Peugeot 208 GTI a fost aprobat pentru producţie şi va avea două versiuni de putere

Publicat vineri, 20.07.2012 17:50 de Sebastian Toma

Peugeot a aprobat intrarea în producţie a lui 208 GTI. Modelul va fi oferit în două niveluri de putere, dar nu se va concetra pe performanţe fără compromis, ci pe volume de vânzări.

Peugeot 208 GTI a primit aprobarea pentru producţie şi va debuta în versiunea de serie la Salonul Auto de la Paris. Modelul de serie va fi foarte apropiat de concept din punct de vedere estetic, iar motorizarea sa va fi preluată din gama Citroen DS3, respectiv motorul 1.6 turbo de 155 CP. Propulsorul va fi oferit în două niveluri de putere, cel superior fiind de 211 CP, această variantă fiind preluată de la versiunile John Cooper Works ale lui Mini Cooper. Cel mai probabil, modelul franţuzesc va prelua şi transmisia aferentă respectivei motorizări.

În ciuda nivelului ridicat de putere, reprezentanţii Peugeot spun că versiunea de top, care va asigura un timp 0-100 km/h în apropiere de 7.0 secunde, nu va fi la fel de orientată spre performanţă cum este Renault Clio RS, spre exemplu. Mai mult decât atât, francezii spun că nu au niciun motiv să dezvolte o versiune şi mai performantă a lui Peugeot 208, deoarece aceasta nu se justifică din punctul de vedere al vânzărilor, iar ei sunt concentraţi pe nişa pe care se aşteaptă să vândă un număr semnificativ de unităţi.

În raport cu versiunea standard a lui 208, GTI-ul va avea elemente estetice specifice, o gardă la sol redusă, o suspensie modificată, bare de protecţie faţă-spate diferite, mai multe elemente interioare cromate, evacuări duble, o grilă faţă mărită şi scaune sport în standard. Peugeot 208 a primit deja o versiune de competiţie, numită 208 R2, destinată exclusiv motorsportului. Potrivit unor surse citate de englezii de la Autocar, noul 208 GTI va intra în producţie alături de o versiune de serie a lui XY Concept, o altă versiune a lui 208 expusă la Salonul Auto de la Geneva.

Via Autocar

  • Mafia, duminică, 22.07.2012 14:01

    Da ce seamana leit cu noul Yaris.Probabil au folosit aceeasi platforma de pe Yaris,cum au facut si cu 107.Francezii si nemtii astia numai sa imprumute de la japonezi stiu.Asa e cand nu te duce capu.

  • gicu, duminică, 22.07.2012 17:58

    @Mafia esti prea evident... trebuie sa fii mai delicat. Se prinde lumea ma, ce dracului.

  • Mafia, duminică, 22.07.2012 18:21

    @gicu>Ca bine zici,multi inteleg dar putin pricep.Pai asta este adevarul daca stam bine sa ne gandim,toti imprumuta cate ceva de la japonezi.BMW tehnologia hybrid,Citroen si Peugeot platforma lui Aygo,Citroen C Crossover si Peugeot 4007 imprumuta iar platforma lui Mitsubishi Outlander.Deci cam asta e adevarul.

  • BBR91, duminică, 22.07.2012 20:18

    Esti foarte intelept Mafia, doar ca "a intelege" si "a pricepe" sunt sinonime conform Dictionarului de Sinonime de Mircea si Luiza Seche, 2002. Deci si putini si multi inteleg. Vad ca esti fan Toyota, si mie imi plac masinile japoneze, dar de aici si pana la a spune ca ceilalti nu gandesc, e ceva cale. Si eu am un Ford si pot sa spun si eu ca pe vremea cand Ford producea masini pe banda rulanta, Toyota nici nu exista. Pot sa spun si ca Toyota a imprumutat ABS, centura de siguranta (in 2 puncte de la Ford si apoi in 3 puncte de la Volvo), airbag-uri si alte tehnologii de la alti constructori, doar ca e absurd. Aygo si probabil si alte modele, au fost dezvoltate in colaborare cu alti constructori pentru a imparti costurile de dezvoltare. Nu a inventat Toyota masina si ceilalti le-au furat si au schimbat emblemele. Da, au motoare foarte bune si economice, foarte fiabile, masinile per ansamblu in general sunt foarte fiabile, dar inseamna ca pe altii "nu-i duce capu".

  • Mafia, duminică, 22.07.2012 21:07

    @BBR91>Era o metafora.......nu te ambala.Si nu am zis eu ca au furat ceiilalti,doar au imprumutat de la ei,cum vrea BMW sa faca in prezent.Da nu te contrazic,o fi luat si Toyota ceva de la altii,dar multe sunt inventate de ei,cum ar fi,ei au fost primii care au produs tehnologia ''hybrid'',si + alte lucruri produse si care le vor mai produce,fara ca alti rivali sa stie macar de ele.In caz ca nu ai auzit Toyota va produce in viitorul apropiat motorul cu celula energetica hybrid.

  • @Mafia, duminică, 22.07.2012 22:57

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lohner-Porsche_Mixte_Hybrid Acesta este primul Hybrid , nu are treaba cu Toyota asa ca lasa-ne Mafia cu Toyota ta

  • gicu, duminică, 22.07.2012 23:33

    @Mafia e fan Toyota cum sunt eu chinez. E fumat teatrul tau amice... plimba ursul.

  • Mafia, duminică, 22.07.2012 23:43

    @gicu............Nu are zgarda!

  • dan_grc, luni, 23.07.2012 01:31

    Omul face misto de tine si tu-l aprobi in al 2-lea comentariu, fumezi marfa buna mafiotule, cu ce este, cu celula energetica si te tine mai mult?

  • Samba, luni, 23.07.2012 10:41

    Domnisorule @@Mafia sau ''no name''.Tu intri de mult pe AM?Nu de alta da tin sa te anunt ca gresesti.V-am mai zis ,ca acea era o replica a unei masini cu propulsie hybrid si care a fost expusa la Geneva si defapt modelul era catalogat atunci ca unul "Mixt", termenul "Hibrid" fiind utilizat abia după câteva decenii bune. Asa ca sti tu ceva,da nu tot.Iar maşina utiliza un motor pe benzină care învârtea un dinam. Acesta producea energie electrică pentru acumulatori, aceştia alimentând la rândul lor cele două motoare electrice care învârteau roţile. Deci nu se aseamana nicidecum cu noul sistem hybrid produs de Toyota.Replica sistemul hybrid produs de Ferdinand Porsche avea alt tip de mecanism ,pe cand cel din prezent este total schimbat,iar cel produs de Toyota este unul nou si imbunatatit.Poate vrei sa zici ca avea primul sistem hybrid din lume care utiliza un motor pe benzină care învârtea un dinam.Eeee......asa parca este altceva.

  • @Samba, luni, 23.07.2012 13:47

    De remarcat faptul ca acea masina a fost invetata de peste 100 ani , normal ca in timp tehnologia a fost imbunatatita