Opel priveşte înapoi: "Criza a avut şi efecte pozitive"
Într-un interviu acordat Automarket în cadrul Salonului de la Frankfurt, directorul de marketing Opel susţine că recesiunea a avut şi efecte pozitive asupra lumii auto.
Recesiunea ultimilor trei ani a zguduit puternic şi lumea auto, multe companii fiind nevoite să îşi închidă porţile sau să se restructureze. În timp ce unii s-au plâns, alţii s-au străduit să vadă partea plină a paharului. Este şi cazul celor de la Opel, care deşi au traversat o perioadă extrem de dificilă, fiind în pragul unui divorţ de GM, au puterea să recunoască că dificila criză economică a avut şi părţile ei bune.
Automarket a stat de vorbă zilele acestea la Salonul Auto de la Frankfurt cu Michael Meyer, şeful departamentului de marketing Opel, şi a înţeles de ce nemţii reuşesc să vadă mereu partea plină a paharului. Potrivit lui Meyer, evoluţia dezamăgitoare a vânzărilor a făcut ca Opel să îşi reevalueze strategia: "Ne-am îndreptat atenţia asupra caracterului abordabil şi ecologic al produselor. În acelaşi timp, am fost nevoiţi să păstrăm intacte planurile pe care le aveam."
Cu toate acestea, nemţii nu au scăpat neatinşi de criza economică: "După cum stiţi, toate proiectele din acea perioadă au suferit, fiind trecute într-un stadiu de amânare. Unele modele au fost lansate chiar şi după 3 ani", susţine Meyer.
Efectele crizei s-au resimţit din plin în gama Opel: "Au început să se vândă modelele EcoFlex pentru că preţul benzinei a crescut foarte mult, iar clienţii au început să devină din ce în ce mai interesaţi. Pe lângă toate acestea, criza a crescut încrederea pe care o aveam în lansarea unor modele precum Ampera. pe atunci nu credeam că acesta va putea fi atât de convingător."