 şi 2013, iar finalitatea este un pod de 300 de milioane de euro, cu patru benzi rutiere, linie de cale ferată, două trotuare şi pistă pentru biciclişti. Spre comparaţie, ”Podul Prieteniei” de la Giurgiu – Ruse a fost inaugurat în 1954 şi a fost construit în doi ani şi jumătate. Constructorul podului Calafat-Vidin este compania spaniola FCC, cea care a lucrat împreună cu italienii de la Astaldi la construcţia Pasajului Basarab din Bucureşti.
În primul an, autorităţile se aşteaptă ca podul să fie traversat de 100.000 de vehicule, urmând ca numărul maşinilor să crească ulterior. Comisia Europeană estima un trafic de până la 8.400 vehicule şi 30 de trenuri pe zi, aşteptat să fie atins până în anul 2030. Podul Calafat – Vidin se numeşte "Noua Europa", în baza unei discuţii purtate de premierul României, Victor Ponta, cu Rosen Plevneliev, Preşedintele Bulgariei, derulată la ultimul Consiliu European.
Podul profitabil doar pentru Bulgari ......LA noi nu leaga nici o autostrada