Peugeot 308 GTi facelift este disponibil în România: hot hatch-ul are 270 CP și costă 31.700 de euro cu TVA
Peugeot 308 GTi facelift poate fi comandat și pe piața din România. Modelul constructorului francez oferă tot 270 de cai putere și are un preț de pornire de 31.714 euro cu TVA.
Peugeot a aplicat un facelift discret modelului 308, iar modificările pregătite de francezi au fost aplicate și versiunii GTi. Acum, Peugeot a publicat lista de prețuri pentru 308 GT facelift și 308 GTi facelift.
Sub capota lui 308 GTi facelift se află același motor de 1.6 litri turbo, capabil să producă 270 de cai putere la 6.000 rpm și 330 Nm începând cu 1.900 rpm. Resursele unității sunt manageriate de o cutie manuală cu șase trepte, iar modelul francez poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6 secunde. Prețul pentru 308 GTi facelift pleacă de la 31.714 euro cu TVA.
Spre deosebire de varianta fără facelift, actualul 308 GT nu va mai fi oferit și într-o versiune echipată cu un motor diesel. Clienții au la dispoziție doar unitatea de 1.6 litri de 205 cai putere și 285 Nm. Motorul este cuplat la o cutie manuală cu șase trepte, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.5 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește la 235 km/h. Prețul pentru varianta 308 GT facelift pornește de la 25.169 de euro cu TVA.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | GT | GTi |
1.6 THP | Benzină 205 CP |
Man6 | 25.169 | - |
1.6 THP | Benzină 270 CP |
Man6 | - | 31.714 |
Echiparea standard pentru versiunea GT este una generoasă. Francezii oferă climatizare pe două zone, un ecran tactil de 9.7 inch, blocuri optice full LED, jante de aliaj cu diametrul de 18 inch și pachetul Drive Assist I. Lista de opționale este generoasă. Clienții vor putea alege o cameră pentru mersul cu spatele, un plafon panoramic sau scaune față încălzite și cu funcții de masaj. Pachetul Driver Assistance disponibil pentru 309 euro cu TVA oferă cruise control inteligent, un sistem de alertă în caz de coliziune și un sistem automat de frânare capabil să reducă viteza cu maximum 20 km/h față de valoarea inițială.
Versiunea 308 GTi facelift integrează elemente de caroserie specifice, jante de 19 inch și scaune sport cu reglaj lombar pentru șofer și pasager.
Peugeot 308 GTi facelift vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Peugeot 308 GTi facelift 1.6 benzină |
270 | 6.0 | 6 | 31.714 |
Opel Astra OPC 2.0 benzină |
270 | 7.8 | 6 | 28.410 |
Ford Focus ST 2.0 benzină |
250 | 6.8 | 6.5 | 27.800 |
Volkswagen Golf GTI 2.0 benzină, Performance |
245 | 6.3 | 6.2 | 31.766 |
Seat Leon Cupra 2.0 benzină |
300 | 6.9 | 5.8 | 31.938 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
...Și totuși, pe site-ul SEAT prețul de listă al lui Cupra (300 CP) e cu 2K euro mai mic ca-n tabelul AM (vb. evident de versiunea cu c.v. manuală, comparabilă cu Peugeot-ul similar). Ref. strict la 308 GT/i, îmi pare la fel de anodin și după facelift, deși interiorul e-n continuare original și performanțele-s OK, ca și ținuta de drum. Nu mai zic nimic de combinația asta coloristică aberantă (care mai și costă cît nu face, = vreo 1.500 euro), de zici că i-a fost tamponat spatele și n-au mai avut vopsea originală la service. :-)