Peugeot-Citroen, cel mai ecologic grup al lumii
PSA Peugeot Citroen conduce in topul modelelor cu cele mai putin emisii poluante. Pe ultimele pozitii se afla germanii.
Ultimele saptamani au inceput sa se umple de stiri care noteaza intentiile Comisiei Europene de a impune un nivel al emisiilor poluante pana in 2012. Pe scurt, Europa vrea masini mai putin poluante si acest lucru inseamna ca media emisiilor tuturor modelelor unui grup auto sa nu depaseasca, peste 4 ani, 120 g CO2/km. Evident, aceasta hotarare sta la baza a numeroase controverse, constructorii de supercar-uri fiind cei mai afectati de noile norme de poluare, Porsche fiind cei care chiar au ridicat problema boicotului la un moment dat.
Ei bine, in tot acest context, un top al producatorilor in functie de emisiile modelelor acestora este binevenita la orice ora, pentru a vedea cum stau acestia la capitolul poluare. Studiul a fost initiat de compania belgiana Transport and Environment si plaseaza pe primul loc in topul constructorilor ecologici Grupul PSA Peugeot-Citroen, cu o medie a emisiilor modelelor de 142 g CO2/km, deci la 22 de grame de limita stabilita de UE pentru 2012. PSA a reusit sa depaseasca de putin Grupul Fiat, ale carui modele emit, in medie, 144 g CO2/km.
La polul opus se situeaza DaimlerChrysler (studiul a fost facut pentru 2006, atunci cand Chrysler era inca in portofoliul germanilor), cu 188 g CO2/km. Penultima pozitie ii apartine unui alt grup german de prestigiu, BMW, ale carui marci reusesc o medie de 184 g CO2/km.
"E ironic faptul ca tara care conduce lupta impotriva incalzirii climatice la nivel european este aceeasi care gazduieste producatorii auto ce intarzie progresul din acest punct de vedere. E socant faptul ca emisiile DaimlerChrsyler su Volkswagen continua sa creasca", concluzioneaza oficialii companiei care a initiat studiul in comunicatul de presa.
GRUP/CONSTRUCTOR | MEDIA EMISIILOR CO2 | ||
2005 | 2006 | diferenta % | |
PSA Peugeot-Citroen | 146 | 142 | -2.7% |
Fiat | 145 | 144 | -0.5% |
Renault | 148 | 147 | -0.8% |
Toyota | 161 | 153 | -5.0% |
Honda | 160 | 154 | -3.8% |
General Motors | 157 | 157 | -0.3% |
Ford | 163 | 162 | -0.5% |
Suzuki | 164 | 166 | 1.8% |
Volkswagen | 165 | 166 | 0.9% |
Hyundai | 168 | 167 | -0.8% |
Nissan | 171 | 168 | -1.6% |
Mazda | 177 | 173 | -2.0% |
BMW | 188 | 184 | -2.5% |
DaimlerChrysler | 182 | 188 | 2.8% |
Prod. germani | 172 | 173 | 0.6% |
Prod. francezi | 147 | 144 | -1.9% |
Prod. francezi+italieni | 147 | 144 | -1.6% |
Prod. japonezi | 166 | 161 | -2.8% |
E complet aiurea sa faci astfel de comparatii? In primul rand ce inseamna media? Se ia cate o masina din fiecare model? Se tine cont de diferitele motorizari? Se pondereaza cu numarul de masini vandute? In al doilea rand, indiferent cum se calculeaza, media emisiilor co2/km nu e mare lucru. Pt. a vedea intr-adevar cat a investit un producator in ecologie ar trebui sa se ia in considerare si puterea. Ca una e sa ai un minicar de 50CP cu 150g/km si alta o ditamai limuzina cu 200CP la 180g/km. Asadar mi se pare absolut normal ca Mercedes si BMW care vand masini puternice sa fie codasi la astfel de top.