Pirelli intră în locul Bridgestone în Formula 1 din 2011! Vezi toate schimbările de regulament!
Pirelli va fi noul furnizor de pneuri în Formula 1 începând din sezonul 2011, iar sistemul de calificări va fi modificat.
Consiliul Mondial al FIA s-a reunit miercuri la Geneva pentru a decide structura regulamentului tehnic şi sportiv pentru sezonul 2011.
Deciziile forului mondial sunt cele anticipate de presa internaţională în ultimele săptămâni şi includ referiri la noul furnizor de pneuri, la posibilitatea de a modifica unghiul de atac al aripii spate în timpul curselor, dar şi la sistemul de calificări, prin care piloţii lenţi riscă să nu ia startul în cursă.
În plus, au fost aduse clarificări şi în privinţa regulamentului Safety Car-ului şi a modalităţii în care piloţii trebuie să revină în pitlane la finalul calificărilor, aceste modificări urmând să se aplice chiar de la Marele Premiu al Europei din acest weekend.
Automarket vă prezintă lista completă a deciziilor luate miercuri de Consiliul Mondial al FIA:
SCHIMBĂRI PENTRU SEZONUL 2011
- Pirelli va furniza pneuri în Formula 1 între 2011-2013: Pirelli revine în Formula 1 ca furnizor de pneuri pentru prima oară după retragerea din 1991, după ce a câştigat lupta cu Michelin şi Avon. Pirelli va fi unicul furnizor de pneuri în competiţie pentru o perioadă de trei ani începând din sezonul 2011. Compania italiană înlocuieşte astfel Bridgestone, care şi-a anunţat retragerea încă de la finalul anului trecut.
- Regula timpului maxim de 107% din cel mai bun timp va fi reintrodusa în calificări: Începând din 2011, orice pilot al cărui timp depăşeşte 107% din cel mai bun timp realizat în prima parte a calificărilor nu va avea permisiunea de a lua startul în cursă. Totuşi, comisarii de cursa pot accepta excepţii în acest caz, dacă pilotul respectiv a stabilit un timp competitiv în antrenamente. Această decizie va fi însă pur subiectivă şi va rămâne strict la latitudinea comisarilor de cursă. Această regulă a mai funcţionat în Formula 1 în perioada 1996-2002
- Piloţii vor putea modifica aripa spate în timpul curselor: Începând din 2011, piloţii au posibilitatea a ajusta aripa spate cu unicul scop de a îmbunătăţi şansele de depăşire în timpul curselor. Activarea va fi posibilă numai după primele două tururi ale cursei şi numai dacă pilotul se afla la cel mult o secundă în spatele unui pilot din faţă. Sistemul va fi dezactivat imediat după ce pilotul frânează şi nu poate fi utilizat de pilotul care este atacat.
- Sistemele de tip F-duct vor fi interzise: FIA a decis să interzică orice sistem, componentă sau procedură care necesită mişcări din partea pilotului şi care au drept scop alterarea caracteristicilor aerodinamice ale monoposturilor. Astfel, echipele vor fi nevoite să renunţe la sisteme de ventilaţie de tip F-duct, întrucât piloţii trebuiau să acopere anumită găuri cu genunchiul său să ia mâinile de pe volan pentru că aceste componente să fie activate.
- Greutatea minimă a monoposturilor va fi de 640 kg: FIA a decis ca greutatea minimă a monoposturilor să crească de la 620 la 640 kg. Motivul este legat de reintroducerea sistemului KERS în F1 în 2011, care va avea un impact semnificativ asupra greutăţii monoposturilor.
SCHIMBĂRI CU EFECT IMEDIAT
- O nouă regulă pentru Safety Car: Piloţii nu vor mai avea dreptul de a efectua depăşiri chiar dacă Safety Car-ul părăseşte circuitul în ultimul tur al cursei. Până în prezent, regulamentul prevedea că piloţii pot efectua depăşiri după ce trec de prima linie a Safety Car-ului în cazul în care maşina de siguranţă intra în pitlane în ultimul tur. Această clarificare a regulamentului a sosit în urma controversei iscate de Michael Schumacher la Marele Premiu al statului Monaco, când l-a depăşit pe Fernando Alonso în ultimul tur după ce maşina de siguranţă a intrat în pitlane.
- Revenirea la boxe după calificări: Piloţii vor fi obligaţi să respecte un timp maxim pentru că aceştia să nu încetinească ritmul în turul de revenire la boxe de după încheierea calificărilor. De asemenea, piloţii vor fi obligaţi să conducă până în pitlane dacă trebuie să furnizeze o mostră de combusitibil la finalul antrenamentelor. Măsura a fost luată după ce Lewis Hamilton a oprit monopostul pe pistă la calificărilor din Canada pentru că nu avea suficient de multă benzină pentru a reveni la boxe.
- Ho-Ping Tung a primit licenţă provizorie pentru patru curse: FIA a anunţat că Ho-Ping Tung, pilotul de rezervă al echipei Renault, a primit o licenţă provizorie de patru curse. Măsură ar putea sugera că pilotul de naţionalitate chineză va concura pentru Renault în patru curse din acest an, cel mai probabil în locul lui Vitaly Petrov.
Via | FIA
Deci de motoare nu se ating asa cum se zvonea??