Platforma utilizată de Alfa Romeo Stelvio va fi împrumutată şi pentru Maserati, Jeep şi Dodge

Publicat joi, 02.02.2017 17:02 de Daniel Popescu

Platforma Giorgio dezvoltată de Alfa Romeo pentru modelele Giulia şi Stelvio va fi împrumutată şi mărcilor Maserati, Jeep şi Dodge din cadrul Alianţei Fiat-Chrysler.

Fiat-Chrysler a relansat marca Alfa Romeo prin dezvoltarea platformei Giorgio, care a debutat pe noul Giulia înainte de a-şi face apariţia pe SUV-ul Stelvio.

Constructorul italo-american a anunţat ulterior că platforma va fi împrumutată şi viitoarei generaţii Jeep Grand Cherokee, iar acum a decis să extindă planul şi pentru alte mărci din cadrul Alianţei. Astfel, CEO-ul Sergio Marchionne a dezvăluit că platforma Giogio va fi împrumutată inclusiv mărcilor Maserati, Jeep şi Dodge.

"Investiţia în Alfa Romeo şi în platformă a fost destinată să aibă şi alţi beneficiari în afară de Alfa. Sunt bucuros că în sfârşit avem o certitudine în privinţa extinderii acestor arhitecturi", afirmă Marchionne.

Oficialul Fiat-Chrysler s-a limitat să afirme că platforma va fi utilizată pe toate modelele dezvoltate de Maserati după 2018, fără să ofere însă alte nume de modele. Surse citate de publicaţia Automotive News afirmă însă că este vorba despre sedanurile Quattroporte şi Ghibli, sportivele GranTurismo şi Alfieri şi a unui SUV care va fi poziţionat în gamă sub Levante.

Decizia de a împărţi platforma a venit şi ca urmare a costurilor ridicate presupuse de relansarea brandului. Deşi iniţial estima o investiţie de 5 miliarde de euro, Marchionne a afirmat că relansarea a costat până acum peste 2.5 miliarde de euro.

Via Automotive News

  • q, vineri, 03.02.2017 08:21

    Masina asta arata foartre bine si e bine venita,ca o pata de culoare mai ales in peisajul in care designul european (dominat de nemti)a cam ramas in pana de inspiratie...

  • Andrei, vineri, 03.02.2017 09:41

    Am condus Giulia 2.2d AT cca 350 km (autostrada si drum de munte) si are un sasiu echilibrat, sta foarte bine pe sosea, silentioasa (are zgomot la vant totusi), dar are un mare minus: directia, care e imprecisa si necesita corectii frecvente. E drept ca are si alte detalii uratele (schimbatorul de viteze e dintr-un plastic urat), dar e o masina frumoasa. Daca as avea bani de asa ceva, as lua un serie 3 cu ochii inchisi. Poate pe restul modelelor directia va fi mai bine acordata cu sasiul.

  • Schumi, vineri, 03.02.2017 13:36

    @Andrei Vorbesti prostii! Masina asta este referinta din clasa in ceea ce priveste directia si stabilitatea. O spun din proprie experienta dar si din punct de vedere al review-urilor facute de avizati.

  • @Schumi, vineri, 03.02.2017 13:58

    Atentie, eu am condus aceasta masina. Stabilitatea este foarte buna, dar directia este slaba. Este directa, dar este imprecisa si necesita numeroase corectii mai ales la viteza mare (de aia am inchiriat o Alfa sa mergem tare cu ea). In plus, cand ai rotile bracate spre maxim, la viteze mici, in loc sa vireze, masina merge pur si simplu drept, ca si cand nu are aderenta. In clasa premium asta e de neacceptat. Spune-mi, te rog, de ce as vorbi prostii? Tu ai condus aceasta masina? Care este experienta ta cu acest model?

  • schumi, vineri, 03.02.2017 14:04

    @Andrei Si eu am condus Giulia. Directia este superba. Volanul este in acelasi timp si foarte usor de manvevrat, si foarte precis. Similar cu modelele Ferrari (se vede ca inginerii Ferrari au participat la proiect). Cele spuse de mine le-am testat cu prisosinta, simuland o cursa de karting in parcarea de la Divertiland (initial am fac doar vreo doua tururi, pe urma au pus baietii bariera si nu am mai putut iesi; ca urmare am mai tras cateva tururi).

  • Andrei, vineri, 03.02.2017 14:36

    Am inteles, ai condus-o in parcare. Cand o vei conduce in lumea reala mai stam de vorba. Pana atunci incearca sa nu mai folosesti expresii gratuite.

  • Schumi, vineri, 03.02.2017 15:44

    Ai inteles gresit, Andrei. Evident ca nu am condus masina doar prin parcare. Sa zicem ca acolo a fost doar un test de agilitate. Din toate review-urile pe care le-am vazut la masina asta, in nici unul nu este criticata directia si stabilitatea. Ba dimpotriva. Sunt puncte forte la Giulia. Deci nu eu fac afirmatii gratuite si rau intentionate, as adauga. Nu esti singurul care arunca aiurea cu noroi in marca Alfa Romeo. Daca tot vrei sa o faci, macar foloseste vechea placa, cu fiabilitate, etc. S-ar putea sa te mai creada cineva.

  • johnny, sâmbătă, 04.02.2017 22:21

    e incredibil ce citesc de la Andrei. Am Giulietta si e referinta in ce priveste manevrabilitatea si siguranta iar Giulia sa fie mai slaba? Andrei ce experienta ai de condus? :)

  • Coco, duminică, 05.02.2017 13:32

    Să nu încercăm să anulăm realitatea de astăzi. Este clar că la ora actuală Alfa este o mașină foarte frumoasa și interesantă dar de-aici până a o ridica in slăvi și a spune referință ( la manevrabilitate ???!!!) este cam mult. Din păcate Alfa plătești tribut trecutului său recent ( mari probleme de fiabilitate și lipsa de substanță auto modernă cu finisaje mediocre) care sperăm să se reducă cât mai mult la noile modele, dar drumul este lung și greu de recuperat dar nu imposibil. Altfel rămâne de bază realitatea dureroasă pentru marca : frumoasă...dar atât.

  • Schumi, duminică, 05.02.2017 19:00

    Coco te contrazici. Tocmai ca realitatea de azi este ca Alfa nu e doar frumoasa. Review-urile Giuliei, inclusiv cel de pe acest site, exact asta arata. Ca nu convine unora aceasta schimbare, e cu totul alta poveste.

  • LR, duminică, 05.02.2017 19:03

    Eu mă gândesc și la Jeep Grand Cherookee. Platformă de la Fiat?! Ce am fost și ce am ajuns!

  • Schumi, duminică, 05.02.2017 19:17

    @LR Era mai bine pe vreamea cand Jeep/Chrysler primea platforme invechite de la Daimler-Benz. Jeep Renagate este tot pe platforma 'Fiat' si ii merge bine.

  • Coco, duminică, 05.02.2017 20:17

    @Schumi Sincer m-aș bucura tare ca Alfa să devină un competitor redutabil al celorlalte branduri premium. Oricum eu nu cred în mărcile italiene, pentru că din păcate au multe tare. Dar poate se îmbunătățesc și lucrurile de schimbă. Oricum platformele de origine Fiat nu excelează lucru care de simte inclusiv pe Renegare care este un 500X puțin mai performant in teren. Cred că în cazul Jeep o colaborare cu Daimler-Benz era mai bună...Dar este doar o opinie.

  • Coco, duminică, 05.02.2017 20:21

    Erata - Renegate în loc de Renegate