Piața auto din România, creștere de 16% în luna aprilie. Scădere a pieței de mașini second-hand

Publicat miercuri, 03.05.2023 14:56 de Tiberiu Safta

Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), piața auto națională s-a bucurat de o creștere de 16% în luna aprilie. În același timp, piața mașinilor la mâna a doua a scăzut cu 14%.

În luna aprilie au fost înmatriculate 9865 de mașini noi, potrivit celui mai recent buletin statistic realizat de ACAROM. Astfel, piața auto din țara noastră a crescut cu 16.48% în aprilie față de aceeași perioadă din 2022.

De asemenea, în primele 4 luni ale lui 2023 au fost înmatriculate 46.831 de mașini noi în România, cu 25% mai multe decât în intervalul ianuarie-aprilie 2022. Prin comparație, în primele 4 luni ale anului trecut au fost înmatriculate 37.447 de mașini noi.

În clasamentul mărcilor, Dacia este lider detașat, cu 16.476 de exemplare înmatriculate în primele 4 luni. Constructorul de la Mioveni este urmat de Renault, cu 3865 de unități înmatriculate, iar podiumul este completat de Hyundai, cu 3201 de mașini noi înmatriculate în România.

Locul 4 este ocupat de Skoda, cu 3013 unități înmatriculate până acum în țara noastră. Marca cehă este urmată de: Toyota (2837 de exemplare), Volkswagen (2705 unități), Ford (2246 de bucăți), Mercedes-Benz (1705 mașini), BMW (1563 de exemplare) și Suzuki (1249 de automobile).

În timp ce piața mașinilor noi s-a bucurat de creșteri în aprilie, același lucru nu poate fi spus și despre piața mașinilor second-hand. Față de aceeași lună a anului trecut, piața mașinilor la mâna a doua a scăzut cu 14.4%, fiind înmatriculate 21.846 de mașini. În primele 4 luni au fost înmatriculate 98.453 de unități, mai puține cu 6.5% față de același interval din 2022, atunci când au fost înmatriculate 105.323 de mașini second-hand în România.

via ACAROM

  • Dutz, joi, 04.05.2023 02:54

    Of, of… poi la începutul anului trecut se cumpărau “in draci” SH-uri ca nu erau masini noi. Nu erau masini noi ca nu erau componente cu ce sa le producă si fabricile lucrau la 50% capacitate sau sub. Ce este așa greu sa se prezintă lucrurile obiectiv, cu descrierea contextului, adică sa comparam mere cu mere? Sa spună direct in titlu ce concluzie sa “tragem” ca sa nu ne mai obosim. PS costul unei dacii noi este echivalentul unui SH de 3 ani in bune condiții, știți “voi”, garaj, bunica, kilometri reali, fără accidente etc. Chiar sunt “implicat” in achiziția unui SH cu preț aprox de 33.000 euro, diesel ;) si înlocuiesc o benzinară că papă de sparge.

  • @Dutz, joi, 04.05.2023 11:36

    Ce benzinara? Poti da cateva detalii si pretul asteptat, ca poate o mariti chiar pe aici. Sper sa nu se considere ca faci reclama, fiind o cerere pt detalii din partea altcuiva, nu a ta.

    Dutz, joi, 04.05.2023 21:55

    Este deja “măritată”, un Tiguan a fost ;). Merci de interes.

  • Al Bundy, vineri, 05.05.2023 12:28

    Urmare a acestor statistici de vânzări o reprezintă comandarea mașinilor in urma cu aproximativ 1 an de zile, acestea fiind fabricate si înmatriculate de curând. Deci, statistica este oarecum nerealistă. De aici si impresia că piața de mașini noi merge foarte bine. Există o mulțime de oameni care au plătit avansul iar acum achita restul si ridică mașina. In realitate comenzile pentru mașini noi sunt puține, la toate mărcile. Piata autoturismelor noi nu va mai fi la nivel înalt.