Peste 600 de mașini second-hand au fost oprite de la vânzare de ANPC
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a oprit vânzarea a 618 mașini, din cauza datelor false și incomplete oferite de vânzători.
Din punct de vedere al posesiilor materiale, achiziționarea unei mașini este a doua cea mai importantă după cumpărarea unei locuințe. Prin urmare, și achiziționarea unei mașini second-hand reprezintă un angajament financiar semnificativ.
Din păcate, recent, piața auto din România a dat din nou dovadă de netransparență. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a trebuit să tragă frâna de mână la vânzarea a peste 600 de autovehicule.
Din cauza informațiilor incomplete, vânzările a 618 mașini au fost oprite. Multe dintre mașini nu aveau date privind marca, tipul de combustibil, capacitatea cilindrică, anul de fabricație sau anul primei înmatriculări.
În același timp, autoritățile au dezvăluit și alte informații neconcordante: kilometrajul eronat, existența unor posibile daune, numărul fals de proprietari anteriori și perioada de garanție greșită. Întrebarea noastră este: câte astfel de mașini au existat pe drumurile României de-a lungul anilor?
Situația devine și mai întunecată atunci când descoperim că în spatele volanului multor mașini second-hand importate se află o poveste străină, o poveste a cărei autenticitate este adesea pusă sub semnul întrebării.
Site-ul carVertical ne arată că 66% dintre mașinile din România sunt străine, ceea ce înseamnă că riscul de a ne trezi cu o mașină second-hand într-o stare proastă este cu adevărat ridicat. Acest lucru poate transforma simpla întreținere a mașinii într-un adevărat calvar.
Într-un studiu CarVertical se arată faptul că dacă ratele de import cresc, crește și probabilitatea înșelăciunilor. Astfel, 59% dintre mașinile din România au suferit daune în trecut, iar 7,8% au fost supuse unor ajustări ale kilometrajului. Aceste cifre se traduc în milioane de euro pierdute anual.
Într-o piață în care dezvăluirea adevărului poate fi mai dificilă decât a-ți găsi drumul prin ceață, este foarte important să fim cât mai atenți la capcanele întinse.
via CarVertical
Ar putea autorul articolului detalia in ce fel ANPC a actionat pentru oprirea la vanzare a masinilor? A avut de-a face doar cu dealerii, cu parcuri auto, sau a gasit la intamplate anunturi online si le-a investigat independent? Sau, a raspuns unor reclamatii punctuale ale potentialilor cumparatori? Probleme enuntate in articol sunt deja cvasicunoscute pentru cititori, dar titlul articolului nu este deloc detaliat: cui, cum, cand? Ce se intampla cu masinile oprite de la vanzare? Slab, foarte slab!