Petrecere europeană cu sushi și sashimi: Toyota sărbătorește 10 milioane de mașini produse în Europa
Toyota a început să producă mașini în regim limitat în Europa în 1971, iar constructorul nipon a strâns de atunci și până acum 10 milioane de unități asamblate la cele 6 fabrici de montaj de pe continent.
Acum exact 45 de ani, la o uzină din Portugalia, Toyota scotea pe banda de producție prima sa mașină produsă în Europa. Era vorba de un exemplar Corolla, model care a fost asamblat ulterior în statul vest-european alături de o serie de exemplare Land Cruiser 70 destinate Africii de Sud. A fost prima experiență de producție pe care Toyota a avut-o în Europa, producția continuând în ritm lent până în 1992, când producătorul nipon a deschis prima fabrică destinată producției de masă în Anglia. Primul model destinat special comercializării în Europa: Toyota Carina.
Am făcut o scurtă istorie a momentelor de început prin care a trecut Toyota pe Bătrânul Continent pentru că producătorul din Japonia celebrează la începutul lunii mai mașina cu numărul 10.000.000 produsă în Europa. Evident, țesătura de fabrici Toyota existente aici s-a extins între timp, marca niponă mizând astăzi pe 6 uzine de asamblare și pe 3 situri de producție a motoarelor aflate în șase țări europene: Marea Britanie, Franța, Turcia, Polonia, Rusia, Cehia și Portugalia. În total, trei din patru mașini Toyota care circulă astăzi pe șoselele europene au fost produse în Europa.
Anul trecut, Toyota a asamblat în Europa 660.000 de mașini, iar numărul mașinilor vândute de cele două mărci ale grupului (Toyota și Lexus) pe continent a fost de 874.000 de unități. În planurile niponilor, producția din Europa va crepște cu 20% în următorii doi ani, ceea ce înseamnă că Toyota se va apropia pentru prima dată de 800.000 de mașini construite pe Bătrânul Continent pe parcursul unui an calendaristic.
la cat mai multe masini... ... si la cat mai multă...poluare!