Piaţa auto din România a scăzut cu 41.5% în primele şase luni ale anului

Publicat joi, 15.07.2010 16:13 de Sebastian Toma

Românii se află pe locul trei în materie de scădere a pieţei auto la nivel european, după Bulgaria şi Ungaria. Piaţa auto din Slovacia a înregistrat cea mai mare scădere din iunie, în timp ce Irlanda a marcat cea mai mare creştere în decursul lunii trecute.

În primele şase luni ale acestui an, s-au vândut doar 36.636 de maşini noi în România. Potrivit celor de la ACEA, piaţa auto din România a înregistrat un declin de 41.5%, situând ţara noastră pe locul trei în materie de scăderi ale vânzărilor de automobile noi din Europa. Pe primele două locuri se află Bulgaria şi Ungaria, cu scăderi de 43.2% şi 43.8%. Bulgarii au cumpărat doar 7.299 de maşini în primele şase luni ale acestui an, în timp ce ungurii au achiziţionat 22.355 de automobile în primele şase luni ale lui 2010.

În tot acest timp, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 7.285.487 de autoturisme. În zece state comunitare piaţa auto a înregistrat scăderi în comparaţie cu 2009, iar celelalte pieţe au consemnat creşteri. Oficialii ACEA nu au primit date privind rezultatele pieţelor auto din Malta şi Cipru, dar acestea nu sunt atât de importante încât să mute balanţa în vreun fel.

Luna iunie a adus 10.285 de maşini noi înmatriculate în România, cu 6.5% mai puţine decât în aceeaşi lună a anului trecut. Putem spune că nu stăm foarte rău din acest punct de vedere, deoarece România a fost foarte aproape de declinul mediu întregistrat în Uniunea Europeană – de 6.9%. În total, luna iunie 2010 a marcat înmatricularea a 1.341.092 de maşini noi în UE. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în Irlanda – de 75.8%, cu 8.452 de maşini într-o lună. Cea mai mare scădere de pe o piaţă auto din UE este în Slovacia, unde s-au înmatriculat cu 40.6% mai puţine maşini decât în 2009 – 6.154 de unităţi.

Dacia se află pe locul cinci în Uniunea Europeană în materie de creştere a numărului de înmatriculări de autoturisme noi din primul semestru al anului. Astfel, au fost înmatriculate 137.355 de unităţi produse în Mioveni, realizând o creştere de 17.9 procente pentru Dacia în comparaţie cu aceeaşi perioadă a lui 2009. Liderul pieţei auto din Europa este Volkswagen, cu 1.525.560 de unităţi înmatriculate în primele şase luni ale acestui an, cu 1.8% mai puţine decât în 2009.

Via | Mediafax

  • .marius., joi, 15.07.2010 17:04

    Saracie,frate.

  • BestBoy, joi, 15.07.2010 19:02

    36.636 in 6 luni este foarte mult! daca era vorba de cateva sute mai ziceam! Cu guvernul Boc o ducem foarte bine!

  • No1, joi, 15.07.2010 20:15
    fiare scumpe

    Eu cand am zis ca nici dracu nu mai cumpara masini noi scumpe,mi ati dat cu minusuri. Cand vad articole de genu:Volvo a lansat nu stiu ce,pret de pornire 31 mii euro sau mercedes sau bmw etc, nici nu ma mai obosesc sa-l citesc. E clar pt toata lumea ca se vor vinde din ce in ce mai mult masinile de buget, de pana in max 20k euro.Din pacate si pe aceste ni le permitem cu sacrificii. Masini precum cruze,fluence,megane,accent,focus,corola,logan ,sandero sau masini sh scumpe la vremea lor ,dar pe care acum le iei la jumate de pret. sa dai pt o masina peste 25 de mii de euro si sa stai intro mizerie de bloc din tara asta,si sa mergi pe sosele noastre cu ea,mi se pare o tampenie.

  • tarkan, joi, 15.07.2010 20:56
    roman snob

    Asta este realitate in care traim.masini scumpe, numai de dragul de a avea o masina mai bengoasa decat a vecinului.

  • stefan, vineri, 16.07.2010 11:20

    Intram in "normalitate", adica ne aliniem la adevaratul nostru nivel de trai. Cifrele-s foarte bune, daca n-ar fi existat programul Rabla, ar fi fost cam la jumatate acum. Stau si ma intreb uneori cum mai supravietuiesc dealerii.