Piața auto națională a crescut cu 7% în 2022: peste 129.000 de mașini noi, vândute în România
Potrivit Asociației Constructorilor de Automobile din România, piața auto a crescut cu aproape 7% în 2022. În total, au fost vândute peste 129.000 de mașini noi, iar creșteri s-au înregistrat și în decembrie.
Cele mai noi date furnizate de ACAROM relevă o creștere de 6.7% a pieței auto din țara noastră pe parcursul lui 2022. Astfel, în ultimele 12 luni au fost vândute 129.328 de vehicule noi. Prin comparație, la finalul lui 2021 au fost vândute 121.208 unități.
Creșteri s-au înregistrat și în luna decembrie, atunci când au fost înmatriculate 12.437 de mașini noi. Asta înseamnă o creștere de 4.88% față de aceeași lună din 2021.
Așa cum era de așteptat, Dacia a fost cea mai bine vândută marcă auto în România, cu 39.910 de mașini noi înmatriculate în 2022. Pe locul 2, la mare distanță, se află Toyota, cu 10.200 de mașini vândute. Podiumul este completat de Hyundai, cu 9551 de exemplare înmatriculate.
Restul clasamentului este completat de: Skoda (8669 de mașini), Ford (8645 de exemplare), Renault (8443 de bucăți), Volkswagen (8203 de unități), Mercedes-Benz (3572 de automobile) și Peugeot (3532 de vehicule).
PIAȚA SECOND-HAND, ÎN SCĂDERE
În timp ce piața mașinilor noi s-a bucurat de creșteri în 2022, același lucru nu poate fi spus și despre piața mașinilor la mâna a doua. În total, au fost vândute 316.332 de mașini second-hand în țara noastră, cu 20% mai puține față de 2021. Acela este anul în care au fost vândute 395.759 de mașini uzate.
Situația este asemănătoare și la nivelul lunii decembrie, atunci când au fost vândute 22.413 vehicule la mâna a doua. Asta înseamnă o scădere de 17.7% față de aceeași perioadă din 2021.
via ACAROM
Maturizare