Planul secret al șefului Opel: doar mașini electrice începând cu 2030
Negocierile pentru posibila trecere a brandului Opel de la General Motors la PSA Peugeot-Citroen au fost precedate de dezvoltarea unui plan prin care Opel urma să devină marcă 100% electrică până în 2030.
Săptămâna care tocmai se încheie a fost una plină de vești interesante legate de viitorul mărcii Opel, care se află la un pas de a fi vândută de General Motors francezilor din Grupul PSA (Peugeot-Citroen). Evident, informația a făcut rapid înconjurul lumii auto, fiind considerată cea mai importantă veste din ultimul an în industrie.
Revista germană Manager Magazin, o reputată publicație care monitorizează printre altele lumea industrială din Germania și nu numai, aruncă însă pe piață o altă informație-bombă legată de viitorul marca Opel. Un material semnat de jurnalistul Michael Freitag anunță faptul că actualul CEO al companiei germane, Karl-Thomas Neumann, lucrează de câteva luni la un plan pe termen lung al cărui scop este transformarea mărcii Opel într-un brand dedicat exclusiv modelelor electrice.
Conform planului creionat de echipa lui Neumann, Opel ar trebui să se transforme total în următorii 13 ani, borna 2030 urmând să găsească brandul german în postura de a vinde doar mașini cu emisii zero.
Evident, strategia gândită de CEO-ul Opel fusese dezvoltată în contextul construit de două premise importante: prima era legat de intenția declarată a statului german de a interzice la vânzare mașinile cu combustie internă până în 2030, în timp ce a doua implica rămânerea Opel în cadrul General Motors. În aceste condiții, nu se cunoaște încă efectul pe care îl va avea planul lui Neumann dacă Opel va deveni marcă a Grupului PSA.
Conform Manager Magazin, planul urma să fie prezentat în fața conducerii GM în cursul lunii mai, pasul următor fiind rezervat unui proces de analiză și aprobare din partea diriguitorilor GM.
Evident, piatra de temelie a planului Opel urma să fie noul Ampera-e, primul model 100% electric vândut sub sigla Opel. Dezvoltat de General Motors în SUA, acolo unde este comericalizat sub denumirea Chevrolet Bolt, Opel Ampera-e beneficiază de o platformă de producție flexibilă care ar putea fi adaptată în viitor la construcția unei familii complete de mașini electrice.
Fara suparare, insa Neumann n-a fost in stare sa aduca Opel pe profit in anii cat a fost manager, iar ca vanzari abia trec de pragul de 900.000 de bucati vandute anual, cu tot cu Vauxhall. Skoda a ajuns intre timp la 1.2 mil. Opel in 1990 era cel mai mare producator bazat in Germania. Au trecut aproape 30 de ani si au fost depasiti de firma ceheasca care in 1990 nici nu conta. Si sa nu-mi zica nimeni povestea ca e de vina GM, in conditiile in care Buick cu modele identice vinde 1.3 mil de bucati anual. Face planuri pentru 2030? Daca Opel continua asa va disparea de tot ca nume pana in 2030. Plus ca in conditiile preluarii de catre PSA, planurile le va face Tavares, daca preluarea se va realiza. Nici Ampera-e nu e modelul lor, fiind un Bolt cu sigla Opel. In cazul preluarii de catre francezi va disparea si el.