Opel a lansat a treia generaţie a transmisiei automatizate Easytronic în gama Adam
Opel Adam va fi oferit şi într-o variantă cu transmisie robotizată, pentru prima dată de la debutul pe piaţă al modelului. Varianta va fi echipată cu noua generaţie a transmisiei Easytronic.
Opel Adam Easytronic, prima variantă cu transmisie robotizată a modelului german, a fost una dintre cele trei premiere ale Salonului Auto de la Istanbul derulat în această perioadă în Turcia. Vorbim despre prima transmisie automatizată oferită de constructorul german în gama Adam şi, totodată, cea de-a treia generaţie a unităţii Easytronic. În compania unităţii Easytronic 3.0, Opel Adam 1.4 ecoFLEX cu Start-Stop anunţă un consum mixt de 4.7 litri la sută. Transmisia cu cinci trepte este cu 0.4 litri la sută mai economică în regim mixt faţă de o unitate manuală şi este totuşi mai uşoară decât o automată convenţională, spun oficialii mărcii.
Cutia de viteze Easytronic 3.0 de la Opel este o unitate robotizată bazată pe o transmisie manuală cu cinci trepte. În plus faţă de o manuală convenţională, aceasta are optimizări interne pentru reducerea frecărilor. Ambreiajul şi procesul de schimbare a treptelor sunt operate prin actuatori electro-hidraulici, care sunt controlaţi de o unitate dedicată. Cei de la Opel oferă în continuare un mod secvenţial, prin care şoferul comandă schimbarea treptelor. Reprezentanţii mărcii germane afirmă că noua generaţie a transmisiei Easytronic oferă timpi mai buni de schimbare a treptelor faţă de predecesoarele sale şi că prezintă un consum mai redus în toate mediile de conducere. În plus, unitatea Easytronic 3.0 este compatibilă cu funcţia Start-Stop.
Printre noutăţile aduse de noua unitate Easytronic 3.0 care n-au fost menţionate mai sus se numără un set de roţi dinţate proiectat special pentru transmisiile automatizate, o etajare diferită a raportului final al transmisiei şi un mod de rulare la viteze mici similare cu cel al transmisiilor automate. Altfel spus, unitatea robotizată de la Opel va putea rula la viteze ridicate cu o turaţie a motorului mai redusă faţă de cea a unei unităţi manuale comparabile, în timp ce modul de rulare la viteze mici va fi similar cu cel al automatelor convenţionale, cu cât mai puţine şocuri şi vibraţii posibile.
Via Opel