Patru mașini clasice din Galeria Țiriac Collection, expuse la Muzeul Satului din București
Cu ocazia aniversării a 100 de ani de la nașterea regelui Mihai I, Muzeul Național al Satului a organizat un eveniment special, în cadrul căruia vor putea fi admirate și patru exemplare exclusiviste ale Galeriei Țiriac Collection.
Pe măsură ce restricțiile se mai relaxează, apar și evenimentele și ocazia de a vedea mașini speciale. Cu ocazia celebrării a 85 de ani de la înființarea Muzeului Național al Satului Dimitrie Gusti, dar și cu ocazia aniversării a 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai, Galeria Țiriac Collection scoate de la naftalină patru mașini foarte rare.
Evenimentul coincide și cu redeschiderea Galeriei Țiriac Collection, după o perioadă în care orașul otopeni a fost în carantină, iar muzeul de mașini rare a fost nevoit să își întrerupă activitatea. De acum, el poate fi vizitat în fiecare zi de vineri, sâmbătă și duminică.
Revenind la cele patru mașini de colecție, ele sunt expuse în data de 10 mai la Muzeul Național al Satului în cadrul evenimentului denumit „Muzeul și Regalitatea”, deschis publicului larg. Cele patru nume legendare din istoria automobilului, sunt: Bentley 3½ Litre Sports Saloon (produs în 1936), Packard 14th Series Super Eight Coupe-Roadster (produs 1936), MG TA (produs în 1939) si Willys CJ-3A (1952).
Fiecare are o legătură aparte cu evenimentul desfășurat în Capitală. Trei dintre cele patru automobile au fost fabricate în anii '30 – perioada în care a fost înființat Muzeul Satului, iar una dintre ele, modelul Willys CJ-3A, amintește vizitatorilor că un autovehicul aparținând acestei mărci a fost deținut de Regele Mihai I.
Fanii seriei James Bond vor putea admira la Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti" și modelul Bentley 3½ Litre Sports Saloon, de 110 CP. Agentul 007, interpretat de actorul Sean Connery, a condus un exemplar similar în filmul „From Russia with Love” din anul 1963. Supranumit "The Silent Sportscar", modelul Bentley 3½ Litre Sports Saloon a fost lansat în 1933, devenind un succes imediat. Ideal pentru drumuri lungi, acest automobil avea puțini concurenți la acea vreme și combina tradiționalul rafinament al mașinilor Rolls-Royce cu performanțele și manevrabilitatea unităților Bentley.
Al doilea model expus este Packard Super Eight din 1936, un exemplar destul de rar al seriei 14, având o caroserie de tip Coupe-Roadster. Mai puțin de 1.500 de unități Super Eight au fost produse în 1936, acestea reprezentând un focus pentru colecționari datorită caracterului lor de "final de serie" și pentru designul fermecător al epocii.
MG T-Type a fost lansat în 1939 pentru a înlocui vechea gamă P-Type. Unele exemplare erau folosite ca mașini de poliție, iar modelul MG TA din galeria Țiriac Collection, expus în cadrul evenimentului, a fost utilizat de Poliția din Lancashire (comitat din nord-vestul Angliei).
Nu în cele din urmă, modelul Willys CJ-3A a fost lansat în 1949, iar până în 1953 au fost produse 131.843 de unități. La acea vreme, mașina făcea parte din seria de exemplare destinate utilizării civile, în diferite activități agricole și industriale. Regele Mihai I a deținut în colecția sa de automobile un vehicul militar Willys din anul 1944, de culoare verde.
amara ironie regele Mihai (cu Jeep-ul sau) si realitatile satului romanesc contemporane capului incoronat :(