Piața auto din România a înregistrat cea mai mare scădere la nivelul UE în luna mai

Publicat miercuri, 25.06.2025 11:03 de Tiberiu Safta

Potrivit noilor date ale Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, România a înregistrat cea mai mare scădere a vânzărilor la nivelul Uniunii Europene în luna mai. Între timp, piața europeană a înregistrat o ușoară creștere.

Cel mai nou raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că România a avut oficial cea mai mare scădere a vânzărilor de mașini noi la nivelul Uniunii Europene în luna mai. Astfel, în ultima lună a primăverii, românii au cumpărat doar 10.521 de mașini noi, mai puține cu 32.7% față de aceeași perioadă din 2024.

Scăderea vânzărilor pe piața noastră vine în contextul în care piața europeană, care include țările membre UE, EFTA și Marea Britanie, a avut o ușoară creștere. În luna mai, europenii au cumpărat 1.113.194 mașini noi, mai multe cu 1.9% față de mai 2024.

În primele 5 luni au fost vândute 54.209 mașini noi în România. Și aici s-a înregistrat o scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, de 12.8%. Între timp, europenii au cumpărat în total 5.5762.458 de mașini noi în primele 5 luni, ceea ce înseamnă o creștere minimă, de 0.1%.

În clasamentul producătorilor, Grupul Volkswagen este pe primul loc, cu 309.930 de mașini vândute în mai (+3.4%) și 1.486.937 vehicule comercializate în primele 5 luni (+4.4%). Grupul Stellantis este pe locul 2, cu 168.839 mașini vândute în luna mai (-3%) și 859.950 mașini vândute în primele 5 luni (-8.4%). Pe locul 3 este Grupul Renault, cu 111.395 mașini vândute în mai (+4.6%) și 566.121 mașini vândute în primele 5 luni (+7%).

Dacia a vândut 49.415 mașini în mai (+13.2%) și 249.593 vehicule în primele 5 luni (+1.8%) în Europa.

via ACEA

  • Seriff, miercuri, 25.06.2025 11:47

    Pentru ca mizeria de program Rabla promis cu surlite si trambite, guvernul vietii.

  • ds, miercuri, 25.06.2025 11:55

    Firesc, se așteaptă programul Rabla.

  • Mihai, Vali, Gigel, miercuri, 25.06.2025 15:12

    Normal, ca romanii doar jafurile din Germania stiu sa cumpere, nu e pt ei masinile noi, mai ales alea chinezesti ieftine, taranii cu diesel ce sa stie

  • Catalin, miercuri, 25.06.2025 15:31

    Se știe cine este de vina si pt asta

  • Mihai, miercuri, 25.06.2025 15:31

    Bravos alias cu nume multe, vezi ca stii. Pentru Romanica important e cate troace sh se importa de la aia care isi iau masini noi. Altii se innoiesc, iar romanasii tot groapa de gunoi a Europei. Sa se publice si inmatricularile de troace sh va rugam. Tot cu VAG, BMW si Mercedes pe primele locuri.

  • @Seriff, miercuri, 25.06.2025 15:33

    Stai linistit ca rabla e pentru masini noi. Voi sunteti fani troace obosite diesel din Germania, nu aveti nevoie de programul rabla, ca luati rable oricum.

  • Snow, miercuri, 25.06.2025 19:02

    Incertitudinea politica si economica isi spune cuvantul !

  • Dutz, miercuri, 25.06.2025 19:29

    Nu este sustenabil să subvenționăm mașinile și nici consumul în general. Raportul efort-efect este penibil. Scade puterea de cumpărare cam peste tot, iar România este mai “sensibilă” pentru că nu avem aceeași stabilitate financiară comparativ cu alte țări.