Până unde poate merge nebunia americanilor? Dodge Challenger SRT Demon este cea mai rapidă mașină din lume
În vreme ce întreaga Europă dormea, americanii au dezvăluit la Salonul de la New York cea mai rapidă mașină din lume. Se numește Dodge Challenger SRT Demon și este o mașină de drag, omologată pentru șosea. Doar cu scaun pentru șofer și 840 de cai, la plecarea de pe loc roțile față se ridică de la sol.
După o serie lungă de teasere, Dodge și-a luat în sfârșit inima în dinți și ne-a arătat noul Challenger SRT Demon. Nu vă grăbiți să clasați această știre drept încă una despre un muscle-car american oarecare. Dodge Challenger SRT Demon este cea mai rapidă mașină din lume. Punct. Noul model este mai rapid decât orice altă mașină de serie lansată până acum, chiar și decât Bugatti Chiron.
Pare ireal, dar dacă ne gândim că Demon este de fapt o mașină de drag omologată pentru stradă, lucrurile par să capete ceva mai multă credibilitate.
Dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la New York, noul Dodge Challenger SRT Demon este bazat pe un alt muscle-car bestie, Dodge Challenger SRT Hellcat, o mașină cu 717 cai putere, declarată în 2014 cea mai rapidă berlină din lume.
Cu un asemenea punct de plecare, era inevitabil să nu se obțină o mașină și mai nebună. Sub capotă a rămas același motor, modificat însă pentru a livra 840 de cai putere. Americanii au apelat la un turbocompresor de 2.7 litri, la creșterea presiunii, la pistoane noi și la o pompă de alimentare îmbunătățită. Limitarea turației a crescut de la 6200 la 6500 rpm, iar admisia de aer se face acum prin trei surse noi.
Toate aceste detalii au dus la performanțe incredibile. Accelerația de la 0 la 97 de km/h (60 de mile pe oră este unitatea de măsurare în SUA) se face în doar 2.3 secunde, iar sfertul de milă este parcurs în 9.5 secunde, cu o viteză de top de 225 km/h. Valoarea pe care acest monstru o produce la accelerare este de 1.8 g, cea mai mare existentă pe o mașină de serie. În plus, deja a obținut recordul pentru prima mașină de serie ale cărei roți față se ridică la plecarea de pe loc. Exact ca la cursele de drag.
Noul Dodge Challenger SRT Demon este prima mașină de serie care poate funcționa cu benzină a cărei cifră octanică este 100+. Transmisia este asigurată de o cutie automată cu opt rapoarte 8HP90, cu un convertor de cuplu îmbunătățit.
Plecarea de pe loc este ajutată și de anvelopele impresionante 315/40 R18, cu anvelope Nitto NTO5R, montate pe jante de 18 inch. Anvelopele cu o lățime de 11 inch pot oferi de patru ori aderența unui set de pneuri convenționale și fac din Challenger SRT Demon prima mașină din lume echipată de serie cu anvelope de drag.
Demon este cu 105 kilograme mai ușor decât Hellcat, pentru că inginerii au scăpat de bancheta spate și de scaunul pasagerului din față. La cerere, și contra unei sume simbolice (doar un dolar), Dodge poate reinstala scaunul din dreapta și bancheta. În rest, americanii au renunțat până și la sistemul audio cu 16 difuzoare.
Dodge nu a anunțat prețul cu care se va vinde noul Challenger SRT Demon, însă a ținut să precizeze că mașina va fi produsă în 3000 de exemplare pentru SUA și 300 pentru Canada.
2.3 sec la 60mph poate face doar cu roti de drag, mai ales ca e RWD. Altfel, ma indoiesc. 840 CP din 9.1l.