Piața auto din Germania, creștere de 7% în 2023. Vânzările de mașini electrice au început să scadă
Potrivit Autorității Federale de Transport Rutier din Germania (KBA), piața auto din această țară a înregistrat o creștere de peste 7% în anul 2023. În același timp, vânzările de mașini electrice au început să scadă.
Cel mai nou raport al Autorității Federale de Transport Rutier din Germania (KBA) relevă faptul că în 2023 au fost vândute în total 2.84 milioane de mașini noi în această țară. Asta se traduce, concret, printr-o creștere de 7.3% față de nivelul înregistrat în 2022.
Mașinile cu motoare pe benzină s-au bucurat de cea mai mare creștere, de 13.3% față de 2022, fiind vândute 979.000 de mașini cu acest tip de motor. De cealaltă parte, mașinile electrice au avut o creștere de numai 11.4%, fiind vândute 524.000 de astfel de mașini. Este de așteptat ca numărul de mașini electrice să scadă din cauza eliminării subvențiilor din partea guvernului pentru aceste mașini.
La final, vânzările de mașini hibride plug-in s-au redus la jumătate, fiind vândute doar 176.000 de unități pe tot anul 2023.
via Economica
-
Banditos, vineri, 05.01.2024 12:10
2024 va fi cu adevarat interesant pentru electrice, dar tot nu cred ca nu se vor gasi bani pt "rabla eco" versiunea germana
-
inexorabil, vineri, 05.01.2024 12:46
Probabil că (tot mai) mulţi îşi dau seama care este miza vremurilor noastre: cu cât (e-)Sistemul constată că se loveşte de o groază de obstacole (naturale, adică după voia de…Sus) – şi de ordin subiectiv, şi de ordin obiectiv – cu atât se îndârjeşte să le doboare ((ignorând faptul că, în acest scop, s-ar vedea silit să irosească resurse de orice fel, inclusiv (in)umane – oricum, se naşte o situaţie cel puţin hilară: îi smulge cetăţeanului (se subînţelege: doar aceluia ostil totalitarismului global) pâinea de la gură şi aşteptă să se întărească, pentru a-i crăpa ţeasta cu ea!)). Concluzia nu lasă loc de echivoc: imbecilitate la grad absolut! Adică “oameni” care îşi amenajează singuri calea către…neant ((neştiind/neintuind, totuşi, încotro se îndreaptă…mă rog, ei rămân blocaţi în iluzia cruntă a “progresului universal” sau a “raiului” invariabil teluric (şi cică definit de/pe criterii egalitariste) care reiese din ideologia eresului milenarist, alias paroxismul socialismului în istorie)).
-
alex_cu_a_mic, vineri, 05.01.2024 14:56
Germania la ~80 mil locuitori - 2.8 mil masini adica o masina noua la 28.5 locuitori Romania la ~15 mil locuitori - 140 mii masini noi adica o masina noua la 107 locuitori. Asta e doar o comparatie intre cea mai mare piata auto si Romania, una dintre cele mai mici din UE. Daca ne comparam cu tari ca Franta sau Italia, lucrurile incep sa arate chiar mai bine decat cu Germania. Nu discutam cate din ele merg prin leasing catre firme ci strict vanzari raportate la total populatie. Macar din cand in cand ar merge o astfel de analiza pe AM ca sa nu se numeasca degeaba automarket.
-
Mana-rece-suflet-cald, vineri, 05.01.2024 15:42
” În același timp, vânzările de mașini electrice au început să scadă.”... zice titlul. Apoi, mai jos, în text scrie clar, citez din nou, ”De cealaltă parte, mașinile electrice au avut o creștere de numai 11.4%, fiind vândute 524.000 de astfel de mașini.”. Comentariile sunt de prisos.
-
Matei, vineri, 05.01.2024 17:24
Tare partea cu electricele care au început sa scadă. De fapt creșterea a scăzut :)) Bravo AM! "vânzările de vehicule pe baterie au înregistrat o creştere mai modestă de 11,4%"
-
Matei, vineri, 05.01.2024 17:27
Și încă ceva: 11,4 e mai mult decât media de 7,3%.
-
@Matei, vineri, 05.01.2024 21:28
Poate ii desenezi ce ai scris si lui inexorabil care jubileaza, dar nu pricepe. In traducere libera: germanii cu autostrazi (si din alea fara limita) cumpara electrice si masini noi, fara probleme. Romanii care nici nu au bani de masini noi, cumpara sh-uri de la germanii care vor sa scape de ele. Si iau din alea Dizal, ca si cum ar avea ei bani sa faca cu ele sute de mii de km... Pai daca ei nu au nici macar bani de o masina buna, de unde bani de motorina??? Dau si cocalarii melteni cate o tura prin cartier cu 2 litri de motorina si apoi li se infunda DPF (daca au cand au cumparat masina si apoi nu isi permit un service si anuleaza DPF. Cam astia sunt "meseriasii" pe la noi
-
Matei, vineri, 05.01.2024 21:32
Pe bune? Tu îl bagi în seamă pe paranoicul ăla?
-
Dutz, sâmbătă, 06.01.2024 00:12
Hai că nu-i greu. Electricele au crescu cu 11,4% (fix-pix, ca oricum erau varză) total 2023, dar au scăzut pe sfârșit de an și la fel se preconizează (unii au zis mai demult) în lunile următoare. Ori vin electrice la 15-20 de mii cat ar trebui să coste o mașină de oraș ori o să fie nasol. “Valul” cu cei care-și permit să plătească 50-70 de mii pe un gadget s-a cam consumat. Cine-și permitea înainte Golf, Focus, 308 etc își ia Sandero oare de ce?
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", sâmbătă, 06.01.2024 00:31
Să mori tu că aia e explicația, prostovane? In realitate există cote anuale pentru producători. Trebuie sa vândă un anumit procent de electrice, care creste de la an la an. Și dacă au făcut procentul pe anul în curs, în decembrie te amână pentru ianuarie ca să se pună pe anul viitor. Greu...
-
PMC, luni, 08.01.2024 10:27
Ce-mi place ca nu mai scrieti deloc de Diesel. :) Eram si eu curios... :) Acum, cand absolut toata presa neomarxista inregimentata cu catel si purcel in cireada religiei planetei, cand toate guvernele de stanga lupta si combate la Dieselul cel negru ucigas de copii, eram si eu curios cate Dieseluri noi se mai vand in Anul Domnului 2023. :) Probabil ca cifra nu dadea bine la "tendintele generale", alea cu viitorul e electric. :)
-
Redacția, luni, 08.01.2024 11:24
@PMC După ce înveți limba română, acordul subiectului cu predicatul, îți dăm cifrele. Până atunci nu suntem convinși că îți folosesc la ceva. Spor la vot multiplu.
-
Banditos, luni, 08.01.2024 11:25
Diesel sales increased by 3% but the market share declined from 17.8% to 17.1% in 2023. adica firimituri...bucuria vrabiutelor
-
Matei, luni, 08.01.2024 12:33
PMC scrie diesel cu D mare de parcă ar fi Domnul :))
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Încă mă lupt cu diabetul, dar întotdeauna mi se par salutare astfel de veşti…dulci. Ah, da: benzină, tati! Iată...AUTOMOBILUL (care moare, dar nu se predă…). Nu contest, multe Diesel-uri au fost (şi încă sunt) reuşite şi eu însumi le prefer (pe unele) şi le fac apologia în general, dar…Dar prima dragoste nu se uită. Şi repet la infinit: (strict) în viziunea mea, generaţia C4 a Platformei VWG C = autoturismele-etalon (de calitate totală) din întreaga industrie/istorie auto.