Opel și folosirea platformelor PSA: “Costurile noastre cu dezvoltarea vor scădea cu până la 50%”
Opel va economisi până la jumătate din banii pe care i-ar fi folosit pentru dezvoltarea unor noi modele, odată cu trecerea la platformele grupului Peugeot-Citroen (PSA). Potrivit Opel, platforma pe care este construit un model nou reprezintă undeva la 60% din costurile de producție.
Grupul francez PSA (Peugeot-Citroen) a cumpărat marca Opel și operațiunile financiare europene ale General Motors în 2017, în schimbul unei sume de 2.2 miliarde de euro.
Tranzacția a presupus atunci atât operațiunile auto ale mărcilor Opel și Vauxhall în Europa (1.3 miliarde euro), cât și divizia financiară pe care GM a stabilit-o în Europa (0.9 miliarde euro).
Cu toate că noua conducere nu a fost pe placul angajaților Opel la început, francezii de la PSA au reușit până la urmă să detensioneze situația (detalii aici).
Unul dintre avantaje, odată cu trecerea sub patronajul PSA, este că Opel va putea să folosească o parte din platformele grupului francez și, astfel, să-și reducă simțitor costurile.
“Datorită platformelor comune pe care le vom folosi și, în funcție de fiecare proiect în parte, costurile noastre cu dezvoltarea ar putea să fie reduse cu 20-50%,” a declarat șeful Opel, Michael Lohscheller.
Potrivit informațiilor Opel, platforma necesară pentru producția unui model nou reprezintă undeva la 60% din costurile totale de construcție.
Spre exemplu, noua generație Opel Corsa este dezvoltată pe o platformă PSA și este așteptată anul viitor pe piață. Alte exemple sunt modelele Grandland X și Combo, ce sunt dezvoltate pe platforma EMP2, aceeași folosită și de modelul Peugeot 508.
Via Automotive News
cu cat se va reflecta aceasta reducere de 50% a costurilor de dezvoltare in pretul final al produsului? acesta ar trebui sa fie mai mic, nu? vom vedea