(P) Ați auzit de anvelopele Radar? Cine le produce, cum au făcut performanță la Baja 500 și ce mașini echipează
Probabil nu mulți dintre voi au auzit de anvelopele Radar. Tocmai de aceea astăzi am decis să facem puțină lumină. Producătorul de anvelope Radar Tires este deținut de Omni United, considerat a fi "IKEA anvelopelor". Gama Radar Tires include de la anvelope pentru mașini de pasageri și SUV-uri, până la anvelope speciale pentru off-road, foarte apreciate de pasionați.
Omni United nu este o companie cunoscută de toată lumea. Brand-ul a fost înființat în 2003, ca producător și distribuitor de anvelope, și are sediul în Singapore. Compania este considerată a fi "IKEA anvelopelor", pentru că produce și distribuie anvelope accesibile, pentru toate buzunarele.
Portofoliul celor de la Omni reunește mai multe mărci de anvelope, inclusiv Patriot, Corsa, Timberland (da, o colaborare cu renumitul producător american de încălțăminte) și American Tourer. Vârful de gamă este, fără îndoială, marca Radar Tires.
Aceasta a luat naștere în 2006 și produce anvelope pentru o gamă largă de automobile, inclusiv mașini de pasageri, SUV-uri și vehicule comerciale. Totodată, Radar Tires oferă anvelope special dezvoltate pentru off-road.
Anvelopele Radar Tires sunt dezvoltate în Singapore, dar sunt comercializate pe mai multe piețe, inclusiv în Europa.
În 2013, compania a fost declarată neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon. O performanță cu care granzii din industrie încă nu se pot lăuda. Tot în 2013, Radar Tires a decis să între pe scena mondială a sporturilor cu motor, în special pe ramura de off-road. Participă în competiții ca Lucas Oil Off Road Racing Series, Score International Desert Series și TORC: The Off Road Championship.
VICTORIE LA BAJA 500
În anul de debut, Radar Tires a pus la bătaie anvelopele Renegade R5 M/T și a câștigat Clasa 10 a celebrei competiții Baja 500. Una dintre cele mai solicitante curse de off-road din lume, unde participanții aleargă cu viteze care ar fi ilegale pe asfalt.
Au urmat, în perioada 2013-2018, mai multe podiumuri la diverse competiții, dar și titluri de campion la piloți și echipe.
Așa cum spuneam, gama actuală Radar Tires include anvelope pentru mai multe tipuri de automobile, de la mașini de pasageri, la SUV-uri și chiar vehicule comerciale.
În prima categorie intră anvelopele Dimax ESport1, ESport2 și ESport3, Dimax Etouring1, Dimax R8, Dimax AS-8 și AS-6. Dacă primele patru sunt anvelope de vară, cele din urmă sunt anvelope all-season. Cu alte cuvinte, sunt potrivite atât pentru vară cât și pentru sezonul rece, fiind dezvoltate în special pentru șoferii care nu părăsesc foarte des orașul.
Anvelopele de vară Dimax R8 sunt destinate mașinilor performante și pot "încălța" jante cu diametrul cuprins între 17 și 20 de inch. Au 4 șanțuri pentru îndepărtarea eficientă a apei de pe carosabil, iar profilul oferă un nivel de zgomot redus.
La noi în țară, anvelopele de vară Radar Tires pornesc de la 243 de lei, așadar un preț accesibil.
Dacă te gândești la un set de anvelope all-season (și acestea au un profil special și așa numita tehnologie "Dual Compound", ambele oferind un nivel redus de zgomot și siguranță în condiții de vară și iarnă), trebuie să știi că, în România, costă de la 209 lei în sus. Dimensiunile disponibile sunt cuprinse între 14 și 21 de inch.
Radar Tires oferă și anvelope de iarnă, spre exemplu gama Winter Sport și Dimax Alpine. Prima este disponibilă în diverse dimensiuni (14 - 21 de inch) și oferă siguranță în orice condiții de iarnă. Ele pornesc, în România, de la 205 lei.
Gama Dimax Alpine oferă aderență sporită pe zăpadă (mulțumită unui polimer sintetic din compoziția lor), prevenind acvaplanarea în condiții de mâzgă și reducând distanța de frânare. Spre exemplu, au clasa A la aderență pe suprafețe ude, tocmai de aceea au un preț de pornire puțin mai mare decât celelalte: 240 de lei.
Gamele Riviera și Renegade sunt rezervate SUV-urilor și vehiculelor de off-road. Dimensiunile sunt cuprinse între 15 și 17 inch, respectiv 17 și 22 de inch. Ambele sunt anvelope all-terrain și au în compoziție un conținut mai mare de dioxid de siliciu, care ajută la menținerea flexibilității cauciucului articifial chiar și la temperaturi scăzute.
Anvelopele din aceste familii sunt aderente pe teren accidentat, iar pe șosea nu sunt zgomotoase și au o aderență bună. "Best of both worlds," cum ar spune americanii.
Cel mai renumit model din gama Renegade este Renegade-X, pentru teren accidentat, dezvoltat în colaborare cu o renumită casă italiană de design (GFG).
Dar nu doar designul contează atunci când vorbim despre o anvelopă de off-road. Pentru a-ți asigura tracțiunea de care ai nevoie atunci când vrei să cucerești suprafețe acoperite cu noroi, nisip, gheață sau zăpadă, anvelopele de off-road trebuie să aibă șanțuri adânci și late, dar și să fie durabile.
În România, unic importator al anvelopelor Radar Tires sunt cei de la Autozone.
"(...) am decis să facem puțină lumină." Deci de la "lumină" vine P-ul din titlu, nu de la publicitate, cum as fi fost tentat sa cred. Mersi de lamurire.