"Pentru a vinde 500.000 de unităţi, Alfa ar trebui cumpărată de VW"
Este declaraţia unui analist auto, care consideră că succesul brandului italian nu va putea fi atins sub umbrela grupului Fiat. Volkswagen nu pare a fi însă interesat de Alfa Romeo.
Declaraţia făcută zilele trecute de Harald Wester, administratorul delegat Alfa Romeo, a suscitat o serie de replici ironice în rândul presei de specialitate. Wester a susţinut că brandul italian poate vinde 500.000 de maşini pe an, începând cu 2014, graţie celor şase modele noi care se vor alătura gamei în următorii ani.
Un răspuns prompt nu a întârziat să apară. El a venit de la analistul Arndt Ellinghorst, şeful diviziei de cercetare în industrie auto din cadrul Credit Suisse, care a declarat că Alfa Romeo trebuie să fie cumpărată de Volkswagen pentru a-şi putea atinge ambiţioasa ţintă de vânzări.
Ellinghorst a declarat că se îndoieşte de capacitatea Alfa de a vinde 500.000 de maşini pe an sub umbrela grupului Fiat. Declaraţia analistului a relansat speculaţiile privind o eventuală preluare a acţiunilor Alfa de către conglomeratul Volkswagen, deşi ambele părţi au infirmat aceste zvonuri cu ceva timp în urmă.
În aprilie, Martin Winterkorn, CEO Volkswagen, a declarat că admiră Alfa, dar că prioritatea sa este preluarea Porsche AG. "Cooptarea lui Luca de Meo în cadrul departamentului de marketing şi a lui Walter da Silva în cadrul biroului de design, precum şi preluarea Lamborghini şi Giugiaro ne-au satisfăcut apetitul pentru afacerile italiene pentru moment", a declarat Winterkorn.
Cu toate acestea, trebuie să ţinem cont de faptul că şi da Dilva şi de Meo au lucrat mai întâi pentru Alfa şi ar putea avea un cuvânt greu de spus pe lângă Ferdinand Piech, preşedintele VW, şi el un fan al brandului italian.
via | automotive news
-
edi80, miercuri, 30.06.2010 14:33:)
da frumos coment! asa e e greu pt ca noi nu avem cultura auto...nici macar legatura cum bine zice! si pana atunci sa traiasca golful si passatul...
-
razvanis, miercuri, 30.06.2010 14:38Corect
Alfa este mult subapreciata si intr-adevar cultura auto in Romania = 0,5 . Dar VW se vinde foarte bine nu numai in Romania si asta nu pentru ca e o masina proasta , sa fim realisti si obiectivi . Alfa este mai scumpa binisor peste un VW echivalent si nu toata lumea intelege de ce.
-
dany, miercuri, 30.06.2010 14:56
... pt a prelua Alfa, VW va trebui sa gaseasca un cumparator pt Seat, altfel cele doua marci se vor canibaliza...
-
Alex, miercuri, 30.06.2010 15:03Alfa Romeo
Daca vor mai avea probleme gen pedala de acceleratie, cariera acestui model promitator va fi compromisa total . Eu nu pot sa-mi dau seama cum in testele de anduranta nu au descoperit aceasta problema semnalata in testul efectuat de Auto Bild si ulterior recunoscuta de FIAT ce a adus modificari la pedalier ( http://www.sicurauto.it/news/acceleratore-giulietta-le-foto-della-modifica-ufficiale-fiat.html ) . Foarte interesante sunt si parererile italienilor la aceasta problema ( http://www.autoblog.it/post/27792/alfa-romeo-giulietta-la-modifica-al-piattello-di-fine-corsa-dellacceleratore#show_comments ), pareri ce explica intr-un fel de ce Audi, BMW si Mercedes se vand in Italia mai bine decat Alfa Romeo . Pentru mai multe detalii intrati pe www.unrae.it si la date statistice vedeti evolutia vanzarilor in Italia .
-
Abraxas, miercuri, 30.06.2010 15:17@ dany
Daca VW Group va prelua Alfa Romeo, aceasta marca va fi pozitionata drept concurent pentru BMW si nu un concurent pentru VW asa cum doreste actualul CEO Alfa Romeo Harald Wester ( http://www.autoblog.it/post/27875/alfa-romeo-e-maserati-harald-wester-illustra-le-prossime-strategie ), marca Audi urmand sa concureze Mercedes-Benz . De mentionat ca pana la finalul anilor 60, Alfa Romeo era un puternic jucator in segmentul premium avand o imagine de marca la vremea respectiva mult peste cea a marcii BMW . Managementul defectuos si instabilitatea economica din Italia ( Alfa Romeo era detinuta atunci de statul italian ) au dus la decaderea marcii italiene, prelurea decatre FIAT din 1986 neaducand mult asteptata revenire de catre pasionatii Alfa Romeo .
-
ovi, miercuri, 30.06.2010 20:17e vb de bani
Alfa ar vinde mult mai bine in est daca ar avea preturi ceva mai mici.... E valabil si pt Lancia.
-
Alex, joi, 01.07.2010 01:26Potrivit unor surse din cadrul VW, grupul VW isi mari in urmatorii 4-5 ani pachetul detinut la Suzuki cu 10 % anual, ajungand astfel la 60-70 % din actiunile Suzuki Motor Corporation
Revista britanica Car prezinta ultimele noutati in cadrul aliantei VW-Suzuki si potrivit acestui articol bazat pe insideri VW, in urmatorii 4-5 ani VW Group isi va mari anual pachetul detinut la Suzuki Motor Corporation cu 10 %, ajungand sa detina intre 60 si 70 % din actiunile Suzuki . Viitoarea generatie Suzuki SX4 ( nu va mai fi dezvoltata impreuna cu FIAT ) ce va aparea in 2013 va constitui baza mai multor modele VW Group si anume VW Cross Polo, Audi Q1, Seat Tribu si Skoda Yeti 2 . Pe larg acest articol in urmatorul link http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Industry-News/VW-and-Suzuki-move-closer-together-with-joint-Vitara-and-SX4/ . Tot referitor la alianta VW-Suzuki, potrivit presei germane in toamna la Paris va fi prezentat un concept Suzuki de clasa compacta realizat pe platforma lui Golf 6, modelul de serie urmand sa apara peste 2 ani .
-
Abraxas, joi, 01.07.2010 02:36Clasamentul primilor 12 constructori auto in 2009 si prognoza de vanzari pentru anul 2015 a acestor constructori realizata de institutul IHS Automotive
Revista germana auto-motor-und-sport prezinta raportul IHS Automotive privind clasamentul primilor 12 constructori auto in 2009 si prognoza de vanzari a acestora in 2015 . http://www.auto-motor-und-sport.de/news/die-weltrangliste-der-automobilindustrie-vw-marschiert-zielstrebig-an-die-spitze-der-weltrangliste-1913834.html?fotoshow_tab=bild&item=10#article_detail
-
dany, joi, 01.07.2010 09:00@Abraxas
absolut de acord cu tine, dar in momentul de fata din pacate imaginea de marca Alfa Romeo e mult sub BMW, Mercedes si Audi! nu cred ca Alfa si Seat vor putea sa fie profitabile impreuna, chiar daca Alfa este din mai toate punctele de vedere peste Seat. Tehnica celor doua modele ar fi asemanatoare in cadrul VW si chiar daca Alfa va fi pozitionata in segmentul premium cred ca Seat s-ar indrepta spre faliment (chiar si in prezent nu este profitabila). Oricum Alfa ar fi un concurent direct pentru Audi care in prezent concureaza tinde spre filosofia BMW mai mult decat spre Mercedes iar a incerca sa schimbi acest lucru ar fi riscant pt marca din Ingolstadt, care mertge in prezent foarte bine... Pe de alta parte ganditi-va cat de greu ii este lui Jaguar (al carui nume si renume este mai legendar sau cel putin egal cu Mercedes, BMW si Audi) sa concureze cu acestia...iar faptul ca Jaguare isi propune acum sa fie "mai premium" inclusiv prin cifrele de vanzari mai mici, nu se datoreaza decat esecului in ceea ce priveste cifrelede productie care se doreau a fi apropiate de nemti... In fine a considera ca Alfa va concura cu BMW iar Audi cu Mercedes mi se pare putin hazardat...Mercedes concureaza direct cu BMW si Audi, chiar daca filosofia atragerii clientilor este oarecum diferita! In ani 60 Mercedes era pe punctul de a prelua BMW iar daca acest lucru s-ar fi intamplat atunci probabil acum n-am mai putea vorbi de bavarezi sau probabil ar fi in situatia Alfa Romeo din prezent...ganditi-va la coabitarea Rolls-Royce - Bentley. De cand cele doua s-au despartit este evident ca ambelor marci le merge mai bine...
-
dany, joi, 01.07.2010 09:09inca ceva
VAG ar fi dorit acum cativa ani sa preia la pachet Ferrari & Maserati! credeti ca in aceste conditii (daca acest lucru s-ar fi realizat) Lamborghini ar mai fi avut succes in cadrul concernului? Nu, cu siguranta i s-ar fi cautat un cumparator! In prezent VAG a achizitionat si Porsche iar in aceste conditii unde ar mai fi fost loc pt Maserati? ... cu siguranta vechile modele s-ar gasi in garajele luxoase ale colectionarilor, pt ca noile modele...ar fi doar in imaginatia noastra, iar de Maserati s-ar vorbi probabil la timpul trecut...
-
schumi, joi, 01.07.2010 09:20Arndt Ellinghorst
"Arndt Ellinghorst e un individ care a devenit faimos peste noapte in 'lumea capitalului' dar nu prea stiu de ce, a negat mai intai 'market cornering'ul in afacerea VW-Porsche dupa care a intors-o 'din condei'. Ca orice specialist Pe la inceputul anului anunta cu surle si trambite ca anul asta va fi de referinta in vanzarile de luxury cars, numai ptr. ca realitatea sa-i mai dea o palma. Evident, o va intoarce din nou, va spune ca s-a referit la Elvetia (la actualul curs de 1.32 chf la eur si iesita economia din recesiune, why not?). Just another James Blunt. Daca el spune ca VW va cumpara Alfa atunci va puteti baga banii linistiti in pariuri ca asta nu se va intampla." Parerea unui alfist mai documentat decat mine ;-)
-
dan, joi, 01.07.2010 09:53realizabil
1. vanzari in SUA si China 2. reducere pret cu 30 % (pozitionare in jos, nu in sus spre premium-identitate unica ) PS : astea 2 variante sunt pentru a realiza vanzari 500.000 unitati in 2014 cu cele 6 modele noi+ nu stiu cate vechi :))
-
schumi, joi, 01.07.2010 10:51@dan
Ce bine ca nu esti tu manager la Alfa Romeo :-)))).
-
firestarter, joi, 01.07.2010 12:08"specialist" ?
Mai este un aspect discutabil vis a vis de aceste replici ale "specialistilor". Alfa Giulietta este cu adevarat o masina performanta atat tehnic cat si in privinta pretului. Intreaga concurenta (BMW si Audi in special) are de ce sa se simta amenintata motiv pentru care cred ca astfel de opinii sunt mai degraba parte din mecanismele anti PR ale altora. Chiar daca Alfa nu este o amenintare majora in momentul de fata, vanzarile sunt in cadere libera pentru toata lumea iar Giulietta va lua cu siguranta din clientii seriei 1 si ai A3-ului. Nu sustin ca afirmatia lui Wester este 100% sustenabila insa un oficial al unuia din cei mai mari producatori auto din lume nu isi poate permite sa declare cifre fara sa aiba in spate niste strategii de vanzari. Spre exemplu, am fost la Centenar unde am asistat la un mare eveniment la care Fiat Grup nu a avut nici o contributie. Totul a fost organizat de un ONG cu suportul Pirelli. Cu toate acestea, Alfa Romeo, prin grupul Fiat se implica direct in aniversarea celor 100 de ani la Goodwood unde am sentimentul ca vom vedea si surprize placute neasteptate din partea marcii. La Goodwood vin in mod traditional foarte multi turisti de pe continentul nord american iar strategia de vanzari a Alfa Romeo este orientata prin toate eforturile viitoare spre aceasta piata. Deci ma gandesc ca Wester isi bazeaza afirmatia referitoare la 500k vandute pe strategia de vanzari in alte piete decat europa. Oricum, VAG nu este directia potrivita pentru o marca precum Alfa. Sincer nu imi fac griji pentru vanzarile Giuliettei in pietele dezvoltate pentru ca acolo oamenii nu au prejudecatile romanilor privind marca Alfa Romeo. Pe de alta parte sunt comvins ca orice posesor de Audi sau BMW din vest, dupa ce face un drive test cu Giulietta va avea sentimentul ca ceva nu e la locul lui in modelul teuton pe care il conducea pana atunci. Nu ma intelegeti gresit, Giulietta nu este masina perfecta. Are insa avantajul de a fi cea mai noua in clasa si de a avea tehnologii superioare modelelor germane care se apropie deja de varsta pensionarii. Nu o spun doar eu ci multi altii care au condus Giulietta. Este un model care a ridicat standardele clasei si care va i va obliga pe nemti sa faca eforturi serioase pentru a o depasi prin viitoarele seria 1 si A3. Este firesc sa nu le comvina un ghimpe care sa i oblige la investitii noi in dezvoltarea modelelor in plina criza economica.
-
Alex, joi, 01.07.2010 13:15@ firestarter
Alfa Romeo nu va vinde 500,000 de masini ( sau pe aproape ) pana in 2014 din mai multe motive . Primul este imaginea de marca si nu numai in lume ci si in Italia . Alfa Romeo 159 nu se regaseste in Top 10 cele mai vandute masini din segmentul D in Italia, segment dominat de BMW Seria 3 si Audi A4 . Practic si marca FIAT conteaza la vanzari doar pana la clasa mica inclusiv . Pentru ca in clasa compacta din Italia, in primele 5 luni VW Golf s-a vandut de doua ori mai bine decat FIAT Bravo, modelul italian fiind surclasat la vanzari si de Ford Focus . Al doilea motiv este legat de originea platformelor pe care se vor baza modelele cu care Alfa Romeo spera sa vanda 500,000 de masini pana in 2014 . SUV-urile vor fi construite in SUA pe platforme Jeep iar urmasul lui 159 va folosi platforma imbunatatita a lui Chrysler Sebring . Citeste revistele americane si vei vedea ca tinuta de drum cat si calitatea fabricatiei nu sunt puncte forte pentru modelele Jeep si Chrysler si repet este parerea americanilor iar motivul pentru care Alfa Romeo a parasit piata din SUA la inceputul anilor 90 nu a fost uitat de americani .
-
Dan, joi, 01.07.2010 14:27Vrea Mercedes sa cumpere Ducati ?
In presa italiana au aparut mai multe articole privind o iminenta alianta ( sau mai exact o preluare ) intre cea mai celebra marca moto italiana ( Ducati ) si Mercedes-Benz . Ducati datorita problemelor financiare a fost obiectul mai multor speculatii de acest gen, printre potentialii cumparatori numarandu-se VW Group ( Ferdinand Piech are o colectie intreaga de Ducati ) cat si FIAT . Ieri a aparut stirea cum ca Valentino Rossi a semnat pentru Ducati si imediat presa a speculat ca pe langa sponsorizarea initiala ( FIAT este sponsorul principal al lui Valentino Rossi ), FIAT va cumpara Ducati . Cert este ca in urmatoarele luni sau chiar mai devreme vom afla atat noul proprietar Ducati cat si noul detinator al marcilor MV Agusta si Cagiva puse la vanzare de catre Harley Davidson . Stirea despre Mercedes si Ducati in link-ul urmator http://www.motori24.ilsole24ore.com/Industria-Protagonisti/2010/06/mercedes-ducati-intesa.php
-
firestarter, joi, 01.07.2010 14:54@Alex
Succesorul modelului Alfa Romeo 159 se numeste Giulia si va fi construit pe platforma C Evo alungita. Practic va imparti platforma tehnica cu Giulietta. Ceea ce stii tu cu Chrysler se refera la un succesor pentru 166 denumit neoficial 169 si care ar putea prelua platforma viitoarei generatii Chrysler 300C care in europa va fi vanduta sub sigla Lancia. Alfa Romeo ca si marca are probleme in primul rand datorita actualei retele de dealeri din europa. Vanzarile marcii sunt puternic afectate de serviciile post cumparare si nu de calitatile masinilor. Domeniul in care lucrez apeleaza dar si genereaza statistici motiv pentru care imi vine de multe ori foarte greu sa cred in cifre. Este adevarat ca in europa vanzarile modelului 159 au cazut mult dar pe de alta parte Mito se vinde foarte bine in raport cu capacitatea de productie arpobata de Fiat pentru acest model. Oricum, in alta ordine de idei nu vreau sa las impresia ca sunt un fan al grupului Fiat. Ba din contra, consider ca ar fi trebuit aplicate alte politici prin care sa ajute sa creasca marci precum Alfa si Lancia. Cu toate acestea, voi prefera oricand sub capota unei Alfe un motor italian in detrimentul unuia german.
-
firestarter, joi, 01.07.2010 15:20engine of the year 2010 for Alfa Romeo
Apropos de ultima mea propozitie. Motorul de 1,4 Multiair de pe Mito si giulietta tocmai a castigat premiul Engine of the Year 2010. Poate nu am fost eu atent insa in romania nu am vazut aceasta stire.
-
Alex, joi, 01.07.2010 15:38@ firestarter
Motorul 1.4 MultiAir a castigat " Best New Engine of the Year ", premiul " Engine of the Year " a fost adjudecat pentru al doilea an consecutiv de catre VW cu al sau 1.4 TSI .
-
flavius, joi, 01.07.2010 23:04Sansa
Alfa va avea sanse cind va schimba designul,marketingul si servisarea.Pacat de ei si de Lancia.
-
@firestarter, vineri, 02.07.2010 08:37
a castigat premiul "ce mai NOU motor al anului"...altele mai bune se pare ca nu au aparut timp de un an...asta nu dovedeste ca este un motor de exceptie!
Citeste si
-
GENERAL | joi, 28 iuniePikes Peak: Ediţia 2012 a fost anulată din cauza incendiilor din ColoradoEdiţia din acest an a etapei de viteză în coastă de la Pikes Peak a fost anulată, anunţă organizatorii evenimentului. În 2012, Pikes Peak aniversa 90 de ediţii şi asfaltarea integrală a traseului. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 27 iuniePrinţul Albert de Monaco vinde la licitaţie 38 de automobile clasice din colecţia tatălui săuPrinţiul Rainer III de Monaco a strâns de-a lungul anilor o colecţie impresionantă de automobile clasice. Însă fiul său, Albert are o altă viziune şi a decis să vândă 38 de exemplare la o licitaţie ce va avea loc pe 26 iulie. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieStudiu: Toyota este cel mai ”verde” brand din lumeÎn topul celor mai ”verzi” 100 de companii din lume, Toyota a reuşit să ocupe prima poziţie. Alte trei branduri auto reuşesc să pătrundă în Top 10. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieNissan Leaf va alerga la Goodwood în marşarierNissan a anunţat că va alerga la Festivalul Vitezei de la Goodwood cu un Leaf care va parcurge traseul de 1.86 kilometri în marşarier. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieBulgaria ridică limita de viteză pe autostrăzile moderne de la 130 la 140 km/hBulgaria devine ţara europeană cu cele mai mari limite de viteză după Germania şi Polonia. Vecinii noştri pot circula cu până la 140 de kilometri pe oră pe porţiunile modernizate ale autostrăzilor. Citeste tot
Ce sa zic. Tocmai m-am intors de la Milano unde a fost aniverarea de 100 de ani a marcii Alfa Romeo. Am avut ocazia sa testez Giulietta si va pot spune cu un oarecare obiectivism ca masina asta este peste ce ofera concurenta. Are sanse mari sa se vanda bine insa 500k unitati sunt tangibile doar daca se extind urgent pe alte piete precum SUA si China. In Europa deja le vezi pe strada iar in Italia au reusit sa vanda spectaculos de bine de la lansare incoace. In continuare cred ca succesul acestui model nu trebuie corcit cu nici o marca germana si ca isi poate gasi cumparatori si sub umbrela Fiat. Una peste alta, am condus majoritatea modelelor germane din clasa Giuliettei si fara urma de subiectivism va spun ca Alfa are o masina superioara la toate capitolele. In Romania probabil ca in urmatorii 2 ani vor vinde maxim 500 de bucati dar asta doar pentru ca noi nu avem nici o legatura cu cultura auto.