Oliver Zipse, șeful BMW: Piața mașinilor electrice, restrânsă la prea puține țări din lume
Oliver Zipse, CEO-ul Grupului BMW, este de părere că producătorii de mașini nu trebuie să devină dependenți de piețele în care mașinile electrice se vând în cantități mari. În acest sens, el consideră că motoarele termice trebuie păstrate pentru a evita această situație.
Din ce în ce mai mulți producători se îndreaptă către un viitor exclusiv electric. Foarte multe mărci consacrate vor avea un portofoliu numai cu modele electrice din 2030, ca urmare a legislației europene care va interzice vânzările de mașini noi cu motoare termice din acel an.
Însă, cu toate acestea, nu toți producătorii sunt convinși că o asemenea strategie va fi una benefică. Unul dintre acești producători este BMW. Oliver Zipse, șeful grupului bavarez, a avertizat de mai multe ori asupra electrificării rapide. Mai mult, el consideră că această electrificare i-ar face dependenți, pe producători, de anumite țări în care mașinile electrice se vând în număr mare.
„Când te axezi la noile tehnologii, pe impunerea vehiculelor electrice, trebuie să ai în vedere că, în același timp, crește dependența de foarte puține țări”, a declarat acesta în cadrul Salonului Auto de la New York. El a mai precizat că China este cea care controlează furnizarea de materii prime pentru bateriile mașinilor electrice.
Zipse a mai subliniat și importanța păstrării motoarelor termice, în special pentru cei care nu-și pot permite o mașină electrică: “Dacă nu mai vinzi motoare cu ardere internă, altcineva o va face!”. Această replică vine la întrebarea retorică adresată de Zipse, în care sugerează că un astfel de proprietar ar fi forțat să rămână la vechea sa mașină pentru totdeauna.
Șeful grupului bavarez a mai adăugat că oferta pentru motoarele termice eficiente a crescut în ultima perioadă. Zipse spune că această formulă este bună atât pentru protejarea mediului, cât și pentru situația financiară pozitivă a producătorilor.
Anul trecut, Grupul BMW a vândut 2.521.524 de mașini la nivel mondial, o creștere de 8.4% față de 2020. Dintre acestea, 328.314 de vehicule au fost electrificate. Câștigurile grupului german au ajuns la 16.06 miliarde de euro, iar profitul net a fost unul de 12.46 miliarde de euro.
via Economica
Oricât se impune minciuna, nu ies calculele. Sper să văd… din cauza bla, bla se amâna cu 10 ani impunerea electricelor. Nasol pentru cine își schimba complet portofoliul de masini clasice la 20-30.000 de euro cu masini electrice la peste 50.000 de euro. Nu vor supraviețui. Din nou prostia si obsesia Uniunii Europene o sa ne coste. Cred ca vor fi tari care-si vor pune serios problema ieșiri din UE si cred ca ar fi cazul sa spargem mizeria astea de ignoranți si îngâmfați. UE trebuie ia in vedere situația actuala si sa țină cont de posibilitățile tuturor (a majorității), nu doar de 10% din populația Europei… urla sărăcia (Italia si Franța sunt pe buza prăpastiei o știu de la italieni si francezi nu de la știri…), si ei tot cu legi de îndreptat bananele si castraveții. Omeni slabi si ipocriți!!!