Planuri de extindere: Jaguar Land Rover caută să cumpere un alt brand auto premium

Publicat marţi, 26.09.2017 11:53 de Petre Barac, Foto: Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover (JLR), parte a grupului indian Tata Motors, ar căuta să cumpere un brand auto premium de pe piața internațională, potrivit unor surse apropiate de companie.

În contextul tot mai multor alianțe la nivelul sectorului auto, constructorii încearcă să își consolideze poziția pe piață și să rămână competitivi.

Este și cazul celor de la Jaguar Land Rover (JLR), care vor să își diversifice portofoliul de mașini pe care le vând. Presa internațională speculează intențiile JLR privind o posibilă achiziție a unui brand auto premium.

De asemenea, compania ar lua în calcul să cumpere și furnizori de tehnologie în tentativa dezvoltării de mașini electrice și autonome.

Tata Motors a strâns 6.1 miliarde de dolari până la sfârșitul lunii iunie și vrea să folosească banii pentru achiziția de produse noi, tehnologie și capacitate de producție. Anunțul a fost făcut recent de unul dintre oficialii grupului indian.

În cazul în care o tranzacție se va concretiza, Tata Motors va bifa cea mai importantă investiție din ultimii 10 ani. În 2008, Tata Motors a cumpărat brandurile Jaguar și Land Rover pentru 2.4 miliarde de dolari.

Posibile ținte pentru indieni ar putea fi brandurile Maserati sau Alfa Romeo, de care grupul Fiat Chrysler ar încerca să scape. O altă variantă ar fi brandul de motociclete Ducati al celor de la Volkswagen, pentru care nemții încă poartă negocieri privind vânzarea.

Via Autonews

  • q, marţi, 26.09.2017 13:13

    Ar fi fain sa relanseze Saab...Dar ce-mi trece prin minte acum e chiar ceva fantastic ,oare ce -ar fi daca ai nostri le-ar face o propunere de relansare ARO ...ar fi fain daca ai nostri le-ar face o propunere,sincer chiar m-as bucura foarte mult.

  • tzenu_bmw, marţi, 26.09.2017 16:01

    @q Brand premium vor sa achizitioneze... Aro?? hai serios.... Cu Saab ai dreptate.... insa cred ca ar fi prea costisitor cu Saab...in care trebe sa investesti enorm, sa platesti datoriile pe care le au suedezii, fabrica in sine are nevoie de inbunatatiri tehnologice masive....plus ca pe langa asta trebe lansate 2-3 modele in 'voga' si sa fie si competitive......si in plus de asta rezultatele vin dupa 3-5 ani...... Eu cred ca cei de la Jaguar/LR vor exact ce au facut chinezi cu Volvo...

  • @tzenu, marţi, 26.09.2017 16:19

    ...din articol reiese ca ar fi si alfa...care nu e premium...iar ARO,totusi e un brand de care se mai stie .daca nemtii s-au gandit la Borgward maine-poimaine francezii la Simca ...mai stu eu?...Aro de ce n-ar fi?...

  • vianu, marţi, 26.09.2017 17:24

    ce insemna Aro pentru piata vestica? CINE mai stie de brandul ARO? si CARE ESTE SPATIUL in care se mai stie de Aro? ce avantaje strategice poate aduce dupa achizitie ARO? experienta, tehnologie, modele, piata? Orice marca disparuta din vest are mai multa relevanta si ar putea starni mai multe istorii decat o poate face Aro. Si mai este o faza...care "ai nostrii"??? ...tragand linie, grow-up si mai terminati-va cu basmele!

  • @vianu, marţi, 26.09.2017 17:38

    ...Ce a insemnat Dacia pt. piata vestica?

  • vianu, marţi, 26.09.2017 17:54

    ...corect

  • T, marţi, 26.09.2017 18:19

    Sau poate Lancia . . .

  • T, marţi, 26.09.2017 18:25

    NEVS (companie chineza cu sediul in Suedia) a scos deja modelul NEVS 9 3 pentru piata chineza in vara aceasta (este un Saab 9 3 cu motor electric si interior complet modificat). Daca modelul va avea succes in China si Suedia va fi lasat si pe alte piete. Din ce am citit NEVS nu are dreptul de a folosi numele Saab dar cred ca multe patente de la Saab sunt detinute de ei.