Peugeot vrea să crească preţurile la nivelul modelelor Volkswagen: "Maşinile noastre sunt la fel de bune"
Carlos Tavares, şeful concernului PSA Peugeot-Citroen, vrea să elimine decalajul de preţ dintre modelele Peugeot şi omoloagele lor din gama Volkswagen. Până în 2020, marca din Sochaux va avea preţuri la acelaşi nivel cu cele ale competitorului din Wolfsburg.
Carlos Tavares vrea să întoarcă balanţa situaţiei economice a concernului PSA Peugeot-Citroen, iar printre paşii pe care îi va urma pentru a realiza acest obiectiv se numără şi scumpirea modelelor din gama Peugeot. În baza planului ”Back to the Race”, prezentat la Paris, Tavares sublinia necesitatea de a creşte preţurile modelelor din Sochaux cu până la 6.5 la sută până în 2020. Procentajul respectiv este diferenţa medie dintre un model Peugeot şi un echivalent al său din gama Volkswagen. Primul pas va fi reducerea diferenţei de preţ la 4.7 procente până în 2016, ca apoi să o scadă la trei procente sau mai puţin până în 2020. Tavares, fostul numărul doi la Renault-Nissan, spune că modelele 208, 2008 şi 308 sunt deja egale cu echivalentele lor din gama Volkswagen în materie de tehnologie şi calitate, diferenţa dintre acestea fiind doar la nivel de preţ.
Citroen va avea un nou şef de la 1 iunie
Pentru a creşte preţul de tranzacţionare al modelelor Peugeot, Tavares a planificat deja reducerea gamei din Sochaux la doar 16 modele, de la 25 cât are în prezent. Până în 2022, gama Peugeot va avea doar 13 modele. Şeful concernului PSA vrea să reducă suprapunerea dintre modelele Peugeot şi Citroen şi să evite modelele cu platforme şi componente comune vândute cu două sigle diferite. Pentru moment, planul lui Tavares nu dezvăluie ce modele vor fi eliminate din gama Peugeot, dar analiştii din industrie prevăd eliminarea tuturor modelelor cu marjă de profit redusă, precum şi a modelelor cu vânzări slabe sau care se află în segmente în scădere. Gama Peugeot se va concentra pe segmentele cu cele mai ridicate vânzări la nivel mondial, respectiv segmentele B, C şi D, iar hatchback-urile, berlinele şi break-urile vor fi caroseriile care vor rămâne prioritare pentru Peugeot.
OFICIAL: Peugeot 308 este Maşina Anului în Europa 2014
Analiştii estimează că modelele 3008, 5008, 4008, 207CC, 308CC, 807 şi 108 nu vor primi înlocuitori la sfârşitul ciclului de viaţă. În timp ce modelul 108 nu va fi înlocuit pentru că Peugeot vrea să renunţe la modelele cu marjă scăzută de profit, celelalte modele care vor fi eliminate treptat din gamă nu au atins aşteptările de vânzări ale constructorului şi nu activează pe segmente suficient de profitabile încât să merite atenţia mărcii din Sochaux. În timp ce Peugeot va ţinti un segment superior al pieţei, Citroen va deveni marca generalistă a concernului PSA, cu toate că va avea, la rândul său, mai puţine modele. Până în 2016, gama Citroen va rămâne fără un model, totalizând 14 produse în ofertă, dar planul este o paletă de numai şapte modele până în 2022. Vestea bună pentru fanii Citroen este că această reducere a gamei nu înseamnă dispariţia modelelor DS, care vor fi reprezentate de o divizie separată, care va avea şase modele în 2022.
20 de lucruri pe care nu le stiai despre... Peugeot
Via AutomotiveNews (înreg.)
Foarte posibil sa am eu o lacuna de logica,.... dar sa scumpeasca modelele ?! M-as fi gandit la o scadere a pretului, pentru a fi competitivi..... Nu vad cu vor atrage mai multi clienti daca vor creste preturile cu 6,5 %.