Opel Astra GTC primeşte motorizarea 1.6 CDTI de 136 CP
Opel a anunţat că va introduce motorizarea 1.6 CDTI de 136 CP şi în gama Astra GTC. În compania acestui motor şi a unei transmisii manuale, compacta accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.2 secunde şi anunţă un consum mixt de 4.1 litri la sută.
Opel Astra GTC, versiunea coupe din gama Astra facelift, poate fi comandat şi în compania motorizării 1.6 CDTI de 136 CP. Diesel-ul cel nou din gama Opel, lansat vara trecută în gamele Astra şi Zafira, introdus recent şi în gama Meriva, are rolul de a înlocui treptat unităţile de 1.7 şi 2.0 litri. În cazul lui Astra GTC, motorizarea 1.6 CDTI în compania unei manuale cu şase trepte aduce un timp 0-100 km/h de 10.2 secunde, o viteză maximă de 198 km/h şi un consum mixt de numai 4.1 litri la sută. Toate valorile sunt mai bune decât cele ale celui mai performant 1.7 CDTI oferit în compania acestei versiuni de caroserie până acum, iar cei de la Opel promit îmbunătăţiri semnificative în materie de rafinament şi silenţiozitate. Cuplul maxim asigurat de noul diesel al lui Astra GTC este de 320 Nm, superior chiar şi unităţilor CDTI de 2.0 litri din oferta compactei germane, cu excepţia unităţii BiTurbo.
Versiunea GTC a lui Opel Astra aduce o gardă la sol redusă cu 15 milimetri faţă de hatchback-ul cu cinci uşi, un ecartament faţă mărit cu 40 milimetri, ecartamentul spate mărit cu 30 de milimetri şi punte faţă HiPerStrut. Încă de la lansarea acestei versiuni de caroserie, derulată la ediţia 2012 a Salonului Auto de la Frankfurt, transmisiile manuale cu şase trepte erau standard pentru toate motorizările. Versiunea coupe a lui Opel Astra reprezenta, în ochii designerilor, expresia supremă a limbajului de design al mărcii, care avea următorul motto: "măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană".
Opel Astra este disponibil şi cu motorul 2.0 BiTurbo de 195 CP
Record pentru Astra 2.0 CDTI: 2.400 km în 24 de ore cu 200 km/h
Încă de la început, motorul 1.6 CDTI a fost creat folosind o arhitectură complet nouă, cu bloc motor din aluminiu, care a redus greutatea totală a agregatului cu 20 de kilograme. Sistemul de combustie SCR a necesitat schimbarea pistoanelor, a sistemului de admisie şi sistemul de distribuţie. Pentru optimizări suplimentare, cei de la Opel au redus frecările de la interiorul motorului, au echipat unitatea cu o pompă de apă şi o pompă de ulei cu debit variabil şi au optimizat antifonarea.
Via Opel
O dovada in plus in ceea ce priveste contraperformantele "realizarilor" Opel din ultimii ani. Prin comparatie Golf 5 1.9 TDI de 105 cp, accelera in 11,3 secunde. Prin urmare, au fost nevoie de 31 cp pentru ca performantele batranului 1.9 TDI sa fie depasite "categoric" cu 1.1 secunde.