Opel Manta GSe ElektroMod: concept electric cu design retro, 200 km autonomie și transmisie manuală
Opel a publicat primele imagini oficiale și informații despre conceptul electric Manta GSe Elektromod. Exemplarul unicat celebrează cele cinci decenii împlinite de modelul Manta și lansarea sub-brand-ului GSe.
Opel Manta, celebrul model al constructorului din Russelsheim se întoarce sub forma unui concept cu zero emisii. Campania de promovare a început la mijlocul lunii martie, iar acum a venit momentul să facem cunoștință cu noul Manta GSe ElektroMod Coupe.
Exemplarul unicat a fost creat inițial pentru a celebra cele cinci decenii împlinite de modelul Manta A. Totodată, acesta marchează și debutul sub-brand-ului GSe, destinat modelelor Opel de performanță, cu zero emisii.
DESIGN RETRO
Din punct de vedere estetic, "primul restomod electric" al germanilor îmbină elementele actualului limbaj de design cu silueta clasică a lui Manta. Partea frontală este dominată de așa numitul Pixel Vizor, un panou care afișează o serie de mesaje precum "I am on a zero e-mission".
În spate, stopurile rotunde sunt și ele LED cu grafică 3D. Capota neagră, jantele Ronal cu diametrul de 17 inch și o nuanță exterioară galbenă completează pachetul.
Pentru interior, Opel a pregătit un instrumentar de bord digital, cu display de 10 inch, și ecran de 12 inch pentru sistemul multimedia, ambele reunite sub un element denumit Pure Panel. Nu lipsesc scaunele sport, un sistem audio Marshall, volan în trei spițe și plafon îmbrăcat în Alcantara.
147 CP, ROȚI MOTRICE SPATE ȘI TRANSMISIE MANUALĂ
Sistemul de propulsie este compus dintr-un motor electric, care dezvoltă 147 CP și 225 Nm, și o transmisie manuală cu patru rapoarte. Cutia de viteze are și un mod automat de schimbare a treptelor.
Mulțumită unui pachet de baterii litiu-ion cu capacitatea de 31 kWh, noul Opel Manta GSe ElektroMod poate parcurge până la 200 de kilometri cu o singură încărcare.
Constructorul german susține că o încărcare completă durează circa 4 ore.
via Opel
In German humour, a Manta joke (German: Mantawitz) is a joke cycle about the Mantafahrer ("Manta driver"), the male owner of an Opel Manta, who is an aggressive driver, dull, lower class, macho, and infatuated with both his car and his blonde hairdresser girlfriend. Jokes poke fun at a stereotype of the working class owner of a second-tier muscle car, typified by the Manta.[2] Mantas were targeted at buyers who yearned for a sports car but could not afford a status car such as a BMW or Mercedes. Proud Manta owners often decorated them with chrome, G-T stripes, racing tyres, or high beams to mimic the exclusiveness of race cars Example jokes are: What was left after a fatal Manta accident? - A gold chain and a hairdresser in mourning. What is the shortest Manta joke ever? - Ein Manta steht vor der Uni (A Manta parked in front of a university). What does a Manta driver say after crashing into a tree? – Komisch--hab doch gehupt! ("That's strange -- I honked!")