Pagani Huayra R: 850 CP și producție limitată la 30 de exemplare, toate destinate circuitului
Pagani a publicat primele imagini și informații despre Huayra R. Mașina dedicată exclusiv circuitului a fost dezvoltată împreună cu nemții de la HWA AG, iar producția este limtată la doar 30 de exemplare.
Când a debutat, în 2007 la Geneva, Pagani Zonda R era una dintre cele mai impresionante mașini pe care le puteai vedea, dar mai ales auzi. Acum, la 14 ani distanță, litera R revine în lumina reflectoarelor fiind alăturată modelului Huayra.
După o campanie lungă de promovare, Pagani a lansat oficial noua Huayra R, o mașină " pură, pasională, puternică și captivantă", dedicată exclusiv circuitului. Pentru dezvoltarea ei, Pagani a colaborat cu HWA AG (echipă subsidiară Mercedes-Benz).
CÂNTĂREȘTE 1.050 DE KILOGRAME
Noua Huayra R a fost regândită de la zero pentru a oferi cele mai bune performanțe pe circuit, tocmai de aceea șasiul de tip monococă este complet nou. Varianta R este cu 51% mai rigidă decât o Huayra obișnuită și cântărește numai 1.050 de kilograme.
Mulțumită elementelor aerodinamice de la exterior, forta de apăsare este de 1000 de kilograme la o viteză de 320 km/h.
Suspensia a fost recalibrată pentru precizie pe viraje, jantele APP măsoară 19 inch, iar frânele cu discuri de 410 mm pe față și 390 mm pe spate au etriere cu șase pistoane.
Noua Pagani Huayra R îndeplinește cele mai noi standarde FIA în materie de siguranță (grupa GT). Tocmai de aceea are o cușcă de protecție încorporată în monococă, sistem integrat de stingere a incendiilor, scaunele sunt îmbrăcate într-un material ignifug, iar centurile de siguranță au prindere în șase puncte.
V12 ASPIRAT NATURAL, CU 850 DE CAI PUTERE
Motorul V12 este, fără îndoială, cireașa de pe tort. Dezvoltarea unității de 6.0 litri, aspirată natural, a durat mai bine de doi ani, dar la final a ajuns să dezvolte 850 de cai putere și 750 Nm cuplu.
Propulsorul cântărește 198 de kilograme, se turează până la 9000 de rotații pe minut și este conectat la o transmisie secvențială cu șase trepte.
Pagani susține că noua Huayra R sună ca o mașină de Formula 1 din trecut, mulțumită unui sistem de evacuare cu patru terminații îmbrăcate într-un strat ceramic. Pentru a putea concura pe circuitele cu limită de decibeli, pot fi instalate amortizoare de zgomot.
PRODUCȚIE LIMITATĂ LA 30 DE EXEMPLARE
Producția noului Pagani Huayra R va fi limitată la doar 30 de exemplare. Prețul pornește de la 2.6 milioane de euro.
via Pagani
Oaaau ce minunatie...frate astia fac niste opere de arta...