Pe urmele adversarilor: Mercedes ar putea crea un brand ecologic care să rivalizeze cu BMW i
Mercedes analizează varianta de a crea un brand separat pentru modelele ecologice similar cu divizia BMW i, ca urmare a numărului mare de maşini electrice şi plug-in hybrid pe care le pregăteşte.
Mercedes intenţionează să-şi extindă agresiv portofoliul de modele electrice şi plug-in hybrid în următorii ani pentru a respecta noilor cerinţe de emisii impuse de Uniunea Europeană, dar şi pentru a ţine pasul cu constructorii rivali.
Anul acesta, germanii vor avea trei modele electrice, iar până anul viitor gama va include şi 10 modele plug-in hybrid, potrivit unor declaraţii făcute de Ola Kallenius, directorul de vânzări şi marketing al constructorului german.
"Până la sfârşitul acestui an vom avea trei modele electrice, şi anume Clasa B şi cele două Smart-uri. Până la sfârşitul anului viitor vom avea 10 modele plug-in hybrid şi cred că acesta va fi cel mai mare portofoliu al unui constructor premium", a precizat el.
În plus, tot anul viitor, Mercedes va lansa şi o maşină pe celule de combustibil bazat pe platofrma GLC. În contextul în care portofoliul de modele ecologice se va extinde radical într-un interval scurt de timp, Mercedes analizează opţiunea de a crea un brand separat pentru acestea. Totuşi, Kallenius atrage atenţia că nu aceasta este prioritatea germanilor în prezent.
"Am putea alege să creăm ceva asemănător unui brand separat pentru vehiculele electrice, dar în prezent Mercedes se concentrează pe investirea resurselor pentru dezvoltarea modelelor cu zero emisii. este ceva care va afecta întregul portofoliu", a adăugat el.
Cu alte cuvinte, Mercedes consideră că modelele electrice vor avea un impact major şi asupra gamei de produse tradiţionale, astfel că un brand special nu ar avea foarte mult sens. Rivalii de la BMW au creat brandul BMW i pentru modele ecologice încă din 2011, însă până în prezent acesta include doar două modele: i3 şi i8. În paralel, constructorul are şi alte modele plug-in hybrid care nu fac parte din brandul BMW i.
Via Autocar
Ma bucur ca Daimler mizeaza pe tehnologii alternative, tehnologii pe care unii le discreditau acum 5-6 ani cand a aparut prima electrica de masa. Pana acum au avut succes ultimele nise lansate gen Maybach sau Smart, nu vad de ce n-ar continua trendul, daca tot sunt pe val.