Orașul cu cel mai aglomerat trafic din Europa: 9 zile pe an pierd șoferii blocați în ambuteiajele din București
Nouă zile pe an este timpul pe care îl petrec şoferii blocaţi în traficul din Bucureşti, cel mai aglomerat oraş din Europa din cauza infrastucturii deficitare şi a numărului uriaş de maşini, potrivit agenţiei spaniole EFE.
Un studiu realizat de fabricantul de dispozitive de navigaţie GPS Tom Tom plasează capitala României pe primul loc al celor mai aglomerate oraşe din Europa şi pe locul cinci la nivel mondial.
Clasificarea realizată cu ajutorul datelor culese de dispozitivele GPS arată că în orele de vârf este nevoie de 50 de minute în plus pentru a parcurge aceeaşi distanţă în condiţiile unui trafic fluid.
În general, șoferii din București petrec în medie 57 de minute pe zi blocaţi în trafic. Ţinând cont de o utilizare în medie a maşinii de 229 de zile pe an, locuitorii Capitalei petrec echivalentul a 9 zile pe an blocaţi în ambuteiaje. În orele de vârf, timpul necesar pentru parcurgerea unui anumit traseu este aproape dublu faţă de perioadele de circulaţie redusă.
La 2,1 milioane de locuitori ai Bucureştiului, deşi se estimează că numărul real este de 2,6 milioane de persoane, sunt înregistrate 1,3 milioane de vehicule.
Studiul realizat de Tom Tom clasifică oraşele în funcţie de “nivelul de congestionare” a traficului, un parametru care arată de cât timp este nevoie pentru a parcurge o distanţă la orele de vârf, comparativ cu perioadele de circulaţie redusă.
În Bucureşti indicele este de 50 %, fiind depăşit doar de Ciudad de Mexico (66%), Bangkok (61%), Jakarta (58%) şi de oraşul chinez Chongqing (52%).
Via Economica.net
-
Mihai, luni, 20.11.2017 13:53
Lasati studiile savante! Soferii din Bucuresti (si din tara) stau in trafic 1-cat vor primarii care taie bani de la parcari si alte lucrari pentru biserici si experimente artistice, 2-cat vor parlamntarii care nu elaboreaza un set de legi care sa usureze licitatiile pentru infrastructura, 3- cat vrea guvernul care nu aloca bani si pierde finantari europene (bani moca) 4- cat vor constructorii care nu fac traba la timp si de calitate, 5- cat vrea Ministerul Tranporturilor, ca e mai bine sa traiesti din studii de fezabilitate cu valabilitate cat mai scurta, si daca mai stie cineva, il rog sa completeze ....
-
Edikkk, luni, 20.11.2017 13:58
cu banii dati de primaria capitalei la mastodontu de biserica natunii aia a manturii nationale (o sa ne mantuiasca de tot !) se puteau face cel putin o parcare de 500 locuri ! daca nu, mai multe
-
vianu, luni, 20.11.2017 15:29
catedrala aia este (si) parcare, dar cu...motz. Daca mi se permite asocierea cu ceea ce se mananca in orice asezamant de genu' asta.
-
unu1, luni, 20.11.2017 16:34
sa bage taxa de Bucuresti pentru cei din afara localitatii. sa creasca taxele la masini, sa mareasca amenzile, sa mareasca numarul de politisti, amenzi la greu pentru haos in trafix, nu pentru parcari. Masina este un lux in Bucuresti la cat costa taxi si mijloacele de transport in comun sunt ok. Cand nu o sa mai iti permiti sa urci pe linia de tranvai pe stefan cel mare si o sa stai la coada cu prostii o ora juma poate lasi masina acasa si cobori la metrou. devalorizarea masini, benzina, taxe, asigurari, intretinere adunate o sa coste mai mult decat taxiul intr-un an. Concediu? mergi cu avionul sau pana la Bulagriu cu autocarul.
-
allkbob, luni, 20.11.2017 17:51
#Edikkk Daca esti din bucuresti, probabil cunosti cate parcari sub/supraterane sunt in zona Universitate/Unirii dar poate nu stiai ca indicele de ocupare este in medie de 25-30% intr-o zona cu trotuare ticsite de masini. A avea masina nu presupune doar sa ai bani de benzina ci presupune sa dai bani si pe parcare.
-
Edikkk, luni, 20.11.2017 18:48
@Allkbob, da, asa este... dar cu timpul o sa vada romanul ca parcarea este un lucru important... si scump ! de luat in seama ! In Australia ajung si la 8$ pe ora ! $AUD cei drept, dar daca nu platesti NU ai efectiv unde sa parchezi in unele zone din .. down-town
-
Arhitectul, marţi, 21.11.2017 08:48
Sunt orase in Europa unde nu exista parcare gratis. DELOC ! Si in zona centrala media este de 1,6-2 Euro / ora. Cred ca brusc cel putin jumatate din bucuresteni ar merge cu bicicleta sau cu RATB-Metrou. In Milano am vazut o doamna de 60 de ani venind cu haina de blana pe bicicleta la opera. Masina in oras este un mare lux in europa de vest. Costa intre 10 si 20 de euro / zi parcarea unei masini in oras. Si brusc printr-o masura nepopulara primaria Bucuresti ar elibera traficul din capitala. S-ar marge mult mai fluent daca nu ar exista masini parcate pe strada. Si sunt foarte foarte multe masini care stau doar parcate in Bucuresti si merg pe strada o data pe saptamana maxim. Numai bine !
-
cineva, marţi, 21.11.2017 09:33
Am auzit asta cu bicicleta de mi-a iesit pe urechi. Am si eu un coleg de-asta eco, care impute tot biroul. Si se mai si lauda. De ziua lui ori ii iau un sapun, ori ii fur bicicleta...
-
Edikkk, marţi, 21.11.2017 20:36
@cineva vorbesti deaiurea.... dl Arhitectul are dreptate 1) sunt orase in Vest unde in centru nu exista parcare fara plata ! (nu, numai vestita Venetia, dar multe orase din Italia daramite din Belgia, Olanda) 2) Nu stiu daca din cauza taxelor de parcare, dar SI DIN ACEASTA CAUZA sigur, am vazut oameni de business imbracati la costum si cravata (la 4 ace!) pe biciclete ! Si bicicletele erau ori de top in unele cazuri, dar am vazut chiar tot oameni super imbracati la costum pe biciclete mediocre ! Si nu exista ca unii dintre ei nu isi permit masina sau taxa de parcare, dar pentru unii solutia de mobilitate bicicleta e mai buna, in anumite cazuri, decat masina ! Ajung mai repede si mai imbina si utilul cu placutul ! PS: exista unele stradute strict pietonale sau cu bicicleta, si acestia le folosesc pe post de scurtatura, de exemplu.
-
cineva, miercuri, 22.11.2017 14:55
" S-ar marge mult mai fluent daca nu ar exista masini parcate pe strada." Corect. Doar ca la un moment dat, masinile alea se opresc, si parcari nu avem destule... De aia le parcheaza lumea pe strada. Parcarile trebuie sa existe peste tot, nu doar in centru. Pentru ca nu cred ca pe cineva care utilizeaza zi de zi masina il deranjeaza sa parcheze undeva pe baza de abonament, solutie care exista in toate orasele civilizate. Da Edikk, ai 100% dreptate. Du-ti tu copii la gradinita/scoala cu bicicleta, inainte sa mergi la serviciu, dupa care seara fa drumul intors si ia-i de acolo, tot pe bicicleta. pfff
-
un ala, duminică, 26.11.2017 02:22
Aveti amandoi dreptate. Din pacate blocurile nu sunt prevazute cu parcari, uneori garajele existente sunt demolate fara a se contrui alte solutii de parcare in locul lor. Dupa cum se poate vedea in poza articolului masini sunt parcate pe abele parti ale fiecarui sens ceea ce injumatateste traficul posibil pe acea strada. Nici romanul nu ar plati o parcare (mai bine pe avarie in statia de autobuz sau pe trotoar), nici parcari suficiente nu exista. Caci despre preturile parcarilor prin vest se ridica si la peste 5 €/ora. Un exemplu pe o zi de la 7:30 la 19:30, 36 € pe o parcare subterana (nu in "down-town"). In unele parcari de down-town nu ai voie sa stationezi mai mult de 2 ore. Vorbim de camere de supraveghere pt parcari exterioare, de un echipaj de politie ce circula o data la ~2 ore facand turul parcarilor centrale si negresit au o masina de remorcat (ca de', romani sunt si pe acolo). Unele centre vechi cu cladiri vechi ce fac parte din patrimoniul orasului, au parcari imense pe multe etaje (am vaut 7 cel mai multe). Adica tehnic se poate sa ascunzi toate masinile Bucurestiului in subteran si sa-l faci plin de parcuri la suprafata. Doar ca nici nu se vrea de nici o parte. Cati sunt dispusi sa scoate din buzunar preturi echivalente ale parcarilor din vest? P.S. intr-un oras secundar (nu capitala) am vazut un anunt de ~30 k€ vanzare loc de parcare subteran, nu garaj, doar un loc. Suntem noi pregatiti sa platim la fel, sau macar proportional cu salariile ro? Si vestul a trecut de la parcarea gratuita la sumele acestea imense care nu le convin nici lor, au trecut de aceasta dilema si acum ii vedem pe biciclete pe unii, altii in metrouri. La ei nu e o rusine sa nu foloseasca masina.
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Ar fi si mai bine daca peste 50% dintre soferi ar putea conduce in Bucuresti masini gen A8, seria 7,ML,Range Rover, L200, etc.