Pirelli ar putea furniza 8 compoziții de pneuri în 2018: cea mai moale se va numi megasoft, extremesoft sau hypersoft

Publicat luni, 13.11.2017 17:23 de Daniel Popescu

Pirelli intenționează să furnizeze 8 compoziții de pneuri în sezonul 2018 pentru ca echipele să aibă o varietate mai largă de alegere. Cea mai moale dintre acestea se va numi megasoft, extremesoft sau hypersoft.

Echipele sunt libere să își aleagă 3 dintre cele 5 compoziții de pneuri furnizate de Pirelli pentru fiecare Mare Premiu, însă în prezent cea mai dură compoziție selectată nu este utilizată aproape deloc, întrucât nu se potrivește caracteristicilor circuitului.

Tocmai de aceea, Pirelli analizează posibilitatea de a extinde gama de pneuri de la 5 la 8 compoziții pentru sezonul următor, în speranța că toate cele 3 compoziții pe care le vor alege echipele pentru o cursă se vor dovedi eficiente. În acest fel, strategiile de cursa ar urma să fie ceva mai variante decât în prezent, când piloții de top optează de regulă pentru aceeași strategie.

"Nu știm câte compoziții vor fi, dar ideea este să ai mai multă flexibilitate pentru a avea o alegere mai echilibrată, pentru a exista 3 componente care să fie utilizabile la fiecare eveniment. Așa că suntem pe punctul de a finaliza acest proces pentru anul viitor", spune Mario Isola, șeful departamentul de Formula 1 al Pirelli.

Cert este că Pirelli va introduce o compoziție mai moale decât actualele pneuri ultrasoft, iar aceasta va fi vopsită în roz. Producătorul a lansat deja un sondaj pe rețeaua de socializare Twitter pentru că fanii să aleagă unul dintre cele 3 nume propuse.

"Avem nevoie de ajutorul tău pentu numirea noului pneu roz de Formula 1. Să fie megasoft, extremesoft sau hypersoft?", este întrebarea sondajului.

O decizie finală va fi luată după sesiunea de teste care va avea loc după Marele Premiu din Abu Dhabi.

Via Motorsport

  • lol, luni, 13.11.2017 19:02

    Nope, cea mai moale se va numi shitsoft si tine aproape pana la iesirea de la boxe.

  • @lol, luni, 13.11.2017 19:32

    Daca-i asa de moale, sa il faca maro nu roz, ca nici pana ies din buda n-o sa-i tina!!! Dar cu smecta poate - poate...

  • AyrtonSenna1991, luni, 13.11.2017 20:11

    Hypersoft. Suna mai bine decât celelalte variante. Întrebarea este cât vor rezista ? Între 5 si 10 tururi ? Cred că această compoziție va fi folosita doar în calificări , la tururile rapide. Nu cred că va fi folosita in cursa. Si de ce culoarea roz ? Mai bine mergea cu portocaliu...

  • @Ayrton, luni, 13.11.2017 20:27

    Portocaliu este hardul , iar roz e culoarea fireasca dupa movul ptr ultrasoft.

  • GTS-F1, luni, 13.11.2017 20:30

    Se pare ca cei de la Pirelli au renuntat la testul de maine cu McLaren, pe care il vor reprograma, din cauza... securitatii oferite de circuit...

  • AyrtonSenna1991, luni, 13.11.2017 20:38

    Ai dreptate. Uitasem de hard.

  • Radu, luni, 13.11.2017 20:49

    Nu le putea lasa ca anul asta ?!

  • SENNA - HAMILTON - ALONSO, marţi, 14.11.2017 00:26

    Cei mai buni ever... Hamilton e la apogeu si o va tine asa 3-4 ani...Ii va depasi toate recordurile lui mitica schmaker(un pilot tinut in puf de echipa ca si prostul satului-vitelu' cu cap de bou-ii spun asa pt ca e total fara minte pt tot ceea ce face)...mare pilot...nu merita nici un titlu...noroc de newey si horner plus saracul webber

  • liviu, marţi, 14.11.2017 08:58

    cu striatii nu fac?pentru placere!

  • PALMER-STROLL-ALONSO, marţi, 14.11.2017 13:12

    The best of the rest ...

  • dubfire, marţi, 14.11.2017 14:43

    Pneurile alese de piloti pentru Yas Marina https://d2kmm3vx031a1h.cloudfront.net/4CoQmYB6TYySTRNeKT8M_Capture.JPG

  • dubfire, marţi, 14.11.2017 14:48

    Rosberg ---> " I do not think Sebastian Vettel will have a better chance next year. This year the opportunity for him to win the World Championship was huge. Mercedes as a whole team is just a power, so I think the gap between them and Ferrari could even get bigger in the coming season. But let's see. Even Mercedes has made mistakes, and Sebastian has to hope for more of that and to be there at the right moment."