Piesele auto imprimate 3D dau startul unei noi ere în producția auto: "Sunt mai ușoare, mai rezistente și economisesc timp, materiale și bani"
Unele subansamble auto care astăzi sunt produse din 8 piese diferite dezvoltate de mai mulți furnizori vor putea fi imprimate 3D într-o singură bucată. Procesul va fi pus practic în aplicare de General Motors în Statele Unite.
Una dintre tehnologiile care abia scot capul la lumină ar putea avea efecte radicale asupra modului în care constructorii auto produc anumite subansamble și piese. Este vorba de imprimarea 3D, care în cele mai multe cazuri le oferă producătorilor avantaje multiple față de asamblarea clasică: de la timpul de producție până la costuri și chiar reducerea greutății pieselor.
Cea mai nouă astfel de abordare vine din Statele Unite, acolo unde General Motors a anunțat oficial că lucrează cu specialiștii în software de la Autodesk pentru a construi piese care ulterior sunt imprimate 3D.
Pentru a sublinia avantajele acestui tip de abordare, inginerii GM dau ca exemplu suportul metalic al șezutului scaunelor auto. Produs în mod convențional din opt componente care sunt livrate spre uzinele GM de mai mulți furnizori, suportul poate fi imprimat 3D cu ajutorul software-ului avansat și va fi astfel construit dintr-o singură bucată. Aceasta este cu 40% mai ușoară și cu 20% mai rezistentă, fiind construită din oțel inoxidabil.
Pe lângă timpul și banii economisiți astfel, această tehnică mai oferă un avantaj major: faptul că o simplă modificare a parametrilor permite schimbarea designului piesei în momentul în care e nevoie de asta. În acest moment, o modificare de design are un efect în valuri asupra lanțului de furnizori, ceea ce îngreunează procesul de modificare a componentelor.
Conform planurilor GM, tehnologia imprimării 3D va duce la schimbarea modului de producție a zeci de mii de componente în următorii cinci ani, pe măsură ce sistemele tehnologice evoluează. Compania americană utilizează deja experimental acest tip de producție în special în zona prototipurilor, iar specialiștii spun că motorsportul ar putea fi una dintre zonele auto care va adopta foarte repede această soluție de producție datorită vitezei de producție.
Piesele care pot fi produse 3D la nivel industrial pot fi construite din materiale diferite care merg de la plastic și polimeri până la oțel.
"Pe termen lung, industria de producție a pieselo prin imprimare 3D ne va ajuta să reducem costurile de industrializare, cantitatea de materiale utilizate, numărul de furnizori de care e nevoie și costurile de logistică", spune Kevin Quinn, director de producție GM, citat de Reuters.
via Reuters
"Una dintre tehnologiile care abia scot capul la lumină" - cred ca o sa imbatranesc si tot o sa aud asta despre imprimantele 3D. De atat de multi ani a fost inventata tehnologia asta si tot nu este implementata. De mult ma intrebam de ce nu este folosita/dezvoltata in domeniul auto fiindca este clar ca poate fi extrem de profitabila si bine venita acolo. E bine ca in sfarsit cineva s-a hotarat sa porneasca pe acest drum , dar parca totusi prea greu se misca lucrurile cand e vorba de tehnologii cu adevarat revolutionare si cu adevarat practice. Da, multe companii si job-uri v-or avea de suferit ,dar aplicabilitatea si beneficiile acestei tehnologii sunt atat de mari incat nu poate/ ar trebui sa fie "ascunsa". Cel putin asta este parerea mea - ca in acest moment aceasta tehnologie este voluntar "bagata sub pres".