Peugeot România: Piaţa auto din ţară va scădea cu 30% în 2010
Importatorul Peugeot în România doreşte să-şi crească cota de piaţă cu 0.3-0.6 procente în 2010 şi consideră că păstrarea programului Rabla în 2011 va duce la redresarea pieţei auto mioritice.
Oficialii Peugeot şi-au manifestat încrederea în programul de înnoire al parcului auto din România şi au prezentat estimările lor privind piaţa auto din România. Importatorul Peugeot în România este Trust Motors, iar reprezentantul său – Narcis Ghiţă - a declarat într-un interviu pentru Mediafax că estimează că piaţa auto din ţara noastră va scădea cu 30% în 2010 dar are şanse de redresare în 2011 dacă se păstrează în funcţiune programul Rabla. Peugeot are o cotă de piaţă de 2.4% în prezent în România, dar oficialii acestei mărci estimează că vor reuşi să urce această cotă la 2.7-3% până la sfârşitul acestui an. În România s-au vândut 130.193 de autoturisme în 2009, înregistrând o scădere de 52% ce a dus ţara noastră la nivelul din 2003.
"Puterea din ce în ce mai scăzută de cumpărare, precum şi măsurile de austeritate adoptate de Guvern sunt principallii factori care influenţează negativ evoluţia pieţei auto. De asemenea, importul masiv de maşini second hand duce la scăderea vânzărilor de maşini noi", a declarat Narcis Ghiţă, reprezentant Trust Motors. Aşadar, cei de la Peugeot s-au declarat şi ei împotriva importului de maşini second hand, deşi au demarat anul trecut un program de import şi comercializare al vehiculelor rulate Peugeot din alte ţări. Programul respectiv propunea oferirea unei garanţii de până la un an şi comercializa numai maşini cu rulaj certificat.
Narcis Ghiţă este directorul general al Trust Motors de la începutul lunii august şi ocupase până în acel moment funcţia de administrator şi director general în cadrul Hyundai Auto România. Reţeaua de dealeri Peugeot numără 21 de parteneri, care operează prin intermediul a 36 de showroom-uri în toată ţara.
Oficialii Peugeot au precizat că 80% din vânzările de maşini au fost realizate prin intermediul programului de înnoire al parcului auto. "Rabla a salvat piaţa auto românească de la un dezastru. Dacă Guvernul va finanţa programul Rabla în continuare, anul viitor vom asista la o redresare a vânzărilor. Asta pentru că, anul acesta, cele mai multe companii s-au restructurat, iar în 2011 vor putea sa ia decizii clare de business. Multe dintre firme vor trebui să-şi înnoiască flota auto", a precizat Narcis Ghiţă.
Începând cu luna septembrie, cei de la Peugeot vor derula campanii strategice care vor dura câte trei luni fiecare. Scopul acestora este de a realiza o creştere uşoară şi sustenabilă pe termen mediu şi lung. Având în vedere faptul că noul RCZ abia a apărut în showroom-uri şi 508 are şanse să debuteze în ţară până la sfârşitul anului, putem spune că francezii au o şansă să-şi crească cota de piaţă în România, mai ales dacă luăm în vedere faptul că piaţa din România este în scădere.
Via | Mediafax
noul 508 cu siguranta la aduce un plus la capitolul vanzari.Cat despre RCZ.... nu stiu cat se va vinde dar mai mult ca sigur conteaza enorm pentru imaginea Peugeot