Piticul din țara Gulliver-ilor: între V8 și V6, Range Rover Sport primește un motor diesel de 2.0 litri cu 4 cilindri
Între motoare V8 sau V6 pe benzină și diesel, apariția unui "pitic" diesel cu patru cilindri de 2.0 litri pare ciudată. Și totuși, noul motor de 240 de cai putere este disponibil de acum în gama Range Rover Sport cu dedicație pentru cei pe care-i interesează consumul.
Cunoscut și apreciat în special pentru motorizările sale de putere superioară, Range Rover Sport le oferă clienților începând cu această vară o versiune de motorizare diesel dedicată celor care-și doresc modelul britanic, dar nu au avut curajul să se îndrepte spre el din cauza consumului ridicat.
Dacă variantele V8 benzină de 510 CP și V6 benzină supraalimentat de 340 CP reprezintă motorizările-simbol ale gamei Range Rover Sport, noul SD4 diesel are doar patru cilindri de 2.0 litri și oferă un consum mediu mixt de numai 6.2 litri/100 km. Cu o putere maximă de 240 CP, cel mai economic diesel din gama nouă de versiuni Range Rover Sport oferă o viteză maximă de 207 km/h și o accelerație 0-100 km/h de 8.3 secunde.
Noul motor este deja disponibil pentru comandă și face parte din familia Ingenium, sub care sunt ascunse propulsoarele de generație nouă ale brandului britanic. Noul motor își propune să elimine în timp versiunea de bază de 258 de cai putere a unității V6 diesel de 3.0 litri, care va rămâne însă în gamă în varianta superioară de 292 CP și în combinație cu un motor electric în cea hibridă de 340 CP. Fanii diesel-urilor puternice se vor putea baza în continuare pe un V8 de 4.4 litri care dezvoltă 339 CP, 700 Nm și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.9 secunde.
Noutăți tehnologice adiționale
Odată cu apariția noului motor diesel de bază al gamei, linia de modele Range Rover Sport câștigă și la nivel tehnologic, acolo unde sistemele Advanced Tow Assist (asistență la parcarea rulorei în marșarier), Low Traction Launch (asistență la plecarea pe suprafețe cu aderență precară) și Intelligent Speed Limiter (cruise control care adaptează automat viteza în funcție de indicatoarele de pa marginea șoselei) își fac apariția pe modelul britanic.
În plus, pe display-ul central care ajunge acum la o diagonală de 10 inch pot fi utilizate aplicații dedicate (unele conectate la internet, deci cu update live, cum ar fi aplicația Meteo sau cea de Știri) sau sistemul de navigație care oferă Commute Mode, o funcție care recunoaște traseele frecventate des și le propune automat în momentul în care mașina se pune în mișcare. Însă, cu ajutorul asistentului live de trafic, Range Rover Sport poate să-ți ofere acum în timp real și alternative la rutele clasice în cazul în care șoselele sau străzile sunt blocate.
Ca orice business de succes, producatorul se orienteaza dupa cerere. Piata cere, producatorul ofera. Probabil ca o sa se vanda foarte bine in Europa. La fel cum avem 2l diesel pe X5 si ML (care au mai putin cai) nu vad de ce nu am avea si pe Range