Până unde merge cursa cailor putere? Koenigsegg i-a promis unui constructor chinez un motor de 1.6 litri și 400 de cai
Christian von Koenigsegg, fondatorul companiei de supercaruri a anunțat că va construi pentru producătorul chinez Qoros un motor de 1.6 litri și 400 de cai putere.
Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Koenigsegg a expus în fața publicului prezent versiunea de serie a supercarului Regera, o adevărată bestie de 1500 de cai putere, capabilă să se ia de gât cu o altă vedetă a salonului elvețian, mult mai popularul Bugatti Chiron.
Regera a impresionat audiența cu motorul său V8 de 5.0 litri, capabil să dezvolte o putere impresionantă pentru capacitatea sa. Nu e ușor să scoți 1500 de cai putere dintr-un motor de numai 5.0 litri. Ecuația este însă posibilă, iar Christian von Koenigsegg, omul care a fondat compania, susține că rețeta poate fi aplicată și în cazul unui motor cu o cilindree mai mică.
Într-un interviu acordat unei publicații americane, Christian a declarat că se află în discuții avansate privind dezvoltarea unui motor de numai 1.6 litri și 400 de cai putere. Partenerul de discuție este compania chineză Qoros, care are deja un parteneriat cu Free Valve (compania soră pentru Koenigsegg). Tehnologia care va permite oferirea unor resurse atât de generoase presupune optimizarea admisiei și evacuării.
În același interviu, Christian a afirmat că soluția unui turbocompresor electric, inaugurată deja de Audi și folosită pentru a da ceva mai multă putere în paralel cu eficiență, este interesantă, dar perfectibilă, scumpă și ceva cam greoaie.
via motortrend
Christian von Koenigsegg, asta-i un om care-si merita pe deplin respectul in industria auto, nu simulacre si farsori gen Elon Musk, care nu-i nici macar inginer. Avem nevoie de oameni devotati industriei auto, pasionati auto, nu speculanti care cresc afaceri si apoi abandoneaza barca imediat ce miros profit din vanzarea ei. Avem nevoie de oameni longevivi precum Carlos Ghosn - oameni rationali, integri, echilibrati si implicati total in dezvoltarea tehnologiilor de frontiera. Oameni care si-au petrecut intreaga lor viata in industria auto. Nu outsideri !