Opel și Peugeot/Citroen - posibil joint-venture în viitorul apropiat
General Motors și PSA studiează posibilitatea unei uniuni a divizilor auto europene: Opel și Peugeot/Citroen. Aceasta ar fi a doua fază de dezvoltare a alianței dintre GM și PSA.
General Motors și grupul francez PSA au format o alianță la începutul acestui an. Presa franceză și cea britanică speculează acum asupra unei posibile uniuni a divizilor auto europene ale celor două grupuri. Aceasta ar fi faza doua a alianței și ar consta într-un joint-venture format din Opel/Vauxhall și Peugeot/Citroen. În urma acestei uniuni, GM ar deține 30% din noua firmă și va injecta 10 miliarde de dolari pentru dezvoltarea unor modele viitoare.
Conform publicației Automotive News Europe, acest plan face parte dintr-o listă de idei pusă la punct de managementul celor două grupuri pentru o viitoare colaborare. S-au mai luat în considerare vânzarea diviziei Opel către PSA sau achiziționarea de către General Motors a mărcilor auto ale grupului francez. General Motors și PSA nu au comentat aceste presupuneri.
În acest moment, alianța dintre GM Europe și PSA este centrată asupra câtorva modele viitoare: un urmaș pentru Opel Insignia, Citroen C5, Peugeot 408; un rival pentru Dacia, marca de buget a grupului Renault; un model supermini și o nouă gamă de SUV-uri.
Deși este posibil ca guvernul francez să nu fie în favoarea unei uniuni cu General Motors, un joint-venture controlat în proporție de 70% de către francezi ar putea fi soluția pentru salvarea mărcilor din Hexagon. PSA se confruntă cu probleme mari și a trebuit să închidă o uzină chiar în Franța. General Motors are la rândul său probleme cu rezultatele obținute de Opel pe piața europeană. GM a pierdut aproape 16 miliarde de dolari în ultimii ani pe piața europeană și se estimează că Opel va pierde aproximativ un miliard de dolari pe ani până în 2021. PSA înregistrează pierderi de 200 milioane de euro pe lună, spune Automotive News.
Nu era nevoie de nici o alianta in care sa fie implicata GM. Opel merge destul de bine si de sine statator, dar, daca cei din Detroit nu se vor revela la timp si se vor angrena intr-un talmes-balmes de tip struto-camila cu PSA doar de dragul reducerii investitiilor, sigur vor pierde trena VAG, deoarece Chewoolet nu va face fata pe piata europeana fara tandemul cu Opel. Evident ca masa compacta a clientelei europene nu va fi impresionata de eventuale modele Opelgeot decat daca acestea vor afisa niste preturi meltenesc de scazute......Mai mult decat atat, GM ar putea pierde teren (daca nu a si pierdut deja......) in fata fulminantei extinderi comerciale a VAG si BMW Group chiar pe taram propriu, in SUA, unde presimt ca si low-cost-ul Hyundai se opinteste sa-si traga o felie babana de amatori......Unde mai pui ca "japonezele" nu se vor da batute cu una, cu doua......Alooo, barosanilor GM, nu ma indoiesc ca veti iesi si anul acesta lideri la vanzari globale, dar viitorul vostru nu pare zugravit in roz-bombon, deci trebuie sa concepeti alta strategie generala ! Lasati joint-aventurile astea si puneti accentul pe individualitate, inspiratie, originalitate, fiabilitate, atractivitate, asa cum se comportau stramosii vostri care au condus corporatia......Dati-o incolo de "criza economica", caci baliverna asta masonica n-o sa mai tina mult, incepand sa iasa la iveala, unul cate unul, toti borfasii cu gulere albe de pe mapamond, indiferent de apartenenta etnica si culoare politica, care au ciordit pana la refuz, acoperindu-se unii pe altii si totodata sapandu-se unii pe altii, iar munca au lasat-o pe spinarea prostimii planetare......