OFICIAL: Toyota e numarul 1 mondial, GM trece pe doi!

Publicat miercuri, 21.01.2009 16:26 de Mircea Meșter

Toyota a reusit sa treaca in 2008 de General Motors in clasamentul vanzarilor la nivel mondial.

Dupa ce anul 2007 a readus in prim plan razboiul la sange dintre Toyota si GM in ceea ce priveste vanzarile de automobile la nivel mondial, anul 2008 a asezat lucrurile pe fagasul lor normal. Astfel, daca GM era inca pe prima pozitie la vanzari in 2007, reusind sa livreze cu doar 3000 de vehicule mai mult decat Toyota, compania japoneza a trecut in 2008 pe prima pozitie, la o diferenta de mai mult de jumatate de milion de unitati fata de americani. General Motors trece astfel oficial pe a doua pozitie a constructorilor lumii, americanii fiind detronati dupa nu mai putin de 77 de ani de catre Toyota.

In 2008, General Motors a vandut 8.36 de milioane de vehicule iar Toyota 8.97 milioane, diferenta dintre cei doi producatori fiind de 616.000 de masini. Compania nipona reuseste astfel sa treaca pe prima pozitie, desi la inceputul anilor 2000 se afla la 3 milioane de unitati in spatele GM. Cifrele au fost publicate oficial astazi.

"Nu este extraordinar de important sa mentinem titlul de lider al vanzarilor in curtea noastra. E mult mai important ca GM sa fie o companie foarte potenta financiar", a declarat presedintele General Motors, Fritz Henderson. Constructorul american nu a reusit sa termine niciun an pe profit din 2004 incoace.

via | Automotive News

  • Cristian, miercuri, 21.01.2009 17:07
    Nu este important sa fii cel mai mare !

    Consider ca la o companie auto este mult mai important profitul decat numarul de exemplare produse. Profitul ne arata cat de puternic este un grup auto nu nr de masini vandute. Porsche vinde anual 100000 de unitati insa are o putere financiara pe care doar Toyota o poate rivaliza ,producand insa de 100 ori mai multe masini . Printre marii producatori Toyota este un caz fericit insa nici gigantul japonez nu este imun la criza financiara prognozand in 2009 prima pierdere anuala din istoria sa. In viitorul apropiat cel mai mare producator de masini va veni din China. Se stie ca toti producatorii auto sunt in proprietatea statului,stat care doreste consolidarea industriei auto prin fuzionarea in jurul celor mai mari producatori. SAIC cel mai mare producator chinez de automobile daca fuzioneaza cu 3 rivali mai mici poate ajunge la 10 milioane de unitati vandute anual. Credeti ca va fi si cel mai bun ?

  • DOGY, miercuri, 21.01.2009 17:45
    TOYOTA THE BEST

    Toyota se numara printre producatorii cei mai profitabili........au reinventat linia de productie care este inventata de Ford.........au un sistem de detectare a rebuturilor care nu permite perpetuarea la mai multe unitati pe linia de fabricatie a aceleiasi greseli ,oprind instantaneu banda pentru remedierea defectului ..........au cel mai bun si ecologic sistem de vopsire a automobilelor.............a anuntat de acum cativa ani ca pana-n 2010 va ajunge numarul 1 in lume..(vad ca s-au grabit)..........au cele mai multe masini in topul J.D.POWER care urmareste satisfactia clientului fata de produs de aceea are cele mai multe masini in topul fiabilitatii cu mult in fata celor de la MERCEDES care acu 3 sau 4 ani erau pe locul 101 mi se pare cu modelul E SI BAI CRISTIANE CAND AI COMENTAT ERAI CUMVA CONTABIL LA TOYOTA? ....PORCHE este profitabil pentru ca masinile lor sunt la alta categorie de pret(cu un CAYENE cumperi 5 AVENSIS de baza)si cine stie la industrie cunoaste ca masinile sport sunt profitabile mai ales la vanzarile lui PORCHE........ .....-SALUT SI LA MAI MULTE TOYOTA.......

  • Cristian, miercuri, 21.01.2009 20:22
    Toyota

    In ultimul an cele mai multe recall-uri au fost in dreptul lui Toyota,in total vreo 3 milioane de unitati rechemate la service. Citeste stirile din aceasta saptamana la Automarket si vei afla ca Lexus a rechemat la service 214500 de unitati in SUA . 80% din profitul lui Toyota provine din vanzarile din SUA,piata care in momentul de fata se afla in cadere libera ,foarte probabil 2009 nefiind singurul an pe minus . In fabricile sale din SUA Toyota produce 3 milioane de masini anual. Avantajul major pe care il are fata de producatorii din Detroit este ca in uzinele Toyota nu exista sindicate,UAW secand de resurse pe GM,Ford si Chrysler. Insa Toyota foloseste aceieasi furnizori ca si rivalii americani,acest lucru vazandu-se in tot mai multe rechemari la service. Cat timp a fost un constructor mediu ca volum,productia facandu-se in mare parte in Japonia nivelul calitatii se prezenta la cote ridicate,insa acum nu mai este cazul.

  • DOGY, miercuri, 21.01.2009 21:31
    LEXUS

    Reputatia Lexus pe una dintre cele mai mari piete de desfacere din lume a fost afectata de o conducta de combustibil care are putea sa fie afectata in timp de coroziune si sa curga. Se pare ca aceasta problema ar putea sa apara doar daca se foloseste etanolul pe post de carburant. Desi nici un client nu a avut o problema de acest gen cu Lexus-ul sau, Toyota a descoperit pericolul potential cu ajutorul unor martori luminosi din bord care semnalau probleme. Recall-ul afecteaza gamele GS, IS si LS, ale caror modele au fost produse intre 2006 si 2008. Asta e motivul recall-ului Esti FOARTE SUBIECTIV..........suspect de subiectiv....... Daca piata SUA e in cadere,cade pentru toti inclusiv PORCHE.... E ceva rau ca se face profit din SUA???.... SI LA URMA URMEI SI CHINEZII SUNT BUNI DACA VAND MAI MULT CA DESPRE ASTA ERA VORBA IN STIRE ,NU DESPRE CALITATEA PRODUSULUI........

  • Cristian, miercuri, 21.01.2009 21:58
    & Dogy

    Ce vroiam sa subliniez este ca daca vinzi cele mai multe masini nu este obligatoriu sa faci si cele mai bune masini,desi cel putin la noi daca mergi intr-un showroom Toyota primul lucru care ti se spune este ca Toyota face cele mai bune masini pentru ca este pe primul loc in lume. Toyota si-a cladit reputatia care o are acum cand era pe locul 3 in lume si producea max 5 milioane de masini pe an,jumatate din cat vindea GM si majoritatea erau produse in Japonia. Avand o populatie de peste 1 miliard de locuitori atat China cat si India pot furniza cel mai mare producator de masini din lume. Te-ar surprinde ca TATA sa vanda 10 milioane de Nano la 2500 $ devenind astfel cel mai mare producator de masini ?

  • dogy, miercuri, 21.01.2009 22:16
    care e problema?

    nu despre cine face cele mai multe masini?despre asta era stirea.......cine produce mai mult ......tu deviezi atentia si asa slaba ( dupa cum am observat din comenturi ) a cititorilor de la subiectul stirii ......daca TATA vinde cel mai mult e numarul 1 mondial la unitati vandute.........asta e ...... ......SI AICI S-A PUS PUNCTUL PE I LA GM ............."Nu este extraordinar de important sa mentinem titlul de lider al vanzarilor in curtea noastra. E mult mai important ca GM sa fie o companie foarte potenta financiar", a declarat presedintele General Motors, Fritz Henderson. Constructorul american nu a reusit sa termine niciun an pe profit din 2004 incoace. M ......

  • jizela, miercuri, 21.01.2009 22:34
    Calitatea

    "Calitatea" e un tema complexa, care are si o mare doza de subiectivism. De regula se vorbeste de calitatea din punctul de vedere al utilizatorului care se poate rezuma la asteptarile lui vis-a-vis de banii pe care ii da.... platesti mult... te astepti la mult, platesti putin... te multumesti cu putin. Toyota prin asta si-au castigat clientela....

  • Circotasul auto, joi, 22.01.2009 08:40
    Toyota

    Toyota poate sa se bucure , a ajuns numarul unu DAR ESTE PE PIERDERE !!! Un curs elementar de marketing si vinzari spune ca daca esti mare si acaparezi cit mai mult din piata fara sa fii monopol , adio PROFIT. Anul acesta Toyota si-a revazut productia la 50 % la suta . La capitolul fiabilitate este ramasa in urma , Mazda si Honda ii dau cu tifla de mult. Asa ca nu va mai imbatati cu apa rece Situatia e naspa ...

  • Marius, joi, 22.01.2009 10:08
    @Circotasul Auto

    Prietene tu nu intelegi diferenta. Este prima oara in ultimi ani in care la Toyota a scazut profitul. Daca te-ai informa mai bine si nu ai vorbi aiurea Toyota are in ultimii 20 de ani profitul pe care il are GM+ Frod la un loc, asadar de pierdere nici vorba. Cat despre fiabilitatea si calitate vezi si tu ca 4% din dintre toyote au intrat in service in primul an de utilizare cu diverse probleme in timp de primul fabricant german are 20% - vezi ADAC Germania. Dar sa-si dea cu parerea toti expertii e usor(probabil nu au nici macar masini)!!!!!

  • no name, joi, 22.01.2009 11:10
    @DOGY

    Doar in Romania orice prostie afecteaza credibilitatea, in alte tari rechemarile pentru defecte nereclamate dar descoperite de producator sun laudate si sporesc increderea......

  • george, joi, 22.01.2009 11:18
    PIERDERI LA TOYOTA, NU SCADERI DE PROFIT

    @ marius Ca tot vorbesti de funie in casa spanzuratului, nu ti-ar strica nici tie un pic de informare... http://www.automarket.ro/stiri/toyota-trece-prin-cea-mai-prost-moment-financiar-din-ultimii-71-de-ani-17307.html

  • Alex, joi, 22.01.2009 14:34
    Surpriza !

    Orice ati "oracai"voi , tot japonezele sunt cele mai grozve masini ! Urmeaza kinezii , nu peste mult timp.....................

  • Claudiu, joi, 22.01.2009 15:29
    Toyota & Co

    Marcile japoneze si-au cladit reputatia de marci fiabile cand masinile pe care le vindeau se produceau in Japonia. Acum cand se produc in toata lumea utilizand aceieasi furnizori cu ceilalti producatori nu mai este cazul. Toyota fabrica Corolla in Turcia avand aceieasi furnizori ca si Renault si Fiat. La fel este si Yaris, produsa in Franta unde imparte aceieasi furnizori cu PSA si Renault. Daca maine Toyota va deschide o uzina in Romania inevitabil va impartii furnizorii cu Dacia si Ford. Priviti masinile japoneze produse in America cat de des sunt rechemate la service.

  • @george, joi, 22.01.2009 15:35
    Bai baiatule

    Tu pe ce lume traiesti? Te iei dupa stupiditati de articole? de ex cei de la automarket mai spuneau ca prius va avea consum mediu de 5.7%(de fapt va avea 4%) sau ca Fisker va fi primul hybrid premium(cand de fapt Lexus LS 600h este de proape 2 ani in rom), vezi tot Toyota, probabil au ei ceva impotriva brandului. Anul trecut au vandut cu 2-300 mii de unitati mai putin decat in 2007, asadar 300mii de unitati nu aveau cum sa duca la pierderi in conditiile in care preturile sunt aceleasi poate chiar mai mari .Intradevar a crescut dolarul si asta i va afecta dar nu in asa hal. Anul 2008 se va incheia cu profit(nu cel asteptat dar va fi profit). Tu crezi ca tot ce zboara se mananca?

  • Robert, joi, 22.01.2009 15:53
    Toyota a inregistrat pierderi in 2008

    Intra pe Bloomberg.com cel mai complex site de stiri economice din lume si citeste stirile despre Toyota. Rezultatele financiare pe anul 2008 vor fi publicate in martie 2009 si Toyota a anuntat in prealabil investitorii ca va suferi prima pierdere anuala din ultimii 71 ani . Toyota mai inregistrase pierderi trimestriale dar niciodata pierderi anuale. Acesta este motivul principal prin care Toyota a decis schimbarea presedintelui cu nepotul fondatorului Toyota,Akio Toyoda. Analistii financiari estimeaza pierderea la 1.7 miliarde $.

  • george, joi, 22.01.2009 16:38
    DE UNDE VII MA FRATE?

    @ ala care nu stie cum il cheama Stai tu linistit ca nu sunt din aia care umbla cu cutitu si cu furculita dupa avioane. In mod constant le atrag atentia celor de la Automarket cand mai dau cate o balarie, cate o duda... Daca aveai un pic de simt al observatiei, ti-ai fi dat seama ca e un articol copiat, tradus si adaptat dupa Autoblog.com. Si aia sunt vai steaua lor?

  • dogy, joi, 22.01.2009 19:10
    pierderi din industria auto

    vad ca nimeni nu-si da seama de aici ca pierderile din industria auto sunt pirderi din VANZARI ESTIMATE........daca unu vinde mai putin ca anu' trecut atunci spune ca este pe pierdere......asta nu inseamna ca e pe pierdere REALA....adica sa aduca bani de acasa -----voi nu judecati cu creierul vostru ca producerea unei masini costa o suma plus adaosul comercial........... ------sa fie pe pierdere inseamna sa vanda cu mai putin decat pretul de productie............... --------la ce masini ati vazut voi in ROMANIA discounturi?????????? --------TOYOTA e pe pierdere la o felie din piata sau la volumul de vanzari mai baieti nu la profit efectiv ca nu face masini cu 5 lei sa le vanda cu 3 lei nimeni ......nici chiar aia care dau doua masini la pret de una..( acolo fiind un joc cu rata de schimb dolar/euro-discounturi masive si promotii......si oricum masinile alea te ard la servisare )........... ----------spre norocul TOYOTA nimeni nu poate sa acopere felia de piata lasata libera din cauze evidente cred ... -----------si tu GASCA FARA NUME nu inteleg sensul comentariului tau la al meu care era pentru CRISTI ...... ------------SI PENTRU MARIUS .....nu cumva pe tine te injurau la comenturile de la ,,de ce sunt prea fericiti popii?'' sau cam asa ceva ca nu mai stau sa caut exact ca nu meriti.....?

  • ccmax, marţi, 27.01.2009 11:37
    Toyota

    Pentru mai multe lamuriri cu privire la companie cautati va rog pe net urmatoarele tag-uri: Toyota Way si Kaizen. Asa va veti putea lamuri cu privire la cultura organizationala, calitatea si stilul de lucru Toyota. In aces mod veti descoperi ca in spatele unei afirmatii "No.1" se afla un sistem de management exceptional de eficient si simplu care de aproximativ 20 de ani a devenit un model pentru managerii din intreaga lume, inclusiv GM. Multumesc.