OFICIAL: Saab intra in lichidare
Desi GM a primit cateva oferte de ultim moment pentru salvarea Saab, americanii au hotarat sa trimita marca suedeza in lichidare.
Producatorul suedez Saab a fost pus astazi in lichidare, in ciuda ofertellor de ultim moment pe care General Motors le-a primit pentru constructorul nordic. Informatia a fost facuta publica de catre principalul sindicat al muncitorilor Saab.
"Consiliul de Administratie Saab a decis astazi sa lichideze compania. GM a facut inca un pas inspre eliminarea companiei" , a declarat Stefan Loefven, seful sindicatului IF Metall, care are un reprezentant in CA al producatorului suedez.
Suedezii critica dur atitudinea GM, care confirmase in cursul zilei de astazi ca a primit mai multe oferte pentru vanzarea Saab: "Este un gest iresponsabil din partea GM sa mearga in doua directii, ambele urmarind insa aceeasi finalitate. Este de neinteles si absolut iresponsabil ca GM sa faca acest lucru fara sa analizeze serios cele cateva oferte pe care le-a primit pentru Saab", a declarat Loefven, citat de AFP.
Printre partile interesate de preluarea Saab s-au numarat producatorul olandez de supercar-uri Spyker sau un grup format dintr-o companie de invenstitii luxemburgheza si seful Formulei 1, Bernie Ecclestone. Purtatorul de cuvant al GM anuntase vineri ca GM continua in paralel atat procesele de lichidare a marcii, cat si analiza ofertelor pe care compania le primeste. Cu toate acestea, GM a angajat compania AlixPartners pentru a superviza si dirija operatiunile de eliminare a marciii suedeze.
Saab are angajate 3400 de persoane in Suedia, insa eliminarea marcii ar insemna automat stergerea a 8000 de locuri de munca in statul nordic, implicand aici muncitorii furnizorilor a caror activitate este legata direct si exclusiv de Saab. Este al patrulea brand la care americanii renunta din 2005 incoace, dar primul pentru care s-a decis lichidarea in detrimentul unei vanzari.
Articol in curs de redactare.
-
xss, vineri, 08.01.2010 17:05Teoria lui Darwin se adevereste inca odata
E vorba de "supravietuirea celui mai adaptat". Cei slabi mor!
-
Bethurbazal, vineri, 08.01.2010 17:06Opinie
Pe CNN s-a spus ca GM poate va vinde asset-urile (cladiri, linii de montaj, terenuri etc), poate brand-ul si altele separat. Asadar, cineva o sa poata cumpara brandul SAAB si sa-l foloseasca in viitor. Poate SAAB va renaste candva din propria-i cenusa. Oricum GM sunt penibili daca nu vor scoate pe toate bunurile vandute separat cat au dat unii pe tot. GM va ramane cu stampila de ”SAAB killer”.
-
nope!, vineri, 08.01.2010 17:28@Bethurbazal
Gresesti ! Clientii care au decis sa cumpere de alta marca in afara de SAAB au falimentat marca, nu GMC.
-
AndreiRN, vineri, 08.01.2010 17:29O anomalie
O marca care nici nu trebuia sa exista la aceasta ora. Populatia ia decis soarta si nicidecum GM. Lumea nu vrea asa masina si nu o cumpara nici macare la un pret sub costul de productie. Este o anomalie ca a fost mentinuta in pierderi asa de mult. Sa-i fie tarana usoara.
-
Sven, vineri, 08.01.2010 17:45Pitzi BMW
Pentru ca lumea nu stie ce e un SAAB . Lumea cumpara BMW , sau AUDI ca alea sunt masini dar uita ca VOLVO si SAAB le da clasa . Daca nu ai un BMW parcat in fatza pe Dorobanti si ai un SAAB , esti un nimeni , nu se uita pitzi la tine .
-
Bethurbazal, vineri, 08.01.2010 17:49@nope!
GM s-a ocupat de produsele SAAB, clientii doar au cumparat. Cand un produs nu se vinde e de vina producatorul (cum e in acest caz), nu cumparatorul.
-
John Smith, vineri, 08.01.2010 18:10
Yes!!!!!!!! Visul meu a devenit realitate !!!!!! SAAB faliment!!!!! Deschidem o sampanie ??
-
Carlos, vineri, 08.01.2010 18:20@Bethurbazal
Dai un ajutor cuiva cand e in dificultate, dar dupa ce oferi acel ajutor te astepti ca acea persoana sa se descurce singura, nu sa-i dai mereu si mereu... SAAB devenise o gaura neagra.Trebuia facut ceva. E vorba de afaceri, nu e loc de sentimente aici.
-
900, vineri, 08.01.2010 18:32era de asteptat
Faptul ca SAAB este atat de necunoscut se datoreaza contractelor de marketing si publicitate din cadrul GM, facute pentru protectia Opel in detrimentul suedezilor. GM n-a inteles niciodata filozofia SAAB, i-a ignorat clientela si i-a semnat definitiv sfarsitul. Asemanator au facut si la Pontiac, dar asta e o alta poveste. Nu mai am nervi sa dezbat acum acest subiect, lehamitea e mult prea mare. GM a facut tot acest circ cu vanzarea in speranta ca nu se vor mai face de ras ca in cazul Opel, dar si-au dovedit inca o data lipsa de seriozitate. Acum se vehiculeaza ca marea problema ar fi noul SAAB 9-5. Cine ar cumpara SAAB ar primi si tehnica de ultima ora de la GM, lucru care nu le convine americanilor defel. Ma intreb atunci... daca tot au investit atatea milioane in dezvoltarea si realizarea proiectului 9-5, terminandu-l cam pe cand au anuntat ca SAAB va intra in faliment, de ce nu i-au grabit lansarea pe piata? E cel mai interesant si frumos SAAB produs in "era" GM si avea foarte mari sanse de a deveni un succes comercial. Raspunsul pare a fi simplu: planul de a ucide SAAB are ceva vechime, au cautat doar ocazia de a-l realiza cat mai... frumos. Un 9-5 in costm de Buick Lacrosse ori Opel Senator sa zicem n-ar arata rau in ochii celor de la GM. Ar mai fi o intrebare... Robert Collin a avut ideea vanzarii SAAB fara noul 9-5. Bine, atunci ce ar mai fi de cumparat? 9-3 cabriolet, 9-3, numele si cladirile. Pana va putea fi produs un nou model vor trece doi ani, vor fi costuri infernale pentru noul proprietar iar la capitolul vanzari vor sta foarte rau. Cine are puterea financiara de a suporta acele costuri? Se cam stinge si ultima luminita de la capatul tunelului. Chestia asta ma face sa-mi amintesc de o replica a fostului ministru de finante al Germaniei, Steinbrück, care spunea ceva de genul "lumina de la capatul tunelului poate fi si de la trenul care iti vine in fata"...
-
NeoGalaxy, vineri, 08.01.2010 19:27
@Luminita de la capatul tunelului, poate sa fie si Luminita, vecina de la 5, nu ai de unde sa stii. Ne cam omoara gandirea pe unii se pare. SAAB a murit pentru ca nu s-a adaptat la cerintele pietii. Toti cei au postat de-a lungul timpului in cei mai mari fani ai lui SAAB, probabil nici au condus vre-odata vreun SAAB. Clientii care nu stiau ca exista SAAB, nici nu vor stii pentru ca nu i-a interest niciodata. Da asta este viata, SAAB, un producator excelent (zic cei de la Automarket nu eu, nu am condus si nici nu m-a interesat niciodata SAAB, dar nici nu m-a erijat in cel mai mare fan al lor) dispare si este intrat in faliment. Naspa, dar repet problemele vor aparea cand dispar leii din Africa, ursi polari din Groenlanda si de la Cercul Polar, tigrii din Asia si inca cate alte specii care exista cu un scop si el foarte bine definit in natura. Marci de masini exista si vor exista intotdeauna, pana la urma nici o masina nu este vie si nu are o personalitate unica. Este doar o tabla, pe care noi cei care muncim sa o platim, credem ca este mai mult. De fapt... pentru cei care au asamblat-o si pentru cei care muncesc ca s-o plateasca este o bucata din sufletul lor. Pentru restul... este doar bucata de metal si nimic mai mult. Morala: daca iubesti o marca, incerci sa-i ajuti. Le cumperi masinile, le scrii scrisori cand au probleme, te unesti cu alti fani si te duci la porta fabricii lor incercand sa faci ceva. Daca in schimb esti materialist... dai vina pe altii, pentru ca numai ei sunt de vina si te duci sa-ti cumperi alta masina, exact ca cei care spuneau ca ar da oricand un BMW pe un SAAB, dar totusi... au BMW-ul si nu SAAB-ul.
-
LauCalin, vineri, 08.01.2010 19:49
De acord cu NeoGalaxy. As mai adauga insa si ideea de SAAB=Opel, pe care GM niciodata nu a incercat sa elimine. Multi spun "De ce sa-mi iau SAAB 9-3, sa dau pe el 25000 de euro cel putin, cand de banii astia imi pot lua Insignia super dotata, mai puternica, mai ieftin de intretinut etc." Contractul dintre SAAB si GM a fost total in defavoarea lui SAAB, pentru ca toate masinile s-au facut pe platforme tehnice comune cu alte marci mai ieftine ale companiei, insa pretul mereu a ramas ridicat. Desi erau (imi pare rau ca vorbesc la trecut) diferente vizibile intre marci, GM niciodata nu s-a preocupat de pastrarea identitatii lui SAAB. Imaginea de marca a devenit tot mai slaba in ultimii 10 ani. Astfel ca falimentul, mai devreme sau mai tarziu, oricum venea.
-
Bethurbazal, vineri, 08.01.2010 20:04Opinie
Pontiac a murit, SAAB a murit, Opel e sub perfuzii, Buick la fel. Cred ca o sa moara si GM in curand. De fapt stai, GM a inviat anul trecut dar nu de Pasti. Asa ca explicatiile sunt inutile. GM e penibil oricum ai incerca sa ti-l explici.
-
900, vineri, 08.01.2010 20:32:)
Ma amuza faptul ca scriu aici destui care n-au idee de istoria SAAB si de ceea ce s-a intamplat, despre gafele de management ale GM, etc. (adevarat, daca la SAAB ar fi fost si oameni de afaceri, nu doar constructori de masini, n-ar fi ajuns in curtea americanilor, sa ducem adevarul pana la capat). Probabil e placut pentru unii sa se auda vorbind, sau sa se vada scriind, dupa caz. Tare sunt curios cati dintre cei ce tot vorbesc de SAAB au avut sau au asa ceva si cati au protestat si scris la GM. Macar am linistea ca oglinda SAAB-ului meu a vazut pe unul dintre aceia. Regret doar faptul ca nu am posibilitatile unui domn Ecclestone pentru a putea invarti mai multe rotite. Mai mult nu s-a putut :( In ceea ce priveste leii si ursii polari, tare ma intreb ce legatura au ei cu stirile economice? SAAB si Volvo de exemplu au avut intotdeauna respect fata de mediul inconjurator. Doua mici exemple: SAAB trionic la unii, primul catalizator pus la masinile de competitie la Volvo. Daca ar fi sa scriu aici tot ce au facut cei doi producatori... dar exista motoarele de cautare daca nu e lenea prea mare. Problemele de ecologie si ale speciilor pe cale de disparitie nu trebuie ignorate, dar trebuie sa fie un pic de ordine. Despre ele s-a discutat la Copenhaga, nu au treaba cu Detroit unde "think big" si "big is beautiful" fac legea. Natura nu trebuie ignorata si distrusa, trebuie pastrata si ingrijita, insa toate la locul lor. Asta e a doua oara cand vad scris la un articol despre problemele de la SAAB despre lei si ursi. Probabil ca ar trebui sa punem la fiecare articol auto si cateva mesaje despre speciile in cale de disparitie, proteste contra folosirii blanurilor in industria de imbracaminte, renuntarea la carnea de vita deoarece vanturile vitelor maresc considerabil cantitatea de CO2 din atmosfera s.a.m.d. Dar atunci poate ca ar trebui sa dezbatem si problemele femeilor in societatile islamice sau faptul ca de obicei fumatorii nu se sinchisesc cat de mult pot deranja nefumatorii aprinzandu-si tigarile peste tot (ca sa nu mai zic si de poluarea pe care fumul o duce, atat atmosferica, cat si efectele negative asupra economiei mondiale pe care le au bolile ce iau nastere de pe urma fumatului si costurile pe care le implica). LauCalin, cu tot respectul, dar la Trollhättan s-a depus tot timpul o munca enorma si s-au investit sume imense tocmai pentru a imbunatati si modifica platformele comune cu Opel. Este mare diferenta dintre un SAAB si un Opel, atat la calitate, cat si la tinuta de drum, de fiabilitate nu mai spun. Asa ca nu sunt de acord cu ideea SAAB = Opel. In rest ai perfecta dreptate cand afirmi ca GM nu s-a preocupat de pastrarea identitatii lui SAAB.
-
LauCalin, vineri, 08.01.2010 21:46@900
Ma bucur ca vad pe cineva care vorbeste despre SAAB in cunostinta de cauza. In legatura cu ce am spus, cred ca nu ai citit cu atentie. Am zis asa: "as mai adauga insa si ideea(= a se intelege PRECONCEPTIA cum ca) SAAB=Opel, pe care GM niciodata nu a incercat sa elimine. Multi spun "De ce sa-mi iau SAAB 9-3, sa dau pe el 25000 de euro cel putin, cand de banii astia imi pot lua Insignia super dotata, mai puternica, mai ieftin de intretinut etc." Fara nici o indoiala, este mare diferenta dintre Opel si SAAB din toate punctele de vedere, incepand de la partea tehnica si fiabilitate pana la siguranta si calitatea fabricatiei (de fapt este absurd sa le compari). Insa problema este ca GM niciodata nu a facut in asa fel incat marcile astea doua sa se diferentieze. Multi au spus (si spun in continuare) ca se merita sa cumperi Opel pentru ca ar fi un SAAB mai ieftin. Cel care isi cumpara o masina si nu are cunostinte auto (adica cea mai mare parte a populatiei), porneste de la ideea asta, pentru ca americanii, in cultura si marketingul lor mediocru, nu au stiut ca pastreze identinatea marcii SAAB. Eu cred ca asta a dus la faliment.
-
alex enache, vineri, 08.01.2010 21:50saab
Am un SAAB 9-3 si nu pot spune decat ca e o masina excelenta care da clasa la multe marci comerciale. imi pare extrem de rau sa vad ca retarzii de la GM prefera sa ingroape o marca de traditie decat sa o vanda. Motivul este unul simplu. Le e frica de concurenta pe care ar putea sa o faca un SAAB puternic si bine manageriat. Asta e lumea, asta se cere! Astra cu tabla de 1mm, kia si hyunday. Pacat. Poate totusi se gaseste o solutie. P.S. Ma amuza "expertii" care isi dau cu parerea, dar in viata lor nu au stat la un metru de un SAAB! Oare s-a blocat forumul de la dacia logan!!!
-
900, vineri, 08.01.2010 22:19@LauCalin
Imi cer scuze, am recitit, ai dreptate. M-am izbit de atatea ori de ideea respectiva incat n-am observat ca doar ai pomenit-o. Sper din tot sufletul ca macar din Volvo sa nu se aleaga praful...
-
LauCalin, vineri, 08.01.2010 22:30@900
Daca imi permiti un offtopic: sincer sunt printre putinii care sunt optimisti in ceea ce priveste viitorul lui Volvo. Ma uit la cat de mult au crescut Jaguar si Land Rover si nu pot decat sa sper intr-un viitor mai bun pentru Volvo. Conditia ar fi ca Gelly sa NU isi bage mainile prin tehnica lui Volvo, masinile sa fie in continuare proiectate la Goteborg si acordul dintre Gelly si Volvo sa se rezume numai la bani (nu si la partea tehnica).
-
mihai, vineri, 08.01.2010 22:33au facut voit
au vrut in mod special sa inchida saab, au avut oferte dar le-au refuzat, sa nu imi ziceti ca previziunile lor erau negative sub koenigsegg, spuneau acum ceva timp ei de la gm ca vor ce e mai bine pt saab dar totusi au refuzat tot....asta a fost planul lor, pacat
-
900, vineri, 08.01.2010 22:57@LauCalin
Exact acolo este si speranta mea in ceea ce priveste Volvo. Cel putin au declarat ca nu se amesteca prin tehnica lui Volvo... Daca isi incalca promisiunile, probabil ca 900 al meu isi va primi un fratior pe masura, 960 din prima generatie, cel care a fost numit "ultimul Volvo adevarat". Uite cum ajunge omul colectionar... Scuze tuturor pentru offtopic. @mihai: din cate am inteles din declaratiile celor de la Koenigsegg, GM, dupa ce au semnat acordul prin care se stabilesc conditiile de vanzare-cumparare SAAB, au crescut intr-una pretentiile pana au ajuns la un nivel inaccesibil pentru Koenigsegg. Mi-a placut foarte mult de taria lor de caracter ca s-au dus personal, Christian von Koenigsegg si Bard Ekker, la fabrica din Trollhättan pentru a le comunica direct angajatilor de la SAAB ce s-a intamplat.
-
ddd, sâmbătă, 09.01.2010 10:19dap...
E pacat ca una din putinele marci cu esenta, substrat si personalitate dispare din niste ratiuni meschine. SAAB este simbol al gandirii si inovatiei auto europene si nu ar fi trebuit sa fie primul care sa fie ingropat cu atata usurinta.
-
ion, sâmbătă, 09.01.2010 12:51Pacat!
Platformele ieftine de la Opel, si o alta haina ceva mai buna vanduta ca marca premium i-a ingropat ce sa faci conducera defectoasa de la GM e de vina.
-
Devorattor, duminică, 10.01.2010 09:52pacat...
AndreiRN, daca tu apreciezi valoarea unei masini doar dupa nr de vanzari si pret, inseamna ca mai mult decat o Dacie Logan nici nu meriti! Datatori cu parerea ca tine, sunt asteptati la serviceurile Dacia-renault in fiecare luna cu carutele lor! Saab a intrat in lichidare din 2 motive: imagine insuficienta; 2. existenta unor prosti ca tine! Speram sa revina asa cum s-a intamplat si cu MG-ul!
-
Negru Imparat, duminică, 10.01.2010 10:07F**k general Motors!
La ce nervi am la stirea asta, cred ca as fi in stare sa arunc tot sediul GM in aer! Cu toti zgarie-norii aia de 50 de etaje! Minciuna, demagogia si dezinformarea cu care deja ne-au obisnuit oficialii americani, trebuie sa-si gaseasca odata nasul! Ben Laden, mai traiesti?! In caz afirmativ, e posibil sa am ceva pt tine! >:)
-
ForeverSaab, duminică, 10.01.2010 13:32oricate gunoaie ar arunca cineva intr-un rau,izvorul lui va ramane mereu curat!
Stati linistiti,nu s-a intamplat decat firescul...Ce,va uimeste cum gandeste GM?! Istoria,intr-un fel sau altul,mai devreme sau mai tarziu,se va repeta,iar SAAB (societatea aeronautico-militara) o va lua de la capat cu partea auto...si nu va depinde daca va dori sau nu,ci constiinta istoriei,in fata careia absolut toata lumea trebuie sa se supuna necartit.o va indemna sa reaprinda scanteia...plus ca legile implacabile ale economiei de piata releva ca,in mod sigur,intr-un anumit moment vei atinge un varf financiar ametitor si atunci ce sa faci cu surplusul,il vei investi cu temeritate si iscusinta in dezvoltarea unei activitati care se va suprapune la tzanc cu suprasaturatia omenirii fata de harburile comercialiste,pur comercialiste...Calitatea,sa nu uitam,nu coincide musai cu...cantitatea.Pana la urma,clientul nostru (inteligent) stapanul nostru (moral). Om trai si om vide ;)
-
Cristian, duminică, 10.01.2010 18:41Lipsa de profesionalism
Care este sursa acestui articol ? Se pare ca situatia din teren este diferita fata de ce spuneti voi aici. Va place sa puneti stiri d'astea periculoase ca se agite lumea degeaba.
-
mircea, duminică, 10.01.2010 19:04@Cristian
Agentia France Presse. Abonament. Ce au publicat pana acum ziarele e o informatie aparuta inainte de aceasta. Multumit?
-
fulger_albastru, vineri, 15.01.2010 14:33Saab Killers
Eu nu cred ca s-a inventat masina perfecta. Si daca plecam de la premisa asta, inseamna ca business-urile cu masini dau faliment nu in functie de cat de buna e masina respectiva, ci doar in functie de priceperea (sau nepriceperea) celor care o conduc. Am spus asta pentru ca exista cativa rataciti printre cei care au comentat care chiar cred ca populatia a decis soarta companiei Saab.(AndreiRN de ex). Eu nu sunt de aceeasi parere ba chiar incep sa fiu adeptul teoriei conspiratiei descrise de utilizatorul 900. Imi pare rau de 9-5, mi-as fi dorit sa fie urmatorul SAAB pe care sa-l conduc.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
adica.............. sa speram ca intra numa in 'moarte clinica' si va reinvia din noi cat de curand........ pacat de aceasta marca....... respectele mele...........