Oficialii Mercedes, ținta unei posibile investigații în Germania: autoritățile suspectează folosirea unui dispozitiv de “păcălire” a emisiilor pe 1.000 de unități Mercedes Vito

Publicat joi, 15.02.2018 13:25 de Petre Barac

Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a anunțat că analizează posibila audiere a oficialilor Daimler în urma unor suspiciuni potrivit cărora constructorul ar fi folosit un dispozitiv pentru manipularea emisiilor pe circa 1.000 de modele Mercedes Vito.

În a doua parte a anului trecut, presa germană a scris despre presupusa încălcare a normelor de poluare de către Mercedes în cazul a aproximativ un milion de mașini vândute în Europa și Statele Unite în perioada 2008-2016.

Oficialii constructorului au fost convocați atunci la o ședință cu reprezentații KBA și au spus pe parcursul întâlnirii că “au acționat conform legii”.

Revenind la prezent, publicația germană WirtschaftsWoche susține acum că autoritatea KBA analizează posibilitatea unei noi audieri a oficialilor Daimler.

KBA suspectează constructorul german că ar fi folosit un dispozitiv pentru manipularea emisiilor pe circa 1.000 de exemplare Mercedes Vito. 

Cei de la Daimler au confirmat că se află în “discuții tehnice” pe marginea acestui subiect cu autoritățile germane.

În 2017, mașinile Mercedes suspectate că ar fi fost afectate erau cele echipate cu propulsorul diesel V6 de 3.0 litri și 265 CP, precum și cele echipate cu familia de motoare de 2.2 litri care generează între 108-208 cai putere.

Guvernul a spus atunci că va testa și alte modele Mercedes pentru a verifica dacă respectă normele de poluare.

Via Reuters

  • Kirotractor, joi, 15.02.2018 13:39

    O mie de exemplare poate, nu MODELE Vito... care-i doar UN model din gama merțanelor (cu iz turcesc ce-i drept, dar asta-i globalonizarea :-) vremilor noastre). În fine, mi-s eu prea chițibușar se pare, mai ales că netul ăsta a-toate-iertător șterge rapid - cu ajutorul lui Nea Cronos - orice, egal dacă bun sau rău.

  • pipo, joi, 15.02.2018 14:54

    Pai si nu inteleg, cum s-a ajuns la numarul asta "1000" ? Adica au pus doar la 1000 exemplare si la restul nu ? Ca daca e vorba si de motorul de 3.0 si de cel de 2.2 atunci imi e greu sa cred ca doar 1000 exemplare din acel model au fost scoase pe piata. Bai da nemtii astia chiar au luat-o razna de tot ? Si pana la urma eu nu inteleg ce atatea verificari /audieri/ suspectari ,etc !? De ce nu se duc frate peste aia care au fabricat / fabrica acel soft ( Bosch ??) si nu-i intreaba cui au vandut , pentru cine si ce au dezvoltat , etc ?

  • mircea, joi, 15.02.2018 15:27

    @Kirotractor Nu ești deloc chițibușar, mulțumesc de atenționare, am dat mai departe, sper să nu se repete. Nu e voie aici.