Performanțe pentru Audi e-tron: cel mai vândut SUV electric în Europa și cea mai vândută mașină în Norvegia în primele 6 luni

Publicat vineri, 17.07.2020 11:51 de Daniel Popescu, Foto: Audi

Audi e-tron este cel mai vândut SUV electric din Europa și cea mai vândută mașină în Norvegia indiferent de tipul de motorizare, în primele 6 luni ale anului.

Audi a oferit în această săptămână o serie de statistici despre performanțele la vânzări înregistrate de gama de modele electrice comercializate sub brandul e-tron.

Astfel, constructorul german menționează că Audi e-tron este cel mai vândut SUV electric de pe piața europeană în prima jumătate a anului, însă nu oferă detalii concrete despre numărul de unități vândute pe Bătrânul Continent.

În plus, Audi e-tron a fost cea mai vândută mașină în Norvegia în primele 6 luni ale anului indiferent de sistemul de propulsie. Datele oficiale publicate de agenția norvegiană OFV confirmă aceste date: Audi a vândut 5.618 unități e-tron și are o cotă de piață de 9.5% în Norvegia.

Pe de altă parte, Audi menționează că e-tron este și cel mai vândut SUV electric de segment E (mare) la nivel global datorită celor 17.641 de unități livrate în primele 6 luni ale anului.

Germanii se laudă cu o creștere de 87% a vânzărilor comparativ cu primele șase luni ale anului trecut, însă aceasta este una logică în contextul în care e-tron a devenit disponibil în Europa în martie 2019.

În prezent, gama de SUV-uri electrice Audi include două modele: e-tron și versiunea coupe e-tron Sportback. Gama de modele electrice a germanilor va fi completată de alte două SUV-uri, și anume Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron.

Via Audi, OFV

  • dan_grc, vineri, 17.07.2020 12:02

    Mi se pare normal, diferenta de calitate fata de Tesla X este evidenta. Va fi o chestiune de timp pana cand si Tesla 3 va fi detronat.

  • Tatraurs, vineri, 17.07.2020 12:04

    Ce ciudat,Norvegia era o tara de pescari saraci pana sa descopere petrol,toti banii i-au facut si-i fac din petrol dar o ard electric,dubla masura .Norvegia are o populatie totala cat aia reala a Bucurestiului impreuna cu jud Ilfov asa ca cifrele nu ma dau pe spate deloc.

  • Green_Alex, vineri, 17.07.2020 12:39

    @Tatra Nu mi se pare de loc dubla masura, ci dovada de inteligenta. Folosesc banii obtinuti din vanzarea petrolului pentru a avea un nivel de trai inalt. Faptul ca ai acces la o resursa nu inseamna ca trebuie sa ramai dependent de ea. Ei si casele le incalzesc electric in mare masura si atunci mi se pare cumva logic sa incerce sa foloseasca acelasi combustibil si pentru masini.

  • Tatraurs, vineri, 17.07.2020 12:48

    Green@alex,exagerand voit,sunt fix ca niste dealeri de droguri care vand tuturor heroina dar ei nu consuma si mananca doar bio. Ba eu vad o dubla masura aici,parerea strict a mea.

  • UnAlex, vineri, 17.07.2020 12:52

    Noi prodcem petrol, il exportam si apoi il re-cumparam. E mult mai inteligent asa, iar nivelul de trai duduie!

  • Edikkk, vineri, 17.07.2020 12:54

    Norvegienii fac bani din petrol? Da Erau înainte foarte săraci? Da Dar spre diferenţă de Emirate şi Arabia Saudită investeşte puternic în maşini electrice şi sisteme de încărcare plus sisteme solare? Da Aşa că, asta e, bravo lor, dacă nu erau ei - importam de la ruşi sau arabi care sunt praf - nu fac nimic bun cu petro dolarii

  • Edikkk, vineri, 17.07.2020 12:55

    Ca şi prestanţă, Audi este clar peste Tesla Bine măi Audi

  • Tatraurs, vineri, 17.07.2020 13:02

    @edikkk,sunt 100% ca arabii o sa se reintoarca la camila in viitorul nu foarte indepartat cum e posibil si ca norvegienii sa se intoarca la corabia vikinga in cateva zeci de ani.

  • ampera, vineri, 17.07.2020 13:23

    @dan_grc Eu zic ca nu este mare diferenta de calitate intre audi si tesla. Modexl x are materiale scumpe si de calitate. Problema este la asanblare,anumite elemente interioare si exterioare la masinile tesla nu sunt aliniate cum trebuie. Model 3 nu cred ca va fi detronat prea curand,poate doar de fratele mai mare Model Y.

  • @Tatraurs, vineri, 17.07.2020 13:31

    Ce te mai doare pe tine de norvegieni. Pai treci mai departe de nu iti convine. Vrei sa ii lasi saraci? nu le mai cumpara petrolul, treci direct pe electric si in 6 luni mor norvegienii de foame. Iti spun eu. Mi-a spus mie inexorabil azi dimineata (mai nou cunoscut ca si @inexabordabil) cand scrijelea ceva pe o bancuta. Da' stai, tu esti consumator de ala inteligent cu masina termica si generator diesel pentru laptop.

  • ACE - Craiova, vineri, 17.07.2020 15:03

    Rezultate obtinute in cadrul unor teste economice (fara AC si radio pornite): Model/Putere/Capacitate baterie/ Autonomie NEDC/Autonomie reală (~)/Rezultat test economic Tesla Model 3 Long Range AWD 417 CP 75 kWh 560 km (WLTP) 450 km 772,4 km Hyundai Kona EV 64 kWh 204 CP 64 kWh 482 km (WLTP) 420 km 734,4 km Tesla Model S 100D 422 CP 100 kWh 632 km 450 km 710,9 km Nissan Leaf 2 e + 217 CP 62 kWh 385 km (WLTP) 350 km 665,5 km Opel Ampera-e 204 CP 60 kWh 520 km 390 km 652,0 km Jaguar I-Pace 400 CP 90 kWh 480 km (WLTP) 380 km 573,9 km Renault Zoé ZE40 R110 110 CP 41 kWh 403 km 280 km 564,9 km Audi e-tron 55 quattro 408 CP 95 kWh 415 km (WLTP) 350 km 558,3 km BMW i3 120 Ah 170 CP 42,2 kWh 285-310 km (WLTP) 260 km 430,7 km Skoda Citigo e iV 83 CP 36,8 kWh 272 km (WLTP) 220 km 400,7 km Vezi: https://www.caradisiac.com/video-la-skoda-citigo-e-iv-jusqu-a-la-panne-petite-mais-costaude-184115.htm

  • Edikkk, vineri, 17.07.2020 16:51

    Deci înafara de citadine i3, renault, citigo toate au minim 350 km reali Mulţumim ACE Craiova

  • andrei, luni, 20.07.2020 10:17

    bine, alea fara ac si radio poti sa le scoti ca nu dau o caruta de bani pe o masina sa merg fara radio si ac. mai bine stau cu ce masina am. mersul economic in sine, da, sunt total de acord cu el, dar chiar sa renunt si la ac si radio e deja prea de tot. daca merg legal si la cea cu motor termic scot consum cat scrie in carte, sau chiar mai bine, deci ma astept ca si la electrica sa fie cam la fel.