Opel şi Renault se iau reciproc peste picior într-o serie de reclame din Franţa
Opel şi Renault au pornit în Franţa un "război" al reclamelor amuzante prin care cele două mărci se iau reciproc peste picior. Reclamele au stârnit atenţia presei europene, obişnuită cu abordări ceva mai "ortodoxe" a situaţiei.
Suntem obişnuiţi deja cu atacurile mai mult sau mai puţin ortodoxe pe care mărcile prezente pe piaţa din Statele Unite le îndreaptă împotriva concurenţei directe. Sunt foarte cunoscute, astfel, reclamele prin care Audi, BMW şi Mercedes se lovesc reciproc atât cât permit legile relaxate ale concurenţei din SUA ( link 1, link 2, link 3, link 4). Ba mai mult, în joc au intrat de ceva vreme şi Lexus (link) şi Infiniti (link), tabloul reclamelor auto americane fiind unul mai mult decât colorat din acest punct de vedere.
Ei bine, dacă acest tip de promovare devine unul comun peste Ocean, două mărci europene de volum care încearcă o astfel de strategie reprezintă o pată de culoare într-o piaţă dominată de spoturi neutre din punctul de vedere al atacurilor directe. Totul se întâmplă în Franţa între Opel şi Renault, iar povestea începe cu un spot aparent inofensiv pe care Opel l-a aruncat în luptă la televiziunile franceze. Spotul pune accent pe calitate şi caracterul solid al lui Opel Corsa, dar este realizat aproape integral în limba germană, o noutate absolută pentru piaţa din Franţa. Mesajul final: "Nu trebuie să vorbeşti franceză pentru a înţelege că noul Opel Corsa este o maşină germană adevărată".
Foarte interesant, cei de la Renault au hotărât imediat să răspundă într-un spot amuzant modul în care Opel "şi-a permis" să utilizeze limba germană într-o reclamă difuzată doar în Franţa. Este binecunoscut faptul că francezii ţin foarte mult la orgoliul propriu, iar spotul Renault atacă fix coarda sensibilă a francezilor. Mesajul final al reclamei: "Renault - calitatea în versiune franceză".
După ce au "luat la cunoştinţă" spotul Renault, cei de la biroul francez al mărcii Opel nu s-au dezminţit şi au continuat "jocul". De această dată, însă, în presa scrisă. Opel a împânzit ziarele franceze cu o pagină în care ia peste picior subtil "atacul" celor de la Renault. Ce spune Opel ironic şi sarcastic în aceste reclame? "Attenzion! (n.r. a se citi cu accent franco-german) În ultimele zile, pe ecrane au apărut reclame care ne imită. Ne declinăm orice responsabilitate legată de calitatea germană a vehiculelor care sunt prezentate în reclamele care le imită pe cele ale mărcii Opel. Cu toate acestea, maşinile prezentate în aceste reclame pot fi revândute către dealerii noştri pentru achiziţia unui Opel nou autentic.
Ulterior, după câteva ore, biroul Opel din Franţa a continuat pasele cu Renault, dar de această dată la nivel oficial şi cu sprijinul cifrelor. "Suntem doarte mândri că suntem consideraţi o referinţă publicitară şi calitativă a pieţei auto", spune comunicatul Opel, care anunţă la final şi faptul că Opel Corsa a fost denumit învingător absolut în segmentul său la capitolul fiabilitate de studiul Dekra 2010.
Răspunsul Renault? Va urma...
Eu cred ca e de bun augur o astfel de "lupta" in lumea auto europeana.