Peste 50% din mașinile electrice vândute în 2022 au fost chinezești
Piața auto chineză, cea mai mare la nivel mondial, are și cel mai mare apetit pentru mașini electrice. Datele financiare ale anului 2022 arată că peste jumătate din toate mașinile electrice vândute global au fost comercializate de companii din China.
Peisajul din traficul chinez se schimbă într-un ritm nemaivăzut. Avantajele modelelelor electrice împing producătorii chinezi către noi culmi ale succesului în fiecare an. Eliberați de dezavantajele competitive pe care producătorii chinezi le aveau în raport cu producătorii tradiționali de motoare termice, aceștia investesc masiv în modele electrice iar rezultatele încep să se vadă.
Producerea unui model electric este mult mai simplă pentru orice producător auto comparativ cu alternativa termică. Astfel, producția de modele electrice ia avânt în China, și cu ajutorul schemelor de susținere oferite de guvernul țării asiatice. Mașinile electrice chinezești devin astfel tot mai atractive, datorită prețurilor atractive dar și a nivelului ridicat de calitate, siguranță și echipare.
Concret, piața chineză a automobilelor electrice a crescut cu 90% anul trecut, în condițiile în care în Europa s-a remarcat o creștere de doar 40% în timp ce pe continentul american lucrurile arată chiar mai rău.
Astfel, anul trecut, din aproape 80 de milioane de automobile vândute la nivel global, 7.4 milioane au fost complet electrice iar 53% din ele au fost vândute de brandurile chinezești. În China, mașinile electrice au avut o cotă de piață de 15,6%, peste Europa cu 12,2% sau nivelul global, unde ponderea se apropie ușor de 10%.
Constructorul Chinez BYD (Build Your Dreams) s-a remarcat anul trecut, fiind pe locul doi mondial în topul producătorilor de mașini electrice, după Tesla, salvată de Model Y. Crossover-ul american s-a vândut în 786.000 de exemplare în timp ce BYD Song (foto sus), o mașină compactă a producătorului chinez, s-a comercializat în 680.000 de unități.
Via: Profit.ro
-
Banditos, duminică, 28.05.2023 23:49
@nobody....industria automotive chineza trece printr-o criza majora. Iar europenii, din spirit de conservare, vor limita importurile de masini din China, vezi ce vor sa faca francezii, de exemplu. hai sa numai cadem in poponeata si sa ne bagam parerea fara putina documentare. Nu e ca si cum informatiile astea le gasesti doar la chioscul de ziare.
-
@nobody, duminică, 28.05.2023 23:58
Dar nu este de mirare. Chinezii au beneficiat de sprijinul europenilor si americanilor in ultimii ani foarte mult. Sa nu uitam ca VAG, BMW, Mercedes produc in China de ani buni, sa nu uitam ca Apple e doar designed in California, dar se produce in China. La fel si laptopuri, monitoare, telefoanele chinezesti au depasit deja ca performante marci dedicate, majoritatea electrocasnicelor sunt Made in China. Pasul catre masini este doar o normalitate. Si faptul ca se incearca intericerea vanzarilor de masini chinezesti in Europa mi se pare o mizerie si o idee proasta tare. Daca chinezii se supara si interzic vanzarile VAG, BMW si Mercedes in China, ii baga in faliment pe germani imediat! Iar daca se suparati si mai tare nu le mai dau nici baterii si cum europenii sunt in urma la capitolul asta, va fi vai si amar de ei. Deci lumea trebuie sa isi revina cu picioarele pe pamant si sa judece cu capul, nu ca inexopix, dan_grc, Seriff si alti limitati.
-
Banditos, luni, 29.05.2023 00:20
"Daca chinezii se supara si interzic vanzarile VAG, BMW si Mercedes in China, ii baga in faliment pe germani imediat!" exista niste intelegeri economice si niste tratate internationale peste care nici chinezii nu ar avea curajul sa treaca sa incercam o bordare mai realista si mai putin heirupista/simplificata. Piata auto e o piata dar nu una de la marginea drumului
-
pacepa-si-pusi, luni, 29.05.2023 03:28
intre timp trio carabulea din mareata Romanie are alte pareri. Termicele, uleiurile arse, imputeala de motorina si zgomotul trebuie sa continue cu turbare. Ba chiar cretinii se si lauda cat isi tureaza motoarele prin parcari, stand pe loc. La cat te tampite sunt postarile, nu m-as mira sa faca asta in realitate, chit ca abia isi permit motorina de 50 de lei la pompa.
-
@Bandidos, luni, 29.05.2023 08:41
Si intelegerile astea sunt intr-o singura directie? Adica germanii pot vinde masini in China si chinezii nu in Germania??? Cat de penibili puteti fi. Intelegerile astea de ce nu se aplica si la telefoane, televizoare, electrocasnice, calculatoare, jucarii, imbracaminte, etc, etc, samd :)) Voi inca mai cumparati masini germane, ca sunt bune??? Daca ma uit la poza BYD si la o poza cu un BMW de ultima generatie, chinezii stau super bine si la design. Ca pana acum romanii luau design, nu masini. Acum BMW face niste hidosenii numite masini. Cred ca pana la urma clientul si piata vor decide. MG ii face pe multi la ei acasa (Franta e speriata), Iar Tesla dupa ce a avut multe piedici in construirea Gigafactory in Germania, i-a rezolvat si pe germani la ei acasa. Deci mai baieti, ar fi cazul sa vedem realitatea: dieselurile sunt in coma, sustinute doar de tarile sarace si care cumpara mai mult sh decat noi, benzinarele sunt o alternativa pe moment pentru ca nu e dezvoltata destul infrastructura, dar viitorul este electric si chinezesc. Asa cum scrieti de pe un telefon chinezesc, va imbracati cu haine chinezesti, cumparati jucarii chinezesti, va uitati la TV chinezesc, asa veti conduce si masini chinezesti in curand. China produce ieftin si oamenii vor produse ieftine. Asta e piata. De asta si multi aleg dieselurile obosite de la germani: PENTRU CA SUNT IEFTINE. Daca ar fi bune NU AR FI IEFTINE!!! Cand se vor baga taxe si la romani pentru dieseluri ca prin Olanda si Norvegia sa vedeti atunci cum se schimba tendintele.
-
oricine, luni, 29.05.2023 08:44
Nu cred că există mașină electrică fabricată oriunde în lumea asta care să nu aibă măcar 50% piese chinezești. De exemplu Dacia Spring care are doar sigla fabricată în România dar cu materie primă și utilaje chinezești.
-
Banditos, luni, 29.05.2023 09:13
@08:41, BMW (si nu numai) fabrica masini in China (sunt chinezesti cum ar veni). Limitarea importurilor nu va fi tintita pe masinile de provenienta China (pentru ca asta inseamna razboi economic - si asta inseamna big trouble) ci vor afecta TOATE masinile non-Eu (inclusiv Tesla). Tesla, in schimb, au fost inteligenti, capul de pod inceput (cu greu) acum cativa ani le va oferi un mic avantaj. in fine, modul absolut in care vezi tu (si altii) "ofensiva" si "viitorul" chinezesc ma suprinde. Sau poate nu. Pentru ca ignoranta e una dintre explicatiile care vi se potriveste de minune. Apropos...daca ti-ai mai scoate capul din c..utie vei constata inca un lucru: China incepe sa-si piarda pozitia de tara manufacturiera, o sumedenie de companii serioase mutandu-si site-urile de productie in alte tari asiatice sau chiar repatriere. Asa ca TV-urile, chilotii, PC-urile si slapii "made in China" vor deveni istorie.
-
Alexandru, luni, 29.05.2023 16:12
Inca nu este momentul pentru masinile electrice, autonomia lasa de dorit si nu sunt nici atat de ieftine. Pentru un model decent trebuie sa scoti din buzunar peste 20.000 euro , adica aproximativ 1 miliard conform Cursului Bnr de astazi https://curbnr.ro/. Este destul de mult dupa parerea mea si nu toata lumea isi permite una.
-
Dutz, luni, 29.05.2023 16:41
Ce ușor este sa fi ipocrit si îngâmfat din “confortul” consumismului. 99.99 din ce mâncam si consumam astăzi este obținut cu ajutorul fosililor, da poluează, dieselul face zgomot… dar încă nu sunt soluții implementabile astăzi. Poate viitorul este electric, dar viitor este si in 100 de ani, astăzi este cum este. Cred ca ne putem da cu pararea si elegant fără sa jignim. China “sunt mari si tari” ca acolo încă este sclavagism, oprimare, umilire… sa vedem cât mai ține, practic prin faptul ca noi cumpărăm “Made in China” validăm si ajutam abuzurile. Spunea cineva ca industria auto din China are probleme, si eu cred la fel si vom vedea. MG o duc bine ca vând termice la greu. Încă vorbim de procente foarte mici (esre drept ca pe anumite piețe sunt relevante, dar încă-i bulă si subvenționată), așa ca nu mai faceți pe filozofii, când infulecați grătarul ați omorât un animal si ați plătit pe cineva sa transporte cu un diesel produsul la magazin. Poate l-ați prăjit cu inducție, dar asta nu șterge ipocrizia in care va complaceți. Degeaba ai electrică dacă încă crezi ca trebuie omorâte animale sa trăim… dar eu sunt cel care gândește “învechit”. PS vegan de 10 ani!!! Hai sa văd ce faceți individual, familia si apoi sa ne dam mari ca avem casa si bani de o mașină electrică, a 2-a sau a 3-a in familie.
-
@dutzu, luni, 29.05.2023 18:54
nu ai habar de biologie. plantele de le mananci nu sunt vii? nu distrugi mediul? nu te umpli de chimicale cu ele? planeta asta e bazata pe lant trofic, toate vietatile ucid ca sa traiasca. vrei sa nu ucizi? atunci mananca mancare creata in laborator. totusi eu vreau carne cat mai curata, fara toxine de la dizal si petrol in general..
Dutz, luni, 29.05.2023 20:32Ce sa-ți mai spun ție??? Vai de capul tău… pana acuma asta ai mâncat si asta vei mânca si de acum înainte încă mulți ani. Este vorba de zootehnie nu biologie. Toată zootehnia este diesel si umplută de pesticide, îngrășămintelor si antibiotice… diesel-ul este nimica toată in toată mizeria care o îngurgitezi… sa nu mai punem si toate modificările genetice făcute pe animale si cum stau si in ce condiții, hai poftă bună!!! Doar nu credeai ca animalele mănâncă plante BIO. Un kg de carne consuma peste 20 tone de apa (pardon utilizează) si multe kg de furaje, adică plante. Cât ai tu nevoie pentru o săptămâna eu folosesc intr-un an si fac sport, mult sport. Nu putem avea impact zero… dar nu crezi ca ești ipocrit? Mănâncă ce vrei, dar cu ipocrizia cânta la alta masa, unii chiar gândesc cu capul nu cu stomacul. Tot ce spui tu este folclor social si manelism… mâncam sa ne simțim bine. Cum am spus… foarte bine, dar nu mai insista cu electrica ca este viitorul si bla, bla. Ori suntem “curați” ori ciocul mic. PS dacă tu ești “construit” sa ucizi ce sa-ți mai spun. Dacă tu nu vezi cum arată un carnivor si ca oamenii sunt complet diferiți asta aste, nu ești primul ipocrit… Sau tu crezi ca natura a planificat ca noi sa descoperim după câteva mii de ani focul, sulița, arcul si săgeata, gloanțele, cuțitele ca sa putem si noi ucide ca restul carnivorelor… dacă ai avea puțin respect fața de tine ai recunoaște ca ești carnivor ca așa vrei si gata… si eu am fost si părinții mei sunt. Totul ok.
-
@dutzu, miercuri, 31.05.2023 01:36
te umpli de chimicale mult mai rau cu plantele tale. eu mananc porc outdoor, oua eco, cod din atlantic(vanat)..nu stii de-astea...nu vezi ca nu mai simti nici vantul? fa-ti niste analize la oras ca lumea...
Dutz, miercuri, 31.05.2023 05:14Mno… nu zic ca-i ușor, dar in cazul tău ești ce mănânci… era mai elegant dacă spuneai carne ;)
-
X-zibit, miercuri, 27.12.2023 04:21
@Dar nu este de mirare Daca se supara si vestul de muta toata productia in tarile mai mici din Asia, sa vezi bataie pe orez la Beijing. Sa nu imi zici tu ca face chinezu foame la 1.4 miliarde de dragul unui brand de al lor de masini electrice.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Dupa cum spuneam, in curand toate masinile vor fi made in china. Ca toate celelalte lucruri. Electrificarea este promovata puternic de chinezi, iar conducatorii europeni, naivi ca de obicei, cad in plasa