Opel Insignia primeşte două motoare pe benzină noi la Frankfurt

Publicat marţi, 06.09.2011 10:38 de Bogdan Mirică

Opel va introduce pe actualul Insignia motoarele turbo de 1.4 şi 2.0 litri, dispuse să ofere 140 şi 250 de cai putere. Toate motorizările vor primi cu această ocazie şi sistem start-stop.

Opel va profita din plin de ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Frankfurt şi va expune la standul său un facelift discret pentru Insignia, operat doar la nivel tehnic. Practic, modelul de clasă medie, vândut deja în peste 400.000 de exemplare, îşi va alinia motorizările la standardele întregii game. Vom vedea aşadar introducerea propulsoarelor pe benzină de 1.4 litri turbo şi 2.0 litri.

Transplant de pe Astra: 1.4 turbo 140 de cai

Primul, regăsit şi pe Astra şi Meriva, va fi asistat de o transmisie manuală şi va fi capabil să livreze 140 de cai putere şi 200 de Nm. Cuplul motor este cu 15% mai mare decât cel oferit de motorul înlocuit, 1.8 litri normal aspirat. În aceste condiţii, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 10.9 secunde, iar viteza maximă se opreşte la 205 km/h.

Noua motorizare primeşte şi un sistem start-stop, versiunea Sports Tourer reuşind astfel să consume doar 5.9 litri/100 de km şi să emită 139 g/km.

Noul 2.0 turbo oferă 250 de cai putere

Alături de unitatea de 1.4 litri îşi va face apariţia şi motorul de 2.0 litri, cu injecţie directă, capabil să ofere 30 de cai putere în plus actualei versiuni Turbo. Unitatea, construită în întregime din aluminiu, a primit o serie de modificări importante, care urcă puterea maximă la 250 de cai putere, iar cuplul motor la 400 de Nm.

Resursele sunt transmise ambelor punţi prin intermediul unei tracţiuni integrale, garantând un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 7.5 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h. Mulţumită sistemului start-stop şi pneurilor cu rezistenţă redusă la rulare, Insignia Turbo poate consuma în ciclu urban doar 8.4 litri/100 de kilometri, emisiile fiind şi ele de 197 g/km.

Dieselurile primesc start-stop

Pentru motorizările diesel, respectiv versiunile de 130 şi 160 de cai putere ale motorului de 2.0 litri CDTI, Opel oferă acum sistem start-stop. Astfel, consumul mediu al versiunii entry-level pe motorină scade de la 4.9 la 4.3 litri, iar emisiile ajung la 115 g/km.

Versiunea mai puternică, cuplată la o transmisie manuală, poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 9.5 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 221 km/h. Această motorizare poate fi asistată şi de o tracţiune integrală.

Odată cu faceliftul, Insignia va primi şi o nouă servodirecţie, botezată REPS (Rack Assist Electric Power Steering), care variază asistenţa în funcţie de viteza de rulare.

via | Opel

  • ScorpyonVAG, marţi, 06.09.2011 11:24
    @

    De 1.4T stiam ca va aparea, dar de 2.0 nu pot sa zic, decat ca este un motor foarte performant, comparativ, cu cei din concurenta.

  • the hep, marţi, 06.09.2011 12:42

    in sfirsit injectie directa la opel pe motoarele pe benzina

  • nu conteaza, marţi, 06.09.2011 13:17
    cel de 1,4 T e imprumutat de la Fiat

    se pare ca motoarele fiat castiga teren in curtea opel,asta dupa ce motoarele JTDM(multijet) au mare succes=CDTI :))

  • Thor, marţi, 06.09.2011 17:03

    @nu conteaza Nu conteaza ca esti pe langa, mai incearca nu ai nimerit Faza tare e ca cdti-ul realizat in cooperare cu fiat si dezvoltat in continuare de GM la ora actuala e peste ce propun italienii.

  • virgulescu, marţi, 06.09.2011 17:20

    Scorpioane ....te excita virgulele sau care e explicatia ? Pune mana pe gramatica si poate vei intelege rolul lor . Intr-un comentariu ai mai multe virgule decat cuvinte ...mai bine treci la scoala si lasa masinutele.